ΕΙΔΗΣΕΙΣ

15/6/15

Η πορεία των 4 διαγωνισμών για την προμήθεια ασθενοφόρων οχημάτων στο ΕΚΑΒ, Θα ολοκληρωθεί με επιτυχία ο διαγωνισμός από το Δ.Σ. του ΕΚΑΒ;

Κυριακή, 14 Ιουνίου 2015
ΕΚΑΒNews

Πολλά είναι τα δημοσιεύματα το τελευταίο διάστημα για τον περιβόητο διαγωνισμό για την προμήθεια 186 ασθενοφόρων  οχημάτων στο ΕΚΑΒ.
Για πρώτη φορά, μετά από αποτυχημένες προσπάθειες προηγούμενων διαγωνισμών (2007-2008, 2012) φτάσαμε τόσο κοντά στο επιθυμητό για όλους αποτέλεσμα, την επιτυχημένη κατάληξη του διαγωνισμού προκειμένου να ανανεωθεί ο γηρασμένος στόλος του ΕΚΑΒ. Προέκυψαν όμως μια σειρά παραιτήσεις μελών του Δ.Σ. του ΕΚΑΒ γεγονός που παγώνει την διαδικασία.

Ο Υπουργός Υγείας κος Π. Κουρουπλής στην τελευταία συνάντηση του με το Σωματείο Εργαζομένων ΕΚΑΒ στις 13/6/2015 δήλωσε τα εξής:
Την ερχόμενη εβδομάδα θα προχωρήσω σε αλλαγή του Δ.Σ. του ΕΚΑΒ το οποίο είναι υπεύθυνο για την διενέργεια του διαγωνισμού ο οποίος είναι σε οριακό σημείο. Ο στόλος όμως του ΕΚΑΒ πρέπει να ενισχυθεί και θα ενισχυθεί οπωσδήποτε.

Παραιτήσεις μελών Δ.Σ. ΕΚΑΒ
Πόσος καιρός χρειάζεται για να διοριστούν 3 μέλη σε ένα ΔΣ ώστε να ληφθεί μια απόφαση που θα χρησιμοποιήσει κονδύλι ΕΣΠΑ για την αγορά εξοπλισμού;
Τί χρειάζεται για να μην χαθεί η ευκαιρία αγοράς 90 καινούργιων ασθενοφόρων για το ΕΚΑΒ αζημίως για την Πολιτεία αφού πρόκειται για κονδύλι ΕΣΠΑ;
*Το σωστό είναι 96 καινούργιων ασθενοφόρων αντί για 90

Αυτά τα είναι τα ερωτήματα που δημοσιεύονται στο «iatropedia.gr» και αναδημοσίευσε το ΕΚΑΒNews ΕΚΑΒ, Θα χαθεί πολύτιμο κονδύλι ΕΣΠΑ από ...κωλυσιεργία στο υπουργείο Υγείας, 3/6/2015.

Το δημοσίευμα αναφέρει:
Ο ένας εκ των δύο αναπληρωτών διοικητών του ΕΚΑΒ (με σχέση εργασίας ορισμένου χρόνου και χωρίς αρμοδιότητες αλλά με ψήφο στο ΔΣ) παραιτήθηκε για προσωπικούς λόγους... Έτσι, από τα 6 μέλη που συνεδρίαζαν στις ...8 καρέκλες, τώρα έμειναν μόλις 5.
Και το ΕΣΠΑ για την αγορά ασθενοφόρων σε λίγους μήνες χάνεται!
Χάνεται επειδή χρειάζεται απαρτία του ΔΣ για μια απόφαση...
Κι όλα αυτά συμβαίνουν επειδή η ηγεσία του υπουργείου Υγείας κωλυσιεργεί στην λήψη μιας απόφασης που θα περιλαμβάνει 2+1 ονόματα νεοδιορισθέντων.
Αλλά τώρα που παραιτήθηκε ο αναπληρωτής διοικητής χωρίς αρμοδιότητες και έμεινε ο διορισμένος από την προηγούμενη κυβέρνηση αναπληρωτής διοικητής με αορίστου χρόνου σύμβαση και συγκεκριμένες αρμοδιότητες τι θα συμβεί;
Θα διορίσει ο κ.Κουρουμπλής αναπληρωτή διοικητή χωρίς αρμοδιότητες και θα αφήσει στην θέση του τον προηγούμενο; Γιατί αν του πάρει τις αρμοδιότητες, το πιθανότερο είναι να παραιτηθεί κι αυτός...

Για να «ξεπαγώσει» ο διαγωνισμός χρειάζεται απόφαση του Δ.Σ. του ΕΚΑΒ. Δεν υπάρχει όμως απαρτία λόγω παραιτήσεων.
Όπως αναφέρει ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΕΚΑΒ , ο οποίος είναι και ο εκπρόσωπος των εργαζομένων στο Δ.Σ. του ΕΚΑΒ :
Πλέον στο Δ.Σ. του ΕΚΑΒ υπάρχουν μόνο πέντε μέλη αντί των οκτώ που προβλέπονται.
Εκτός από τον αντιπρόεδρο που παραιτήθηκε τώρα, πριν από λίγο καιρό είχε παραιτηθεί και ο εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας καθότι ήταν διορισμένος από τον προηγούμενο υπουργό.
Ταυτόχρονα ο εκπρόσωπος των γιατρών , όπως λέει στο HealthReport.gr ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΕΚΑΒ, δεν παρίσταται στις συνεδριάσεις με συνέπεια πλέον η διαδικασία του διαγωνισμού να μπλοκάρει.
Δείτε στο ΕΚΑΒNews

Στην διαδικασία κατακύρωσης τα πρώτα 90 ασθενοφόρα σε 8 περιφέρειες
Διαβάζουμε στο newsbomb.gr στις 3/6/2015 «Με 90 ασθενοφόρα ενισχύεται το ΕΚΑΒ-Απέδωσαν οι προσπάθειες Κουρουμπλή»
Λίγες ημέρες πριν τις παραιτήσεις και το ¨πάγωμα¨ του διαγωνισμού, Ενενήντα από τα 186 ασθενοφόρα του πολύπαθου διαγωνισμού για το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ) έχουν ήδη κατακυρωθεί, με τη διοίκηση του οργανισμού να προχωρά σε διαπραγματεύσεις για τις τιμές των υπολοίπων.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, οι προσπάθειες του υπουργού Υγείας, Παναγιώτη Κουρουμπλή, ο οποίος έφερε το θέμα και σε ειδική συνεδρίαση της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής, ώστε να αρθεί το αδιέξοδο, φαίνεται ότι απέδωσαν.
Για τα υπόλοιπα 96 ασθενοφόρα, η διοίκηση του οργανισμού προχωρά σε διαπραγματεύσεις για τις τιμές τους, με ταυτόχρονη ματαίωση του διεθνούς διαγωνισμού ως προς αυτό το μέρος.
Διαβάστε στο ΕΚΑΒNews

Τα 90 ασθενοφόρα οχήματα που σύμφωνα με δημοσιεύματα προχωράνε σε κατακύρωση στην Mercedes-Benz ΕΛΛΑΣ αφορούν τις περιφέρειες:
Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου με 2 ασθενοφόρα
Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου με 8 ασθενοφόρα
Περιφέρεια Ηπείρου με 11 ασθενοφόρα
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων με 6 ασθενοφόρα
Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης με 14 ασθενοφόρα
Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας με 14 ασθενοφόρα
Περιφέρεια Κρήτης με 25 ασθενοφόρα
Περιφέρεια Πελοποννήσου με 10 ασθενοφόρα
Σύνολο 90 ασθενοφόρα οχήματα

Λίγα λόγια για τον διαγωνισμό
Ο διαγωνισμός για την προμήθεια 167 ασθενοφόρων οχημάτων και 19 κινητών μονάδων, προβλέπει συγκεκριμένο προϋπολογισμό, εντός του οποίου πρέπει να κυμαίνονται οι οικονομικές προσφορές των συμμετεχουσών εταιριών και να μην τον υπερβαίνουν.
Σύμφωνα την διακήρυξη του διαγωνισμού κριτήριο επιλογής αναδόχου είναι η συμφερότερη προσφορά σε κάθε Περιφέρεια.
Συμμετέχουν οι εταιρείες ΗΛ.ΚΑ Α.Ε., LANCIA & JEEP ΕΛΛΑΣ Α.Ε.Ε. και MERCEDES BENZ ΕΛΛΑΣ.

Τι γίνεται με τα υπόλοιπα 96 ασθενοφόρα του διαγωνισμού;
Σύμφωνα με ενημέρωση που έγινε στην τελευταία Γ. Συνέλευση στις 10/6/2015 από τον πρόεδρο του Σωματείου Εργαζομένων ΕΚΑΒ, ο οποίος είναι και εκπρόσωπος των εργαζομένων στο Δ.Σ. του ΕΚΑΒ  (11/2013 έως σήμερα) και διετέλεσε εκπρόσωπος στο Δ.Σ. του ΕΚΑΒ  και την περίοδο 11/2007-8/2009 κατά την οποία είχαν γίνει άλλοι δύο διαγωνισμοί χωρίς θετική έκβαση για το ΕΚΑΒ, η διαδικασία ανάθεσης της προμήθειας για τα υπόλοιπα 96 ασθενοφόρα οχήματα έχει σταματήσει λόγω της παραίτησης μελών του Δ.Σ. με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η λήψη απόφασης.

Ας ελπίσουμε ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας έχει αντιληφθεί την κρισιμότητα του θέματος και προχωρήσει σε άμεση λύση του προβλήματος με την αντικατάσταση των παραιτηθέντων μελών ή διορισμού νέου Δ.Σ. στο ΕΚΑΒ ώστε να «ξεπαγώσει» η διαδικασία του διαγωνισμού και φτάσει επιτέλους στο τέλος με την προμήθεια των 186 ασθενοφόρων οχημάτων.




Πόσοι διαγωνισμοί έχουν γίνει μέχρι σήμερα;
Επειδή για τον διαγωνισμό  αυτό καθώς και για τους προηγούμενους ακούγονται και γράφονται υπερβολές κυρίως για την χρονική του διάρκεια στα  ΜΜΕ, παραθέτουμε τα εξής:

2012, Πρόεδρος στο ΕΚΑΒ ο κος Παναγιώτης Βαχαβιόλος

Η πρώτη προσπάθεια για την διενέργεια προμήθειας των 186 ασθενοφόρων οχημάτων στα πλαίσια των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων ΕΣΠΑ 2007-2013 (διακήρυξη υπ’ αριθμ. 1/2012 του ΕΚΑΒ) ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2012. Κατατέθηκαν προσφορές από 3 εταιρείες. Δεν ευδοκίμησε όμως διότι είχαμε αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων από τις εταιρείες, οι οποίες στην συνέχεια αποσύρθηκαν.

Σύμφωνα με τον τότε Υπουργό Υγείας Ανδρέα Λυκουρέντζο σε δηλώσεις στην Βουλή:   «Ο διαγωνισμός οδηγείται σε αδιέξοδο και οδηγείται εξαιτίας του γεγονότος ότι οι τρεις επώνυμες εταιρείες, οι οποίες ανταγωνίζονται για το ποια θα κερδίσει το διαγωνισμό, με ενστάσεις, με προσφυγή σε ασφαλιστικά μέτρα για τυπικούς λόγους προτού ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές έχουν αλληλοακυρωθεί. Είμαι προ του αδιεξόδου, γιατί υπάρχει κίνδυνος να χάσουμε τη δυνατότητα χρηματοδότησης αυτού του διαγωνισμού από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και προσπαθώ να εξεύρω τρόπο να αποσύρουν αυτού του είδους τις τυπικές ενστάσεις...».

Σύμφωνα με το δημοσίευμα στην Κυριακάτικη Δημοκρατία «Το απίθανο παρασκήνιο στο διαγωνισμό για αγορά 186 ασθενοφόρων», 10/5/2013

Το χρονικό
Ο διαγωνισμός του ΕΚΑΒ δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ με αρ. φύλλου 79 (1353) και ημερομηνία 31 Ιανουαρίου 2011, όπου με την υπογραφή του ο πρώην υφυπουργός Υγείας Μιχάλης Τιμοσίδης, εξουσιοδοτούσε το ΕΚΑΒ «ως αναθέτουσα αρχή για τη διεξαγωγή ανοικτού διεθνούς διαγωνισμού για την προμήθεια 167 ασθενοφόρων και 19 Κινητών Μονάδων προϋπολογισμού 13.590.000 ευρώ μέσω ΕΣΠΑ 2007-2013».
Στις 23 Ιουλίου του 2012 το ΕΚΑΒ απέστειλε στην Υπηρεσία Επίσημων Εκδόσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης τη διακήρυξη του διαγωνισμού - δηλαδή επτά μήνες μετά τη δημοσίευση του διαγωνισμού στο ΦΕΚ.

Οι προσφορές
Τον Αύγουστο οι τρεις εταιρίες υπέβαλαν τις προσφορές τους. Αξιοσημείωτο είναι ότι n Επιτροπή Διενέργειας και Αξιολόγησης του ΕΚΑΒ για τον διαγωνισμό πέρασε από 40 κύματα και τελικά συγκροτήθηκε τον Σεπτέμβριο, με εντολή του υπουργού Υγείας Ανδρέα Λυκουρέντζου.
Εν τω μεταξύ, είχαν υποβληθεί οι προδικαστικές προσφυγές μετά την απόρριψή τους και ματαιώθηκε ο διαγωνισμός. Τελικά στις 5 Δεκεμβρίου το Δ.Σ. του ΕΚΑΒ έκρινε σκόπιμο να εκτιμηθεί n επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού, «με βάση τις εκδοθεισόμενες δικαστικές αποφάσεις επί των εκκρεμουσών αιτήσεων ασφαλιστικών μέτρων», όπως αναφέρεται στο έγγραφο του ΕΚΑΒ που υπογράφει ο πρόεδρος Παναγιώτα Βαχαβιώλος προς το υπουργείο Υγείας, με ημερομηνία 14 Δεκεμβρίου 2012.

Άλλα δημοσιεύματα


Παράλληλα έτρεχε πρόγραμμα του ΕΣΠΑ, το οποίο στην συνέχεια χάθηκε, για δεύτερο διαγωνισμό  ο οποίος αφορούσε την προμήθεια 79 ασθενοφόρων αυτοκινήτων και 18 κινητών μονάδων.
Διαβάστε στο ΕΚΑΒNews


2013-2014-2015, Πρόεδρος στο ΕΚΑΒ ο κος Δημήτριος Παπαγιαννίδης μέχρι 12/2014 και από 1/1/2015 ο κος Νίκος Παπαευσταθίου
Επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού

Τον Ιούλιο του 2013, με κίνδυνο να χαθεί η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ λόγω καθυστέρησης και εν συνεχεία  ματαίωσης του προηγούμενου διαγωνισμού,  προκηρύσσεται  νέος διαγωνισμός για την προμήθεια 167 ασθενοφόρων οχημάτων και 19 κινητών μονάδων (σύνολο 186) συνολικού προϋπολογισμού 13.590.000€ στα πλαίσια των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων ΕΣΠΑ 2007-2013 (Αριθμός διακήρυξης:1/2012/2), με ημερομηνία διενέργειας την 25η Ιουλίου 2013. Ο διαγωνισμός αφορά και τις 13 περιφέρειες της χώρας.

Διαβάστε στο ΕΚΑΒNews

Στο τέλος του 2014 και μετά από πολλές συνεδριάσεις των επιτροπών,  διαδοχικές προσφυγές και ενστάσεις από τις συμμετέχουσες εταιρείες ο διαγωνισμός καθυστερεί και διάφορα δημοσιεύματα αναφέρουν ότι οδηγείτε σε αδιέξοδο.

Διαβάστε στο ΕΚΑΒNews



Σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου του ΕΚΑΒ κου Ν.  Παπαευσταθίου στις 11/3/2014 : Ο τελευταίος διαγωνισμός που είχε προκηρυχθεί πριν από τρία χρόνια και θα χρηματοδοτούνταν από κεφάλαια ΕΣΠΑ, έχει καθυστερήσει πολύ εξαιτίας ενστάσεων, προσφυγών και ένδικων μέσων που οι συμμετέχουσες εταιρίες έχουν καταθέσει. Ωστόσο, φαίνεται πως οδεύουμε προς το τέλος της διαγωνιστικής διαδικασίας και υπάρχει αισιοδοξία ότι θα προλάβουμε να κάνουμε κατακύρωση, συμβασιοποίηση, παραλαβή και πληρωμή εντός του 2015.
Βέβαια, τα χρονικά περιθώρια είναι ασφυκτικά και δεν πρέπει να χαθεί ούτε μια μέρα αν θέλουμε να ολοκληρωθεί επιτυχώς η διαδικασία.

Ο διαγωνισμός στην Βουλή των Ελλήνων
Την ανάγκη άμεσης ολοκλήρωσης του διαγωνισμού για την προμήθεια των νέων ασθενοφόρων από το ΕΚΑΒ, επεσήμαναν στη Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής ο υπουργός Υγείας, Παναγιώτης Κουρουμπλής, και η διοίκηση του ΕΚΑΒ. Την τήρηση της νομιμότητας ζήτησαν οι εκπρόσωποι των πολιτικών κομμάτων.
Ο κ. Κουρουμπλής χαρακτήρισε εξαιρετικά στενά τα χρονικά περιθώρια που υπάρχουν, προκειμένου να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και να εκταμιευθούν τα χρήματα από το ΕΣΠΑ, ενώ  αναφερόμενος στον διαγωνισμό σημείωσε ότι «ταλαιπώρησε το ελληνικό Δημόσιο για επτά χρόνια. Είχε ακυρωθεί και ξαναπροκηρύχθηκε για να φθάσουμε έως εδώ, εν μέσω μίας σφοδρότατης αντιδικίας των εταιρειών».




Το Σωματείο Ιατρών του ΕΚΑΒ σε δελτίο τύπου στις 23/5/2015 αναφέρει: «Επιτέλους αποφασίστε»  

Και φτάνουμε σήμερα όπου μια σειρά παραιτήσεις μελών του Δ.Σ. του ΕΚΑΒ παγώνει την διαδικασία.




2007-2008, Πρόεδρος στο ΕΚΑΒ ο Νίκος Παπαευσταθίου
Δημοσιεύματα εποχής για τους δύο διαγωνισμούς, Ιούλιος 2007 και Σεπτέμβριος 2007.
Σύμφωνα με την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 4/1/2009

Φωνές και ψίθυροι για τα 200 ασθενοφόρα, Τραγελαφικές καταστάσεις στον διαγωνισμό του ΕΚΑΒ και καταγγελίες από εταιρείες, που έφθασαν μέχρι το Μαξίμου
Είναι 28 Σεπτεμβρίου 2007. Το αποτέλεσμα των βουλευτικών εκλογών είναι νωπό και άφοβα μπορούν να συνεχιστούν όσες δουλειές παρέμεναν «παγωμένες» ελέω πολιτικής αβεβαιότητος. Σε ένα αμφιθέατρο του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ) στη λεωφόρο Μεσογείων χάσκει ανοικτή μια κούτα με έγγραφα. Νωρίτερα, ένας υπάλληλος αφαίρεσε το καπάκι από την κούτα και το μετέφερε στο γραφείο του πρωτοκόλλου για τις απαιτούμενες σφραγίδες.
Παράλληλα, στην αίθουσα με την ελεύθερη για το... κοινό κούτα έμπαιναν και έβγαιναν σχετικοί και άσχετοι. Δεν πρόκειται για μια τυπική ημέρα, χαρακτηριστική των όσων συμβαίνουν σε μια δημόσια υπηρεσία. Πρόκειται για την ημέρα κατάθεσης προσφορών στο Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας εκ μέρους 12 εταιρειών που συμμετείχαν σε διαγωνισμό ο οποίος είχε προκηρυχθεί τρεις μήνες νωρίτερα με αντικείμενο την προμήθεια 200 ασθενοφόρων και 20 κινητών μονάδων ύψους 14,3 εκατομμυρίων ευρώ.
Το παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι η εταιρεία που κατέθεσε την ανοικτή κούτα, αντί να αποκλεισθεί, όπως προβλέπεται από τον νόμο, αρχικά κρίθηκε ως έχουσα το δικαίωμα να συνεχίσει στη διαδικασία παρότι είχε καταθέσει πρόταση 20,5 εκατομμυρίων ευρώ.

Διαμαρτυρίες
Με 6,2 εκατομμύρια να... περισσεύουν και αρκετές εταιρείες να αντιδρούν, το ΕΚΑΒ αποφάσισε να συνεχίσει τη διαπραγμάτευση με τις δύο εταιρείες που είχε κριθεί ότι πληρούν τις προϋποθέσεις για να συνεχίσουν. Και οι δύο εταιρείες ήταν ελληνικές, αντιπροσωπείες της ίδιας γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Μια τρίτη, αποκλεισθείσα λόγω τυπικών κωλυμάτων από τον διαγωνισμό, προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας για να ακυρωθεί ως μη έχουσα έννομο συμφέρον. Για τυπικά κωλύματα κρίθηκαν ακατάλληλες όλες οι υπόλοιπες εταιρείες, οι οποίες δεν δέχθηκαν στωικά τον αποκλεισμό τους και προχώρησαν σε σειρά από διαμαρτυρίες που κοινοποιήθηκαν εγγράφως όχι μόνο στο γραφείο του αρμόδιου Υπουργού Υγείας κ. Δημήτρη Αβραμόπουλου, αλλά και σε εκείνο του πρωθυπουργού.
Για την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων συνεστήθη επιτροπή με επικεφαλής τον καθηγητή του Πολυτεχνείου κ. Γιάννη Ζιώμα και μέλη τον αντιπρόεδρο του ΕΚΑΒ κ. Στέλιο Λεύκοβιτς και τη δικηγόρο κ. Μαριάννα Σερμπίνη. Τόσο ο κ. Ζιώμας όσο και ο κ. Λεύκοβιτς είναι πρόσωπα της απολύτου εμπιστοσύνης του κ. Αβραμόπουλου. Δεν είναι τυχαίο ότι το 2001 οι δύο άνδρες ήταν από τα ιδρυτικά στελέχη του βραχύβιου Κινήματος Ελευθέρων Πολιτών του τότε δημάρχου Αθηναίων.
Ο κ. Λεύκοβιτς λέει στην «Κ» ότι οι ανάγκες του ΕΚΑΒ καλύπτονται μετά βίας από τη δωρεά 70 ασθενοφόρων και τριών κινητών μονάδων που έκανε πρόσφατα η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. «Εμείς», συνεχίζει ο κ. Λεύκοβιτς, «κρίναμε τον διαγωνισμό άγονο διότι δεν υπήρχαν χρήματα. Δικαίωμα προσαύξησης είχαμε μόλις 10%. Από τα 14,3 μπορούσαμε να φτάσουμε στα 16, αλλά οι μειοδότες δεν μπορούσαν να πέσουν κάτω από τα 20,5 εκατομμύρια ευρώ».

Στην Κρήτη, φθηνότερα
Μετά το προσωρινό «ναυάγιο» των διαπραγματεύσεων με τους δύο μειοδότες, οι οποίες διήρκεσαν αρκετούς μήνες, παρ’ ότι η αρχική προκήρυξη έκανε λόγο για τεράστια ανάγκη ταχύτατης προμήθειας ασθενοφόρων, η τριμελής επιτροπή ματαίωσε τον διαγωνισμό και τον παρέπεμψε στην Επιτροπή Προμηθειών Υγείας (ΕΠΥ), η οποία λειτουργεί τους τελευταίους επτά μήνες. Αντί να προκηρύξει διαγωνισμό εκ νέου, η ΕΠΥ αποφάσισε να προχωρήσει στη διαδικασία διαπραγμάτευσης με τις δύο εταιρείες οι οποίες εξ αρχής είχαν επικρατήσει.
Την ίδια περίοδο, προς απογοήτευση όσων είχαν θεωρήσει ότι τα υπερκοστολογημένα ασθενοφόρα θα έβρισκαν το δρόμο τους προς το ΕΚΑΒ, η 7η υγειονομική περιφέρεια Κρήτης προκήρυξε διαγωνισμό και μέσα σε τρεις μήνες ολοκλήρωσε την προμήθεια εννέα ασθενοφόρων με τεχνικές προδιαγραφές σχεδόν πανομοιότυπες με εκείνες των 200 του ΕΚΑΒ. Ως μοναδική διαφορά καταγράφεται η τοποθέτηση συστήματος κίνησης και στους τέσσερις τροχούς (4Χ4) για τα ασθενοφόρα της Κρήτης. Παρά το γεγονός ότι το σύστημα 4Χ4 κοστίζει 10.000 ευρώ, τα οχήματα που επελέγησαν από την υγειονομική περιφέρεια Κρήτης ήταν κατά τουλάχιστον 18.000 ευρώ φθηνότερα από εκείνα που προκρίθηκαν στην Αθήνα. Αν αφαιρεθούν τα 10.000 ευρώ της τετρακίνησης, τότε η διαφορά αγγίζει τα 28.000 ευρώ.
Χωρίς να λάβουν υπ’ όψιν αυτό το συντριπτικό στοιχείο που είχαν στα χέρια τους, οι υπεύθυνοι της ΕΠΥ άρχισαν να επικοινωνούν όχι μόνο με τις δύο αρχικές εταιρείες αλλά και με ορισμένες από τις αποκλεισθείσες.

Επιστολή
Με επιστολή προς τον πρόεδρο της ΕΠΥ κ. Ευάγγελο Αραμπατζή -η οποία κοινοποιήθηκε στις 24 Νοεμβρίου 2008 στο γραφείο του πρωθυπουργού και στους υπουργούς Υγείας κ. Δ. Αβραμόπουλο και Οικονομίας κ. Γιώργο Αλογοσκούφη- μεγάλη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία ζητούσε επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού. Στην επιστολή αναφέρεται, μεταξύ άλλων: «...πιστεύουμε κ. πρόεδρε πως λαμβάνοντας υπόψη ότι η προμήθεια των εν λόγω ασθενοφόρων, με προϋπολογισμό 14,3 εκατομμύρια ευρώ ήταν υψηλή, εσείς οδηγηθήκατε σε πλάνη διότι οι εν λόγω εταιρείες προσέφεραν γύρω στα 21 εκατομμύρια ευρώ, άρα κάθε προσπάθειά σας σε διαπραγμάτευση της τιμής θα έχει σαν τελικό αποτέλεσμα την εις βάρος του Δημοσίου επιβάρυνση με πολλά εκατομμύρια. Και για να είμαστε ακριβείς σε αυτό που εσείς ρωτήσατε και εμείς απαντήσαμε, δηλ. “...σε τι ποσό κυμαινόταν η οικονομική προσφορά σας για τον εν λόγω διαγωνισμό προς το ΕΚΑΒ κύριοι;” και εμείς απαντήσαμε “...όχι πάνω από 12 εκατομμύρια πρόεδρε...”, είναι αλήθεια, ναι ή όχι; Σε ποια επιτυχή διαπραγμάτευση λοιπόν αναφερθήκατε και σε τι ποσό;».
Ακόμη και αν όσα ισχυρίζονται οι άνθρωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ψευδή, τα δύο υπουργεία και το πρωθυπουργικό γραφείο δεν προχώρησαν σε καμία ενέργεια για να διαλευκάνουν αν οι καταγγελίες ισχύουν ή όχι. Το υπουργείο Οικονομικών με χαρακτηριστική δημοσιοϋπαλληλική ραθυμία παρέπεμψε το ζήτημα στο υπουργείο Ανάπτυξης, όπως είθισται για ζητήματα δημόσιων διαγωνισμών.

Από τα 14,3 εκατ. στα 17 εκατ. ευρώ
Σύμφωνα με όσα δηλώνει ο κ. Αραμπατζής στην «Κ», η Επιτροπή Προμηθειών Υγείας προσπαθεί να διασφαλίσει το δημόσιο χρήμα. Όπως περιγράφει στην «Κ», η υπόθεση κατά την άποψή του έχει ως εξής: «Στον αρχικό διαγωνισμό επικράτησαν δύο εταιρείες, η οικονομική προσφορά των οποίων ήταν πολύ υψηλότερη από τον προϋπολογισμό. Ως εκ τούτου, ο διαγωνισμός κατέστη άγονος.
Εν τω μεταξύ, άρχισε να ισχύει ο νόμος περί προμηθειών». Ο κ. Αραμπατζής παραδέχεται ότι «κανονικά έπρεπε να τον επαναπροκηρύξουν». Ωστόσο, όπως επισημαίνει, «η προμήθεια πέρασε σε εμάς (σ.σ. την ΕΠΥ), όπως ορίζει ο νόμος. Κάναμε μια τριμελή επιτροπή προκειμένου να διερευνήσει τις δυνατότητες που υπάρχουν, μήπως δηλαδή κατορθώσουμε να επιτύχουμε καλύτερες τιμές. Κάλεσα τότε στο γραφείο μου τις δύο εταιρείες που είχαν επικρατήσει, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Εμείς τους είπαμε ότι στην καλύτερη των περιπτώσεων μπορεί να φτάσει στα 17 εκατομμύρια. Φαίνεται ότι οι εταιρείες συμφωνούν στα 17 εκατομμύρια. Ωστόσο, πρέπει να διευκρινίσω ότι δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση. Επρόκειτο κυρίως για μια μάλλον διερευνητική κατάσταση». Εκείνο που δεν σχολιάζει ο κ. Αραμπατζής είναι ότι ακόμη και τα 17 υπερβαίνουν κατά 2,5 εκατομμύρια ευρώ, τον προϋπολογισμό που είχε κριθεί επαρκής για την προμήθεια των ασθενοφόρων. Ωστόσο, παρά τις διαπραγματεύσεις με τις δύο εταιρείες, φαίνεται ότι δεν επήλθε συμφωνία.
Όπως λέει στην «Κ» ο κ. Αραμπατζής, «η δική μας επιτροπή τούς κάλεσε ατύπως και τους πληροφόρησε ότι μάλλον δεν θα καταλήξουμε». Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι είθισται όταν διαγωνισμοί δεν καταλήγουν σε κάποιο αποτέλεσμα να επαναπροκηρύσσονται εξ αρχής, με νέους όρους και προϋποθέσεις.



5/01/2009
Ασθενοφόρα ΕΚΑΒ- Διαγωνισμός καρέ-καρέ! (ΔΙΑΓΝΩΣΗ)

Οι «φωτογραφικοί» διαγωνισμοί, μέσω των οποίων οι προμήθειες του δημοσίου «οδηγούνται» προς συγκεκριμένους προμηθευτές, αποτελούν μια από τις πιο σημαντικές εστίες διαφθοράς και κατασπατάλησης του δημόσιου χρήματος. Αν και, μάλιστα, τις περισσότερες φορές συνοδεύονται από «ενστάσεις» και ενίοτε από «υψηλές» παρεμβάσεις για να αποφευχθούν ή να καταργηθούν, στην πράξη μάλλον καταδεικνύουν μεγάλη «ανεκτικότητα» σε φαινόμενα «καταπολέμησης» τους.  
Η «δ», κατά τη διάρκεια των τριών χρόνων έκδοσής της, έχει ασχοληθεί με πολυάριθμες τέτοιες περιπτώσεις. Μια από αυτές, η οποία και αποτελούσε αποκλειστικότητα, αφορά στην προμήθεια 200 περίπου ασθενοφόρων και κινητών μονάδων του ΕΚΑΒ, συνολικού προϋπολογισμού 14,3 εκατ. ευρώ. Η «ιστορία» αυτή ξεκίνησε το 2007 –συγκεκριμένα τον Ιούλιο του 2007-, όταν ο διαγωνισμός βρίσκονταν σε εξέλιξη, χαρακτηρίστηκε «φωτογραφική» και μετά από παρέμβαση της ηγεσίας του υπουργείου Υγείας, επαναπροσδιορίστηκαν οι όροι του διαγωνισμού. Σήμερα, η προμήθεια των ασθενοφόρων βρίσκεται σε νέα φάση, η οποία, για ακόμη μια φορά, οδηγείται σε τέλμα. Ο διαγωνισμός δεν έχει επαναπροκηρυχθεί, ως όφειλε από τους αρμόδιους φορείς, αντιθέτως έχουν επιλεχθεί διαδικασίες προμήθειας οι οποίες θεωρούνται μη σύννομες. Ας δούμε αναλυτικά, τι συμβαίνει με την προμήθεια των νέων ασθενοφόρων.

Ιούλιος 2007: Η προκήρυξη του «φωτογραφικού» διαγωνισμού
Η διακήρυξη 5/07, που αφορούσε την προμήθεια συνολικώς 200 ασθενοφόρων και κινητών μονάδων του ΕΚΑΒ, διανεμήθηκε στους ενδιαφερόμενους στις 14/06/07, με προθεσμία υποβολής προσφορών την 21/07/07 και προθεσμία παρουσίασης δυο ασθενοφόρων-δειγμάτων, που θα ήταν, σύμφωνα με τις προδιαγραφές, η 15/08/2007. Δεδομένου ότι, τα δείγματα δεν είναι αυτοκίνητα παραγωγής, αλλά απαιτούν εξειδικευμένες μετατροπές, τα χρονικά περιθώρια κρίθηκαν ασφυκτικά, «φωτογραφικά» κατά πολλούς, αφού εξυπηρετούσαν μόνον εκείνους, οι οποίοι γνώριζαν νωρίτερα τις προδιαγραφές και είχαν ήδη ετοιμάσει τα ασθενοφόρα-δείγματα. «Φωτογραφικές», βέβαια, θεωρήθηκαν και πολλές από τις προδιαγραφές, οι οποίες αφορούσαν τεχνικές απαιτήσεις αναφορικά με τον κινητήρα, τις τιμές, τη γλώσσα προκήρυξης του διαγωνισμού, κ.α..
Να σημειωθεί, μάλιστα, ότι ο εν λόγω διαγωνισμός βρισκόταν επί ένα περίπου χρόνο στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου, αρμόδια για παρόμοιες περιπτώσεις. Μετά από προσπάθειες του υπουργείου Υγείας ανατέθηκε στο ΕΚΑΒ, προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες. Οι αλλαγές στις προδιαγραφές, οι οποίες μετέτρεπαν τον διαγωνισμό σε «φωτογραφικό» έγιναν από το ΕΚΑΒ και, μάλιστα, παρά την αρχικώς αρνητική άποψη της Επιτροπής Προδιαγραφών του ΕΚΑΒ.
 Η έντονη δυσοσμία «σκανδάλου» που ανέδιδε ο εν λόγω διαγωνισμός, οδήγησε στην παρέμβαση της ηγεσίας του υπουργείου Υγείας, με αποτέλεσμα να αναβληθεί, για να προκηρυχθεί εκ νέου με νέες προδιαγραφές.


Σεπτέμβριος 2007: Προκήρυξη νέου «φωτογραφικού» διαγωνισμού       
Ο νέος διαγωνισμός προκηρύχθηκε, ενώ είχαν ήδη παρεμβληθεί το καλοκαίρι και οι εκλογές, με αποτέλεσμα οι μεταβολές στις προδιαγραφές, μεταξύ των δυο προκηρύξεων, να θεωρηθούν κραυγαλέες, καθώς ευνοούσαν και πάλι συγκεκριμένη εταιρεία. Και ο νέος διαγωνισμός, όμως, εξελίχθηκε σε πάλι εν μέσω διαμαρτυριών, αντεγκλήσεων, ενστάσεων και προσφυγών των υπόλοιπων εταιρειών στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Το παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι η εταιρεία που κατέθεσε πρόταση 20,5 εκατ. ευρώ για τα ασθενοφόρα, αντί να αποκλειστεί, όπως προβλέπεται από το νόμο, κρίθηκε ως έχουσα το δικαίωμα να συνεχίσει στη διαδικασία. Με 6,2 εκατομμύρια να «περισσεύουν» -και χωρίς να είναι ξεκάθαρο που θα «κατευθυνθούν» αυτά τα χρήματα- και αρκετές εταιρείες να αντιδρούν, το ΕΚΑΒ αποφάσισε να συνεχίσει τη διαπραγμάτευση με τις δύο εταιρείες που είχε κριθεί ότι πληρούν τις προϋποθέσεις για να συνεχίσουν. Και οι δύο εταιρείες ήταν ελληνικές, αντιπροσωπείες της ίδιας γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Μια τρίτη, αποκλεισθείσα λόγω τυπικών κωλυμάτων από τον διαγωνισμό, προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας για να ακυρωθεί ως μη έχουσα έννομο συμφέρον. Οι υπόλοιπες εταιρείες κρίθηκαν ακατάλληλες για τυπικά κωλύματα, οι οποίες δεν δέχθηκαν στωικά τον αποκλεισμό τους και προχώρησαν σε σειρά από διαμαρτυρίες που κοινοποιήθηκαν εγγράφως όχι μόνο στο γραφείο του αρμόδιου υπουργού Υγείας κ. Δημήτρη Αβραμόπουλου, αλλά και σε εκείνο του πρωθυπουργού.
Για την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων, συστάθηκε Επιτροπή με επικεφαλής τον καθηγητή του Πολυτεχνείου κ. Γιάννη Ζιώμα και μέλη τον αντιπρόεδρο του ΕΚΑΒ κ. Στέλιο Λεύκοβιτς και τη δικηγόρο κ. Μαριάννα Σερμπίνη. Τελικά, τον Ιούλιο του 2008, με την υπ’ αριθμό 21/25-07-2008 απόφασή του, το ΕΚΑΒ κήρυξε άγονο τον διαγωνισμό, με την αιτιολογία ότι «δεν υπήρχαν χρήματα για την αγορά τους», αφού και οι δυο εταιρείες κατέθεσαν προσφορές της τάξεως των 21 εκατ. ευρώ, δηλαδή περί τα 58 εκατ. ευρώ περισσότερα από τα προϋπολογισθέντα. Μετά το προσωρινό «ναυάγιο» των διαπραγματεύσεων με τους δύο μειοδότες, οι οποίες διήρκεσαν αρκετούς μήνες και παρά το γεγονός ότι, η αρχική προκήρυξη έκανε λόγο για τεράστια ανάγκη ταχύτατης προμήθειας ασθενοφόρων, η τριμελής επιτροπή ματαίωσε τον διαγωνισμό και τον παρέπεμψε στην Επιτροπή Προμηθειών Υγείας (ΕΠΥ), η οποία μετρούσε μόλις λίγους μήνες λειτουργίας.

Δεκέμβριος 2008: Νέα φάση στο διαγωνισμό – Μη σύννομες οι διαδικασίες που ακολουθούνται  
Η Επιτροπή Προμηθειών Υγείας θα έπρεπε, σύμφωνα με τη νομοθεσία –Ν. 3580/2007-, να προκηρύξει εκ νέου τον διαγωνισμό, με δική της ευθύνη και, φυσικά, με νέες προδιαγραφές. Αντ’ αυτού, όμως, η Ε.Π.Υ. αποφάσισε να προχωρήσει στη διαδικασία διαπραγμάτευσης με τις δύο εταιρείες, οι οποίες εξαρχής είχαν επικρατήσει, με σκοπό τη μείωση του υπερβολικού τιμήματος, χωρίς ωστόσο να λάβει υπόψη της τους μειοδότες, οι οποίοι είχαν αποκλειστεί με διάφορες προφάσεις από το ΕΚΑΒ.  
«Τι είδους διαπραγματεύσεις μπορεί να γίνουν, όταν μια από τις εν λόγω εταιρείες έχει προσφέρει στο ΕΚΑΒ το ασθενοφόρο στις 74.000 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α.), ενώ η ίδια εταιρεία και για το ίδιο όχημα, αλλά με κίνηση στους τέσσερις τροχούς (4x4) έχει προσφέρει τιμή 49.000 ευρώ στο υπουργείο Ανάπτυξης και τιμή 62.000 ευρώ στην Υγειονομική Περιφέρεια Κρήτης;», επεσήμανε από το Editorial του φύλου 120 (3 Δεκεμβρίου 2008), ο εκδότης της «δ», κ. Μιχάλης Πιτσιλίδης.
 Η αλήθεια είναι ότι, την ίδια περίοδο, η 7η Υγειονομική Περιφέρεια Κρήτης είχε προκηρύξει σχετικό διαγωνισμό προμήθειας ασθενοφόρων, τον οποίο και ολοκλήρωσε μέσα σε τρεις μήνες. Η 7η Δ.Υ.ΠΕ. προμηθεύτηκε 9 ασθενοφόρα με τεχνικές προδιαγραφές σχεδόν πανομοιότυπες με εκείνες των 200 του ΕΚΑΒ. Ως μοναδική διαφορά καταγράφεται η τοποθέτηση συστήματος κίνησης και στους τέσσερις τροχούς (4Χ4) για τα ασθενοφόρα της Κρήτης. Παρά το γεγονός ότι το σύστημα 4Χ4 κοστίζει 10.000 ευρώ, τα οχήματα που επελέγησαν από την Υγειονομική Περιφέρεια Κρήτης ήταν κατά τουλάχιστον 18.000 ευρώ φθηνότερα από εκείνα που προκρίθηκαν στην Αθήνα. Αν αφαιρεθούν τα 10.000 ευρώ της τετρακίνησης, τότε η διαφορά αγγίζει τα 28.000 ευρώ.

Στον πρωθυπουργό, με επιστολή της, εταιρεία που αποκλείστηκε
Οι εταιρείες που αποκλείστηκαν, όμως, δεν φαίνονται διατεθειμένες να εγκαταλείψουν εύκολα τα «όπλα». Μεγάλη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, με επιτολή που απέστειλε προς τον πρόεδρο της Ε.Π.Υ., κ. Ευάγγελο Αραμπατζή, και η οποία κοινοποιήθηκε τόσο στο γραφείο του πρωθυπουργού όσο και στα γραφεία των υπουργών Υγείας και Οικονομικών, κ.κ. Δ. Αβραμόπουλο και Γιώργο Αλογοσκούφη αντίστοιχα, ζητούσε επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού.
Στην επιστολή αναφέρεται, μεταξύ άλλων: «.Πιστεύουμε κ. πρόεδρε πως λαμβάνοντας υπόψη ότι, η προμήθεια των εν λόγω ασθενοφόρων, με προϋπολογισμό 14,3 εκατομμύρια ευρώ ήταν υψηλή, εσείς οδηγηθήκατε σε πλάνη διότι οι εν λόγω εταιρείες προσέφεραν γύρω στα 21 εκατομμύρια ευρώ, άρα κάθε προσπάθειά σας σε διαπραγμάτευση της τιμής θα έχει σαν τελικό αποτέλεσμα την εις βάρος του Δημοσίου επιβάρυνση με πολλά εκατομμύρια. Και για να είμαστε ακριβείς σε αυτό που εσείς ρωτήσατε και εμείς απαντήσαμε, δηλ. «σε τι ποσό κυμαινόταν η οικονομική προσφορά σας για τον εν λόγω διαγωνισμό προς το ΕΚΑΒ κύριοι;» και εμείς απαντήσαμε «όχι πάνω από 12 εκατομμύρια πρόεδρε», είναι αλήθεια, ναι ή όχι; Σε ποια επιτυχή διαπραγμάτευση λοιπόν αναφερθήκατε και σε τι ποσό;».
Ακόμη και αν όσα ισχυρίζονται οι άνθρωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ψευδή, τα δύο υπουργεία και το πρωθυπουργικό γραφείο δεν προχώρησαν σε καμία ενέργεια για να διαλευκάνουν αν οι καταγγελίες ισχύουν ή όχι. Το υπουργείο Οικονομικών, μάλιστα, απλά παρέπεμψε το ζήτημα στο υπουργείο Ανάπτυξης, όπως είθισται για ζητήματα δημόσιων διαγωνισμών.

Από τα 14,3 εκατ. στα 17 εκατ. ευρώ
Σύμφωνα με νέες δηλώσεις του προέδρου της Ε.Π.Υ., στην εφημερίδα «Καθημερινή», η Επιτροπή Προμηθειών Υγείας προσπαθεί να διασφαλίσει το δημόσιο χρήμα. Σύμφωνα με τον ίδιο, η υπόθεση των ασθενοφόρων του ΕΚΑΒ εξελίχθηκε ως εξής: «Στον αρχικό διαγωνισμό επικράτησαν δύο εταιρείες, η οικονομική προσφορά των οποίων ήταν πολύ υψηλότερη από τον προϋπολογισμό. Ως εκ τούτου, ο διαγωνισμός κατέστη άγονος. Εν τω μεταξύ, άρχισε να ισχύει ο νόμος περί προμηθειών. Κανονικά, ο διαγωνισμός θα έπρεπε να επαναπροκηρυχθεί. Ωστόσο, η προμήθεια πέρασε σε εμάς (σ.σ. την ΕΠΥ), όπως ορίζει ο νόμος. Κάναμε μια τριμελή Επιτροπή προκειμένου να διερευνήσει τις δυνατότητες που υπάρχουν, μήπως δηλαδή κατορθώσουμε να επιτύχουμε καλύτερες τιμές. Κάλεσα τότε στο γραφείο μου τις δύο εταιρείες που είχαν επικρατήσει, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Εμείς τους είπαμε ότι στην καλύτερη των περιπτώσεων μπορεί να φτάσει στα 17 εκατ. ευρώ. Φαίνεται ότι οι εταιρείες συμφωνούν στα 17 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, πρέπει να διευκρινίσω ότι δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση. Επρόκειτο κυρίως για μια μάλλον διερευνητική κατάσταση».
Εκείνο που δεν σχολιάζει ο κ. Αραμπατζής είναι ότι ακόμη και τα 17 εκατ. ευρώ υπερβαίνουν κατά 2,5 εκατομμύρια ευρώ, τον προϋπολογισμό που είχε κριθεί επαρκής για την προμήθεια των ασθενοφόρων. Ωστόσο, παρά τις διαπραγματεύσεις με τις δύο εταιρείες, φαίνεται ότι δεν επήλθε συμφωνία. Όπως υποστηρίζει ο κ. Αραμπατζής, «η δική μας επιτροπή τους κάλεσε ατύπως και τους πληροφόρησε ότι μάλλον δεν θα καταλήξουμε». Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι είθισται όταν διαγωνισμοί δεν καταλήγουν σε κάποιο αποτέλεσμα να επαναπροκηρύσσονται εξ αρχής, με νέους όρους και προϋποθέσεις.
Η «δ» επικοινώνησε με τη διοίκηση του ΕΚΑΒ, η οποία δεν σχολίασε το θέμα, καθώς δεν εμπίπτει πλέον στις αρμοδιότητές της. «Ο διαγωνισμός βρίσκεται πια στα χέρια της Ε.Π.Υ. και εκείνη θα αποφασίσει για την προμήθειά τους», επισήμανε ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ, κ. Νίκος Παπαευσταθίου.        
Το βέβαιο είναι ότι, με όλα αυτά τα «τεχνάσματα», ο χρόνος κυλάει και ο στόλος των ασθενοφόρων του ΕΚΑΒ παλαιώνει και απαξιώνεται με γρήγορους ρυθμούς. Συνεπώς, η εκ νέου παρέμβαση της ηγεσίας του υπουργείου Υγείας κρίνεται, αν μη τι άλλο, απαραίτητη.



Για το  ΕΚΑΒNews : Αλέξης Κιτσόπουλος

About " "

Το EKABNews έχει δημιουργηθεί και υποστηρίζετε από εργαζόμενους του ΕΚΑΒ με σκοπό την συγκέντρωση των δημοσιευμάτων που αφορούνε την υπηρεσία και όχι μόνο.. Η ενημέρωση των συναδέλφων , η παρουσίαση διάφορων θεμάτων που αφορούνε τον χώρο, η προβολή των τοπικών νέων ανά παράρτημα, αλλά και η γενικότερη προβολή του ΕΚΑΒ.. είναι μερικοί από τους στόχους της σελίδας. Ευχαριστούμε για την υποστήριξη!

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε το σχόλιό σας να είναι σχετικό με την παραπάνω ανάρτηση.
Γενικές απορίες μόνο στη σελίδα μας στο facebook.

 
Copyright © 2013 EKABNews