ΕΙΔΗΣΕΙΣ

25/6/15

Κουρουμπλής: «Κι αν καεί ένας άνθρωπος μέσα σε ένα παλιό ασθενοφόρο;»


Πέμπτη, 25 Ιουνίου 2015

Του Δημήτρη Κωνσταντάρα

Τίτλοι όπως « Κινητές “νεκροφόρες” τα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ» ή « Στα όρια τους οι εργαζόμενοι» ή τέλος « Το Εθνικό Κέντρο χρήζει Άμεσης Βοήθειας» δεν είναι απλά συχνοί στα ΜΜΕ. Τείνουν να γίνουν, τους τελευταίους μήνες, κομμάτι της καθημερινότητας. Κι όσο κι αν όλοι οι «ωραίοι» και «ευρηματικοί» τίτλοι δεν σημαίνει απαραίτητα ότι αποδίδουν την πραγματικότητα, πολλές φορές δεν απέχουν και τόσο πολύ απ ΄ αυτήν, παρά το γεγονός ότι ο σημερινός Υπουργός Υγείας «υποφέρει» καθημερινά από την αγωνία του και κανείς δεν μπορεί να του προσάψει ότι δεν προσπαθεί..
Το θέμα της κακής κατάστασης των ασθενοφόρων του ΕΚΑΒ, του πολύπαθου διαγωνισμού για προμήθεια νέων και των «ευρεσιτεχνιών» των συνεργείων ώστε …αποψιλώνοντας κάποια αυτοκίνητα, να «φτιάξουν» κάποια άλλα με ελλείψεις στον εξοπλισμό τους, «έπαιξε» πολύ τις τελευταίες μέρες στα ΜΜΕ.


Τηλεοπτικά ρεπορτάζ έδειξαν την απαράδεκτη κατάσταση και φιλοξένησαν απόψεις και δηλώσεις εργαζομένων, παρουσιάζοντας μια πραγματικά δραματική εικόνα η οποία οπωσδήποτε απηχούσε την πραγματικότητα. Τα ρεπορτάζ επικεντρώνονταν στο ότι η γραφειοκρατία και οι συνεχείς αναβολές από « ενδιαφερόμενες εταιρίες» ίσως και να οδηγούσαν στην απώλεια κονδυλίων ύψους 15 εκατ. ευρώ για την αγορά νέων ασθενοφόρων.

Και μάλιστα την ώρα που περισσότερα από 100 ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ είναι παροπλισμένα λόγω μηχανικών βλαβών, κινδύνευε να χαθεί κονδύλι του ΕΣΠΑ 15 εκατομμυρίων ευρώ με το οποίο θα μπορούσαν να αγοραστούν 186 καινούργια ασθενοφόρα, λόγω της… Βαβέλ που επικρατεί στον χώρο των δημοσίων προμηθειών.

Τα ρεπορτάζ επέμεναν στο «σήμα κινδύνου» που εξέπεμπαν οι εργαζόμενοι για τον «απαρχαιωμένο στόλο σε συνδυασμό με την έλλειψη προσωπικού, τονίζοντας ότι μπαίνουν πια σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.


Ο υπουργός Υγείας, Παναγιώτης Κουρουμπλής είχε κινητοποιηθεί πάντως και είχε φέρει το θέμα και σε ειδική συνεδρίαση της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής, υπενθυμίζοντας ότι η υπόθεση του διαγωνισμού εκκρεμούσε από το 2007 ! Μιλώντας στην επιτροπή είχε θέσει , μεταξύ άλλων, το ερώτημα : « Ποια τα ηθικά ερωτήματα αν καεί ένας άνθρωπος μέσα σε ένα παλιό ασθενοφόρο;»

Ωστόσο, οι ανησυχίες που υπήρχαν καθώς πλησίασε το καλοκαίρι, έχουν πλέον ενταθεί καθώς οι ανακοινώσεις και οι διαβεβαιώσεις δεν αρκούν ενώ και η βεβαιωμένη απόφαση και επιθυμία του υπουργού να βοηθήσει αποτελεσματικά μέχρι στιγμής δεν λύνει το πρόβλημα αφού αυξάνεται και η αγωνία για το πώς θα καλυφθούν οι ανάγκες στα νησιά του Αιγαίου και τις Κυκλάδες λόγω της τραγικής έλλειψης προσωπικού. Τα τοπικά τμήματα του ΕΚΑΒ έχουν… στερέψει από προσωπικό, καθώς τα περισσότερα διαθέτουν από 3 έως 6 άτομα ενώ για μια 24ωρη βάρδια απαιτούνται τουλάχιστον 11 άτομα.


Δηλαδή, στους πιο δημοφιλείς καλοκαιρινούς προορισμούς όπως είναι η Πάρος, η Νάξος, η Μύκονος, η Ίος, η Σαντορίνη, δεν υπάρχει διαθέσιμο ασθενοφόρο για να καλύψει περιστατικά επί 24ωρου βάσεως. Οι κενές βάρδιες –εκτός από το λιγοστό προσωπικό- οφείλονται και στην απόφαση απαγόρευσης μετακινήσεων διασωστών του ΕΚΑΒ από Αττική και Θεσσαλονίκη προς άλλους τομείς. Στην κοσμοπολίτικη και πολυσύχναστη Μύκονο, σύμφωνα με το πρόγραμμα που κατατέθηκε στην Κεντρική Υπηρεσία του ΕΚΑΒ, για τον μήνα Μάιο υπάρχουν 42 κενές βάρδιες ασθενοφόρου.

Έπειτα από σειρά ενεργειών του υπεύθυνου τομέα Υγείας του νησιού, αποφασίστηκε εν όψει καλοκαιρινής περιόδου, η μετακίνηση πληρωμάτων διασωστών από άλλους τομείς στην Μύκονο ανά μήνα, μέχρι να δοθεί οριστική λύση από την πλευρά της πολιτείας. Έτσι θα «μεταναστεύσουν» στο νησί των Ανέμων τέσσερις διασώστες οι οποίοι θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους μέχρι τον Οκτώβριο.

Έτσι, οι –καλόπιστες- εκτιμήσεις του υπουργού Υγείας, ότι τα νέα ασθενοφόρα «έρχονται» αφού ξεπεράστηκαν τα διάφορα διοικητικά προβλήματα, έρχονται σε αντίθεση με τις πραγματικές ανάγκες αφού και οι ίδιοι οι παράγοντες του Υπουργείου θεωρούν ότι πριν από το τέλος του 2015 τα νέα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ δεν θα είναι σε επιχειρησιακή ετοιμότητα. Και παράλληλα, παρά τις όποιες προσπάθειες, πριν από το φθινόπωρο δεν θα έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την πρόσληψη 200 διασωστών που, ναι μεν, θα δώσουν «ανάσα» στο υποστελεχωμένο ΕΚΑΒ, δεν θα καλύψουν ωστόσο όλα τα κενά.

Τι λένε οι ίδιοι οι διασώστες; « Η κατάσταση οξύνεται λόγω καλοκαιριού, αυξάνεται η κίνηση και δεν μπορούμε να πάμε στα επείγοντα. Είναι θέμα ζωής και θανάτου. Τα περιστατικά πολλαπλασιάζονται. Αυτοκτονίες, καρδιακά επεισόδια, σοβαρά εγκεφαλικά δεν ήταν ποτέ τόσο πολλά ενώ υπάρχουν πληροφορίες ότι πέρυσι, στη Χαλκιδική υπήρξαν 1-2 περιστατικά ανακοπών που δεν τα πρόλαβαν.
Δημοσιεύτηκε 22/6/2015

Πηγή: crashonline.gr

Για το  ΕΚΑΒNews : Αλέξης Κιτσόπουλος


About " "

Το EKABNews έχει δημιουργηθεί και υποστηρίζετε από εργαζόμενους του ΕΚΑΒ με σκοπό την συγκέντρωση των δημοσιευμάτων που αφορούνε την υπηρεσία και όχι μόνο.. Η ενημέρωση των συναδέλφων , η παρουσίαση διάφορων θεμάτων που αφορούνε τον χώρο, η προβολή των τοπικών νέων ανά παράρτημα, αλλά και η γενικότερη προβολή του ΕΚΑΒ.. είναι μερικοί από τους στόχους της σελίδας. Ευχαριστούμε για την υποστήριξη!

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε το σχόλιό σας να είναι σχετικό με την παραπάνω ανάρτηση.
Γενικές απορίες μόνο στη σελίδα μας στο facebook.

 
Copyright © 2013 EKABNews