ΕΙΔΗΣΕΙΣ

12/3/15

EKAΒ: 30 χρόνια προσφοράς με πολλά προβλήματα!, Νέα συνέντευξη του Προέδρου ΕΚΑΒ Ν. Παπαευσταθίου


Πέμπτη, 12 Μαρτίου 2015

Συνέντευξη στο sofokleousin.gr

«Θαυμασμό και σεβασμό νιώθω απέναντι στους ανθρώπους που εργάζονται στο ΕΚΑΒ» θα μας πει ο κ. Νίκος Παπαευσταθίου, Πρόεδρος του ΕΚΑΒ. «Υποκλίνομαι στο λειτούργημά τους. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία ξεπερνούν τον εαυτό τους και κρατάνε ψηλά τη σημαία του ΕΣΥ» τονίζει. 
Ωστόσο, τα 30 χρόνια κοινωνικής προσφοράς του ΕΚΑΒ γίνονται με πολλά προβλήματα, καθώς οι ελλείψεις προσωπικού και οικονομικών πόρων έχουν γονατίσει το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας. Όπως λέει ο κ. Παπαευσταθίου στο www.sofokleousin.gr υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις.

Γράφει η Ανθή Αγγελοπούλου

Από πού να ξεκινήσουμε από τα ασθενοφόρα. Ο στόλος σήμερα είναι περίπου 1.000 οχήματα πανελλαδικά, ενώ οι ανάγκες είναι για περισσότερα καθώς τώρα πια το ΕΚΑΒ έχει αναλάβει και τις αρμοδιότητες των νοσοκομείων. Μιλάμε για τη μεταφορά των οδηγών ασθενοφόρων οι οποίοι μεταφέρθηκαν από τα νοσοκομεία στο ΕΚΑΒ. Οι συγκεκριμένοι οδηγοί εκτελούσαν μεταφορές μέσα στα νοσοκομεία, όπως το φαγητό, τα αίματα, τα σεντόνια κ.λπ. Ειδικά σε νοσοκομεία που απαρτίζονται από πολλές κτιριακές εγκαταστάσεις όλες τις μεταφορές της έκαναν τα ασθενοφόρα των νοσοκομείων. Και παρόλο που έχει βγει απόφαση μετά τη μεταφορά των οδηγών τους στο ΕΚΑΒ να κάνουν αυτές τις μεταφορές άλλοι υπάλληλοι με οχήματα του νοσοκομείου, δεν είναι λίγοι οι διοικητές που ακόμα και σήμερα καλούν το ΕΚΑΒ να κάνει αυτές τις μεταφορές. Αποτέλεσμα αυτού να μειώνεται ο στόλος σημαντικά.

Αξίζει να σημειωθεί δε, ότι το 30% των οδηγών που μεταφέρθηκαν από τα νοσοκομεία στο ΕΚΑΒ βγήκε στη σύνταξη γιατί ήταν μεγάλοι άνθρωποι. Για παράδειγμα νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης είχε 11 οδηγούς και μόλις τους πήρε το ΕΚΑΒ οι 8 βγήκαν στη σύνταξη. Επίσης, όπως επισημαίνει ο κ. Παπαευσταθίου και όσοι απέμειναν δεν είναι εκπαιδευμένοι για το ΕΚΑΒ γι αυτό και πάνε ανά 2 στα οχήματα, 1 οδηγός και 1 τραυματιοφορέας όπως λειτουργούσαν δηλαδή στα νοσοκομεία. Έτσι το δυναμικό του προσωπικού αντί να αυξηθεί μειώθηκε.
Επιπροσθέτως, το προσωπικό που πήρε το ΕΚΑΒ από τα νοσοκομεία, δεν είναι καταρτισμένο και πρέπει να εκπαιδευτεί από το ΙΕΚ του ΕΚΑΒ.

Οι άνθρωποι ήταν απλά οδηγοί ασθενοφόρων ενώ το ΕΚΑΒ χρειάζεται ειδικότητες διασωστών. Πρέπει να γίνει αναβάθμιση του ΙΕΚ του ΕΚΑΒ σε ΤΕΙ επισημαίνει. Ενώ ένα σοβαρό θέμα είναι και η ψυχολογική υποστήριξη των διασωστών. Σε παγκόσμιο επίπεδο οι διασώστες ελέγχονται από ανάλογη υπηρεσία για το πώς νιώθουν και αν έχουν ισορροπία ψυχολογική καθώς έρχονται αντιμέτωποι με δύσκολα περιστατικά κάθε μέρα. Είναι σημαντικό όπως διευκρινίζει ο κ. Παπαευσταθίου να ελέγχονται από ειδικούς για να μπορούν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους.

Αναφορικά με τις ανάγκες για προσωπικό ο κ. Παπαευσταθίου επισημαίνει ότι από το 2009 που ήταν και πάλι πρόεδρος του ΕΚΑΒ, οι ανάγκες έφταναν τα 200 άτομα και είχαν γίνει αιτήσεις για να προσληφθούν μέσω ΑΣΕΠ το 2010. Τελικά ο διαγωνισμός καθυστέρησε και βγήκε στα τέλη του 2014 για να προσληφθούν μέσα στο 2015 τα άτομα αυτά. Όμως έχουμε 390 που βγήκαν από τότε στη σύνταξη. Και αν το 2009 υπήρχε ανάγκη για 200 άτομα αν υπολογίσουμε και τους συνταξιούχους που αποχώρησαν η σημερινές ανάγκες φτάνουν τα 500 άτομα. Μην ξεχνάμε ότι άνοιξαν και νέοι τομείς στην αρμοδιότητα του ΕΚΑΒ.

Αναφορικά με το στόλο, ο κ. Παπαευσταθίου επισημαίνει ότι υπήρχε ένας διαγωνισμός το 2012 για νέα οχήματα εξαιτίας των ενστάσεων που έκαναν μεταξύ τους οι μειοδότριες εταιρείες σταμάτησε αναμένοντας μια απόφαση ασφαλιστικών μέτρων και τώρα πάει να ψηλοξεκαθαρίσει η κατάσταση για 186 οχήματα. Χρειάζονται όμως απαραίτητα άλλα 200 οχήματα όπως λέει, και αν δεν είχαμε τα 100 οχήματα της προσφοράς των εφοπλιστών, θα είχαμε πολύ σοβαρό θέμα. Και μην ξεχνάμε, όπως τονίζει ο κ. Παπαευσταθίου ότι έρχεται καλοκαίρι πάλι και τα νησιά μας είναι υποστελεχωμένα και λόγω εποχικότητας έχουν μεγάλη ανάγκη. Για παράδειγμα η Πάρος εξυπηρετείτε από 1 ασθενοφόρο το χειμώνα, όμως το καλοκαίρι θέλει τουλάχιστον 3 ασθενοφόρα. Επίσης μεγάλο θέμα είναι οι μετακινήσεις του προσωπικού για να στελεχωθούν τα νησιά το καλοκαίρι.

Όπως μας λέει ο κ. Παπαευσταθίου η μέχρι σήμερα πρακτική είναι η μετακίνηση προσωπικού από μεγάλες πόλεις όπως η Αθήνα που το καλοκαίρι δεν έχει αυξημένες ανάγκες καθώς ο κόσμος φεύγει εκτός. Σε ερώτηση μας για το κόστος αυτών των μετακινήσεων απάντησε ότι είναι λίγο αυξημένο καθώς πρέπει να πληρωθούν οι άνθρωποι εκτός έδρας αλλά δεν υπάρχει άλλη λύση. Και διερωτώμαι γιατί δεν υπάρχει άλλη λύση τη στιγμή που η Ελλάδα ως χώρα σε πολλά επαγγέλματα έχει εποχικούς υπαλλήλους, ακόμα και στο δημόσιο τομέα, για παράδειγμα οι πυροσβέστες. Θα μπορούσε το υπουργείο να προσλάβει εποχικούς διασώστες και έτσι και το πρόβλημα των τουριστικών περιοχών θα λυθεί και θα δοθεί μια λύση στη καταπολέμηση της ανεργίας που μαστίζει τη χώρα μας!
Στη συνέχεια των ατελείωτων προβλημάτων που μαστίζουν το ΕΚΑΒ ο κ. Παπαευσταθίου έχει εντάξη στη λίστα του και την αναμόρφωση του οργανισμού. Όπως λέει, ο οργανισμός είναι από το 1986 και είναι απαρχαιωμένος, χρειάζεται εκσυγχρονισμό με γνώμονα τον πανελλαδικό, δημόσιο και ενιαίο χαρακτήρα του ΕΚΑΒ.

Σε ερώτηση μας για το τι γίνεται με τις αεροδιακομιδές ο Πρόεδρος απάντησε ότι τα πτητικά μας μέσα είναι ελάχιστα. Επίσης πολλά ελικόπτερα και αεροσκάφη πρέπει να βγουν σε αναγκαστική συντήρηση γιατί έχουν πολλές ώρες πτήσης. Συγκεκριμένα έχουμε 1 ελικόπτερο στη Ρόδο και 1 στην Ελευσίνα, 1 C130 στην Αθήνα και 1 Σινούκ.

Όμως όπως προτείνει ο κ. Παπαευσταθίου θα μπορούσαμε να δούμε πρώτα τις ελλείψεις στον υγειονομικό σχηματισμό μεταξύ των νησιών ώστε να γλιτώνουμε τις μεγάλες σε απόσταση αεροδιακομιδές όπως σε Αθήνα ή Κρήτη. Να μπορούν δηλαδή να αποστέλλονται περιστατικά και σε άλλα μικρότερα νησιά σε πιο κοντινή απόσταση με το περιστατικό ώστε να μειώσουμε το κόστος.

Για παράδειγμα τα 3 κόκκινα ελικόπτερα ιδιοκτησίας του ΥΥΚΑ είναι σαφώς πιο οικονομικά να σηκωθούν από ότι τα super puma. Ωστόσο, είναι απαραίτητο να μπούμε στη λογική να αγοράσουμε 1-2 υγειονομικά αεροσκάφη ή και να μετατραπούν κάποια σε υγειονομικά αντί να σηκώνουμε ένα C130 γιατί θα είναι πιο οικονομικό.

Όσο για τα πλωτά, αν δεν μπορεί η μεταφορά να γίνει με αεροσκάφος και πρέπει να γίνει με πλωτό μέσο τότε το λιμεναρχείο ψάχνει να βρει σκάφος αλλά η χρέωση είναι πολύ υψηλή καθώς φτάνει τα 3 – 4 χιλιάρικα τη μέρα και δε μιλάμε για μία μεταφορά μπορεί να προκύψουν 3 ή 4 τη μέρα.

Θα μπορούσαμε όμως , όπως λέει ο κ. Παπαευσταθίου να προμηθευτεί το λιμενικό 3 πλωτά μέσω ΕΣΠΑ για να χρησιμοποιούνται ως ασθενοφόρα αλλά και για άλλε δουλειές. Ένα σε κάθε σύμπλεγμα νησιών χρειάζεται μόνο και θα είμαστε πολύ καλύτερα. Μέχρι τότε όμως μπορεί το Υπουργείο να βγάλει ένα διαγωνισμό για να καταθέσουν προσφορές για διακομιδές με πλωτά μέσα και να επιλεγεί η καλύτερη προσφορά.
Κλείνοντας, την κουβέντα μας με τον κ. Παπαευσταθίου αφήσαμε για το τέλος το κομμάτι που καίει το ΕΚΑΒ και είναι η κινητήριος δύναμη, τα οικονομικά. Χρειαζόμαστε χρήματα θα μου πει ο ίδιος και ειδικά για καύσιμα. «Έχω κάνει πρόταση να χρησιμοποιούμε τα πρατήρια της αστυνομίας, του στρατού και του Υπουργείου Υγείας που είναι στην Ιερά οδό. Έτσι θα κάνουμε μεγάλη οικονομία.» επισημαίνει ο Πρόεδρος του ΕΚΑΒ.

Πηγή: sofokleousin.gr

Για το  ΕΚΑΒNews : Αλέξης Κιτσόπουλος

About " "

Το EKABNews έχει δημιουργηθεί και υποστηρίζετε από εργαζόμενους του ΕΚΑΒ με σκοπό την συγκέντρωση των δημοσιευμάτων που αφορούνε την υπηρεσία και όχι μόνο.. Η ενημέρωση των συναδέλφων , η παρουσίαση διάφορων θεμάτων που αφορούνε τον χώρο, η προβολή των τοπικών νέων ανά παράρτημα, αλλά και η γενικότερη προβολή του ΕΚΑΒ.. είναι μερικοί από τους στόχους της σελίδας. Ευχαριστούμε για την υποστήριξη!

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε το σχόλιό σας να είναι σχετικό με την παραπάνω ανάρτηση.
Γενικές απορίες μόνο στη σελίδα μας στο facebook.

 
Copyright © 2013 EKABNews