ΕΙΔΗΣΕΙΣ

23/10/15

Ρύθμιση των διακομιδών με ιδιωτικά ασθενοφόρα ζητά το ΕΚΕΠΥ


Παρασκευή, 23 Οκτωβρίου 2015
ΕΚΑΒNews


Τον έλεγχο και τη ρύθμιση της λειτουργίας των ιδιωτικών ασθενοφόρων ζητά από το υπουργείο Υγείας το Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων Υγείας (ΕΚΕΠΥ), με επείγουσα επιστολή του στις 16 Οκτωβρίου. Να σημειωθεί ότι, ανάλογη επιστολή είχε σταλεί και από τον πρόεδρο του ΕΚΑΒ τον περασμένο Ιούλιο προς τον τότε υπουργό Υγείας.
Στο έγγραφο με χαρακτηρισμό «Εξαιρετικά Επείγον» ο διοικητής του ΕΚΕΠΥ, Νίκος Παπαευσταθίου, ζητά από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου την άμεση συγκρότηση μικτών κλιμακίων ελέγχου λειτουργίας και αδειοδότησης των ιδιωτικών ασθενοφόρων, τα οποία θα απαρτίζονται από στελέχη του υπουργείου Μεταφορών, του ΣΔΟΕ, της ΕΛ.ΑΣ. και του ΕΚΑΒ.

Η ρύθμιση κρίνεται απαραίτητη, καθώς όπως αναφέρετε στο έγγραφο έχουν αυξηθεί οι καταγγελίες για παράνομη λειτουργία και κίνηση των ιδιωτικών ασθενοφόρων, τόσο στα αστικά κέντρα, όσο και στην επαρχία.

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, ναι μεν οι ιδιωτικές δομές Υγείας (θεραπευτήρια, διαγνωστικά κέντρα, ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρίες, αναρρωτήρια, κ.α.) επιτρέπεται να διαθέτουν τον δικό τους στόλο ασθενοφόρων, όπως ορίζεται από την υπουργική απόφαση Α2/29542/5347/91 [«περί χορήγησης αδειών κυκλοφορίας ΦΙΧ (ασθενοφόρων) του Ν.1959/91], αλλά για απλές διακομιδές. Τα επείγοντα και οξέα περιστατικά, βάσει νόμου, διακομίζονται μόνον από ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ, επανδρωμένα με εκπαιδευμένο προσωπικό και έχοντα τον κατάλληλο εξοπλισμό για την παροχή πρώτων βοηθειών.

Ωστόσο, δεν είναι λίγες οι φορές που επείγοντα περιστατικά, που νοσηλεύονται σε ιδιωτικές δομές και δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν πλήρως εκεί, διακομίζονται στα δημόσια νοσοκομεία με ιδιωτικά ασθενοφόρα κατά παράβαση του νόμου και με πρωτοβουλία των ιδίων των ασθενών και των οικογενειών τους προκειμένου να αποφύγουν την πολύωρη αναμονή. Ελλείψει χρόνου, αλλά και σωστής πληροφόρησης, οι συγγενείς των ασθενών συναινούν στη διακομιδή, αλλά συνήθως δεν ζητούν να λάβουν γνώση αν το ιδιωτικό ασθενοφόρο διαθέτει τον απαραίτητο εξοπλισμό και έμπειρο προσωπικό, ώστε η μεταφορά να γίνει με ασφάλεια για τον ασθενή και την υγεία του.

Επίσης, το τελευταίο διάστημα έχουν πυκνώσει οι καταγγελίες για άσκοπη χρήση ηχητικών και φωτεινών σημάτων από ιδιωτικά ασθενοφόρα που μεταφέρουν απλά περιστατικά, με την Τροχαία να δηλώνει αδυναμία ελέγχου της κατάστασης. Βάσει νόμου απαγορεύεται η χρήση ηχητικών και φωτεινών σημάτων από οχήματα πλην αυτών των σωμάτων ασφαλείας και του ΕΚΑΒ, καθώς και η μεταφορά επειγόντων περιστατικών από ιδιωτικά οχήματα, χωρίς αστυνομική συνοδεία.

Τέλος, παράνομη είναι και η καταβολή (άμεσου ή έμμεσου) κομίστρου για τις διακομιδές από δημόσιο νοσοκομείο προς την οικία του ασθενή. Σε αυτό περιλαμβάνονται, τόσο τα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ, όσο και τα ιδιωτικά. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι, ο ασθενής που παίρνει εξιτήριο από δημόσιο νοσοκομείο και κάνει χρήση ιδιωτικού ασθενοφόρου, παρανόμως καταβάλλει χρηματικό αντίτιμο. Ωστόσο, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών κάθε διακομιδή που πραγματοποιείται από ιδιωτικό ασθενοφόρο πρέπει να συνοδεύεται από σχετικό παραστατικό (απόδειξη ή δελτίο αποστολής) για να είναι οικονομικώς νόμιμη. Έτσι, λόγω νομικού κενού, για το μεν υπουργείο Υγείας η καταβολή κομίστρου είναι παράνομη, για το δε υπουργείο Μεταφορών και το ΣΔΟΕ η μη έκδοση παραστατικού παράνομη.

Αποδυναμωμένο ΕΚΑΒ

Η ανεξέλεγκτη αυτή κατάσταση θεωρείται απόρροια της έλλειψης ασθενοφόρων και προσωπικού που αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια το ΕΚΑΒ. Τα υπάρχοντα οχήματα με δυσκολία επαρκούν για τις πρωτογενείς διακομιδές (επείγοντα περιστατικά), πόσω μάλλον για τις δευτερογενείς (εξιτήρια).

Η κατάσταση οξύνθηκε την τελευταία διετία, με την ενσωμάτωση όλων των ασθενοφόρων των δημόσιων δομών υγείας (νοσοκομεία, κέντρα υγείας) στον στόλο του ΕΚΑΒ. Παλαιότερα, τα ασθενοφόρα των νοσοκομείων ήταν επιφορτισμένα, μεταξύ άλλων, και με τις διακομιδές ασθενών από το νοσοκομείο προς το σπίτι. Σήμερα ωστόσο, από τα 200 εξιτήρια που εκδίδει κεντρικό νοσοκομείο της Αθήνας, ημερησίως, και χρειάζονται ασθενοφόρο για να φτάσουν οι ασθενείς σπίτι τους, μόνο οι 60 διακομιδές γίνονται από το ΕΚΑΒ και οι υπόλοιπες από ιδιωτικά ασθενοφόρα, λόγω φόρτου εργασίας του ΕΚΑΒ.

Τεχνοκράτες του τομέα Υγείας υποστηρίζουν ότι αν δεν ρυθμιστεί εγκαίρως η λειτουργία και κίνηση των ιδιωτικών ασθενοφόρων και αν δεν αυξηθεί ο στόλος του ΕΚΑΒ, με οχήματα και ανθρώπινο δυναμικό, το ΕΣΥ δεν θα μπορέσει να αποφύγει τη λύση του outsourcing. Δηλαδή, την ανάθεση σε εξωτερικούς εργολάβους των δευτερογενών διακομιδών, όπως συνέβη με τη σίτιση, καθαριότητα και φύλαξη των νοσοκομείων. Όμως, κάτι τέτοιο δεν αποκλείεται να οδηγήσει σε οικονομική επιβάρυνση των ασθενών, καθώς ενδεχομένως να πρέπει να πληρώνουν από την τσέπη τους τη δευτερογενή διακομιδή, αν δεν υπάρξει σχετική κάλυψη από τα δημόσια ασφαλιστικά ταμεία.

Οι ίδιοι τεχνοκράτες προκρίνουν ως λύση στο πρόβλημα των δευτερογενών διακομιδών την απλοποίηση των διαδικασιών προμήθειας νέων ασθενοφόρων για την ενίσχυση του ΕΚΑΒ. Παράλληλα, αντί των χρονοβόρων διαδικασιών πρόσληψης νέου προσωπικού θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν δημόσιοι υπάλληλοι με ειδικότητα οδηγού και τραυματιοφορέα, που σήμερα βρίσκονται αποσπασμένοι σε άλλες θέσεις εργασίας. Πρόκειται για προσωπικό που έμεινε χωρίς αντικείμενο εργασίας όταν τα ασθενοφόρα των δημόσιων νοσοκομείων και Κέντρων Υγείας ενσωματώθηκαν στον στόλο του ΕΚΑΒ, χωρίς ανάλογη μετακίνηση και του ανθρώπινου δυναμικού που τα στελέχωναν.
Μαίρη Μπιμπή
health.in.gr

Επιστολή Ε.Κ.ΕΠ.Υ., 16/10/2015
Θέμα: Έλεγχος λειτουργίας ιδιωτικών ασθενοφόρων

Επιστολή Ε.Κ.Α.Β., 31/07/2015
Θέμα: Έλεγχος λειτουργίας ιδιωτικών ασθενοφόρων



Πηγή: news.in.gr

Δείτε στο ΕΚΑΒNews




Για το  ΕΚΑΒNews : Αλέξης Κιτσόπουλος



About " "

Το EKABNews έχει δημιουργηθεί και υποστηρίζετε από εργαζόμενους του ΕΚΑΒ με σκοπό την συγκέντρωση των δημοσιευμάτων που αφορούνε την υπηρεσία και όχι μόνο.. Η ενημέρωση των συναδέλφων , η παρουσίαση διάφορων θεμάτων που αφορούνε τον χώρο, η προβολή των τοπικών νέων ανά παράρτημα, αλλά και η γενικότερη προβολή του ΕΚΑΒ.. είναι μερικοί από τους στόχους της σελίδας. Ευχαριστούμε για την υποστήριξη!

3 σχόλια :

  1. Καταπληκτικες οι προτασεις των τεχνοκρατων. Καποτε υπηρχε μια μοναδα στο στρατο με την ονομασια 936 Κ.Δ.Σ (κεντρο διερχομενων στρατιωτων), συντομα θα λεγεται 166 Κ.Δ.Σ. Ναυτοπροσκοποι, αεροπροσκοποι, λεωφορειατζηδες, τραυματιοφορεις και παει λεγοντας. Υποθετω οτι ολες αυτες οι προτασεις εχουν σκοπο την επικαιροποιηση και βελτιωση του παμπαλαιου κανονισμου του ΕΚΑΒ απο το 1986. Για γελια ειμαστε, και το τραγικο ειναι οτι ειμαστε ολοι θεατες και κανεις δεν μιλαει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. αφου τα ασθενοφορα των κεντρων υγειας ενταχθηκαν στο εκαβ (που δεν ισχυει) τοτε πρεπει να ενταχθουν κ τα πληρωματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εδώ βγήκε προκήρυξη με 7 θέσεις για Διασώστες και οι επικουρικοί είναι τεχνικοί, ηλεκτρολόγοι και εκπαιδευτές οχημάτων και όχι απόφοιτοι μη πιστοποιημένοι, στα ασθενοφόρα θα κολλήσουμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε το σχόλιό σας να είναι σχετικό με την παραπάνω ανάρτηση.
Γενικές απορίες μόνο στη σελίδα μας στο facebook.

 
Copyright © 2013 EKABNews