ΕΙΔΗΣΕΙΣ

28/11/15

''Μπαλώνοντας'' το ζήτημα των αεροδιακομιδών στις πλάτες των Ενόπλων Δυνάμεων

Αναδημοσίευση από:         

Σάββατο , 27 Νοεμβρίου 2015 
Γράφει ο: Γερμανός Κων/νος

Την ενοποίηση όλων των στρατιωτικών και των πολιτικών μέσων του κράτους υπό τη σκέπη του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας αποφάσισε χθες η Διυπουργική Σύσκεψη με τη συμμετοχή του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Καμμένου, του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα, του Αναπληρωτή Υπουργού Άμυνας Δημήτρη Βίτσα, του Αναπληρωτή Υπουργού Προστασίας του Πολίτη Νίκου Τόσκα, του Αναπληρωτή Υπουργού Υγείας Παύλου Πολάκη, του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας Γιάννη Ταφύλλη και του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας Γιάννη Καπάκη.

«Σήμερα είναι μία πολύ σημαντική ημέρα. Υπογράψαμε Κοινή Υπουργική Απόφαση με τον Υπουργό Ναυτιλίας, τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, και τον Υπουργό Υγείας για τη δημιουργία - επιτέλους - του εθνικού φορέα αεροπορικών μέσων όλων των κρατικών φορέων, υπό τη σκέπη του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας. Ενοποιούνται όλα τα μέσα, προκειμένου να δώσουμε νέες δυνατότητες στις αεροδιακομιδές, στη δασοπυρόσβεση και στις πολιτικές ανάγκες με ένωση όλων των στρατιωτικών και των πολιτικών μέσων του κράτους. Θεωρώ ότι θα μειωθεί το κόστος, θα μειωθούν οι ώρες οι οποίες χρειάζονται για να ανταποκρίνονται τα μέσα και παράλληλα θα υπάρχουν όλες οι δυνατότητες που απαιτούνται για να αντιμετωπίσουμε τις ανάγκες στο νησιωτικό σύμπλεγμα, στις δυσπρόσιτες περιοχές και να αισθάνονται ασφάλεια οι Έλληνες πολίτες» δήλωσε ο Πάνος Καμμένος.


Η αλήθεια βέβαια είναι πολύ διαφορετική καθώς για άλλη μια φορά οι Ένοπλες Δυνάμεις καλούνται και με τη βούλα πλέον, να βγάλουν τα ‘’κάστανα από τη φωτιά’ μπροστά στην τραγική ανεπάρκεια του δημοσίου, επιβαρύνοντας τον προϋπολογισμό και τα μέσα τους.


 Η δημιουργία ενός εθνικού φορέα αεροπορικών μέσων που θα κάλυπτε τις ανάγκες της αεροπυρόσβεσης των αεροδιακομιδών ακόμα και των αποστολών SAR θα ήταν ευχής έργον, αν συνέβαινε όμως μακριά από τις Ένοπλες Δυνάμεις, με προσωπικό και κονδύλια εκτός αυτών.

Μία τέτοια εξέλιξη θα ήταν ευεργετική καθώς δε θα αποσπούσε χρήμα, χρόνο και κόσμο από την κυρίως αποστολή των Ενόπλων Δυνάμεων η οποία δεν είναι άλλη απ’ την ασφάλεια της χώρας από τις εξωτερικές απειλές.

Η δημιουργία ενός τέτοιου φορέα εκτός των Ε.Δ θα μπορούσε να γίνει μάλιστα με σχετικά μικρό κόστος καθώς ένας τέτοιος φορέας θα μπορούσε να έχει άμεση πρόσβαση σε κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον επανεξοπλισμό του ο οποίος κρίνεται απαραίτητος καθώς μέχρι σήμερα το Πυροσβεστικό σώμα το Λιμενικό σώμα το ΕΚΑΒ και η Π.Α επιχειρούν με μια πανσπερμία μέσων για αποστολές SAR, αεροπυρόσβεσης και αεροδιακομιδών.

 Η υπάρχουσα κατάσταση
Συγκεκριμένα σήμερα το Π.Σ επιχειρεί με 2 Super Puma και 3 BK-117 ενώ τις αποστολές αεροπυρόσβεσης συμπληρώνει η ΠΑ με 6 CL-415GR, 1 CL-415MP 12 CL-215 και 22 PZL M-18 και κατά περιπτώσεις και η Αεροπορία Στρατού με τα ελικόπτερα Chinook.

To Λ.Σ με τη σειρά του ‘’επιχειρεί’’ με 6 AS365 Ν3 Dauphin III και 4 AS 332C-1 Super Puma τα οποία βρίσκονται κάτω από την επιχειρησιακή ομπρέλα της ΠΑ, η οποία και αναλαμβάνει κατά κόρον τις αποστολές έρευνας και διάσωσης με τα 12 συνολικά AS-332C1 και τα 10 UH-1H/AB205A1 που διαθέτει, ενώ συχνή είναι πλέον και χρήση των ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων του ΠΝ σε τέτοιες αποστολές!


Τέλος τις αποστολές αεροδιακομιδών αναλαμβάνουν πτητικά μέσα τόσο από την ΠΑ όσο και τον ΕΣ και το ΠΝ, με τα 3 ειδικά διαμορφωμένα Agusta A109 τα οποία πέρασαν επιχειρησιακά από το ΕΚΑΒ στην ΠΑ να βρίσκονται στα αζήτητα.

Γίνεται λοιπόν κατανοητό και απ’ τον πλέον αδαή πως ο συντονισμός και η εκμετάλλευση τόσο πολλών μέσων από τόσους πολλούς φορείς είναι μια κοστοβόρα και αναποτελεσματική διαδικασία η οποία απαιτεί ριζικό ανασχεδιασμό αντί των μπαλωμάτων που επιχειρούνται στις πλάτες των Ενόπλων Δυνάμεων.

Οι προτάσεις
Ένας ριζικός ανασχεδιασμός θα έπρεπε να αφορά το ‘’στήσιμο’ μιας νέας υπηρεσίας ‘’πτητικών μέσων κοινωνικής ωφέλειας’’ ο οποίος θα μπορούσε να περιλαμβάνει όλα τα μέσα αεροπυρόσβεσης σταθερών και μη πτερύγων επιτρέποντας έτσι και τη σταδιακή αντικατάσταση των παλαιών CL-215 με κονδύλια της Ε.Ε χωρίς μάλιστα να απαιτείται και η επιβάρυνση του αμυντικού προϋπολογισμού της χώρας, παράλληλα υπό το νέο φορέα θα μπορούσαν να τεθούν τα 6 AS-332C1 Super Puma του Πυροσβεστικού και Λιμενικού σώματος καθώς και τα 6 AS 365 Ν3 Dauphin III τα 3 BK-117 αλλά και τα 3 πρώην ελικόπτερα του ΕΚΑΒ Agusta A109.


Από τους τέσσερις τύπους ελικοπτέρων θα μπορούσε να επιλεγεί ένας ή δύο με τους οποίους θα συνέχιζε να επιχειρεί ο φορέας, με τους υπόλοιπους τύπους να πωλούνται, μετά τις όποιες διαδικαστικές ενέργειες που πρέπει να γίνουν ώστε να είναι δυνατό κάτι τέτοιο, έτσι ώστε με τα έσοδα και με τα διαθέσιμα από την Ε.Ε κονδύλια να δημιουργηθεί μια ομοιογενή δύναμη ελικοπτέρων για αποστολές έρευνας και διάσωσης, αεροδιακομιδών και αεροπυρόσβεσης.


Μια τέτοια ενέργεια θα είχε σαν αποτέλεσμα τη συνολική μείωση του κόστους, την αύξηση της διαθεσιμότητας των μέσων ενώ παράλληλα θα επέτρεπε την απόσυρση των παλαιών ελικοπτέρων έρευνας και διάσωσης UH-1H/AB205A1 της ΠΑ επιτρέποντας της μεταξύ άλλων και τη δημιουργία μίας μοίρας ελικοπτέρων για χρήση καθαρά σε ειδικές επιχειρήσεις με τα εναπομείναντα σε αυτή ελικόπτερα Super Puma.

Τέλος ευεργητικές συνέπειες θα υπήρχαν τόσο για την ΑΣ όσο και το ΠΝ καθώς τα ελικόπτερα και τα πληρώματα των δύο κλάδων θα μπορούσαν να αφοσιωθούν πλέον μόνο στην αεροκίνηση του Ελληνικού Στρατού και την εξυπηρέτηση των αποστολών του στόλου αντίστοιχα.


πηγή: www.defencenews.gr

Για το ΕΚΑΒΝews: Χουλιάρας Βασίλης

About " "

Το EKABNews έχει δημιουργηθεί και υποστηρίζετε από εργαζόμενους του ΕΚΑΒ με σκοπό την συγκέντρωση των δημοσιευμάτων που αφορούνε την υπηρεσία και όχι μόνο.. Η ενημέρωση των συναδέλφων , η παρουσίαση διάφορων θεμάτων που αφορούνε τον χώρο, η προβολή των τοπικών νέων ανά παράρτημα, αλλά και η γενικότερη προβολή του ΕΚΑΒ.. είναι μερικοί από τους στόχους της σελίδας. Ευχαριστούμε για την υποστήριξη!

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε το σχόλιό σας να είναι σχετικό με την παραπάνω ανάρτηση.
Γενικές απορίες μόνο στη σελίδα μας στο facebook.

 
Copyright © 2013 EKABNews