ΕΙΔΗΣΕΙΣ

10/2/16

Εκτός μάχης 1 στα 2 ασθενοφόρα, Ακινητοποιημένο το 50% των οχημάτων, «Ξέμεινε» από ασθενοφόρα το ΕΚΑΒ

Εκτός μάχης 1 στα 2 ασθενοφόρα
Τετάρτη, 10 Φεβρουαρίου 2016
ΕΚΑΒNews

Εκτός μάχης 1 στα 2 ασθενοφόρα
ΕΘΝΟΣ

ΓΗΡΑΣΜΕΝΑ & ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ

«Κλείνεται για κρεμαγιέρα. 26 Νοεμβρίου 2015», διαβάζουμε σε ένα χαρτί που έχει αφεθεί στο ταμπλό ασθενοφόρου. Για όσους γνωρίζουν από αυτοκίνητα, η κρεμαγιέρα είναι το σύστημα διεύθυνσης (τιμόνι).


Ο σημερινός στόλος οχημάτων του ΕΚΑΒ έχει αποκτηθεί το 2004 και τα οχήματα έχουν διανύσει εκατομμύρια χιλιόμετρα. Οι εργαζόμενοι λένε πάλι καλά που άντεξαν τόσο, καθώς η διαδικασία αντικατάστασής τους καθυστερεί...

Σε ένα απλό αυτοκίνητο, η αντικατάσταση ή η επισκευή της δεν απαιτεί πάνω από μία μέρα. Για το ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, οι χρόνοι είναι διαφορετικοί: έχουν περάσει δυόμισι μήνες και ακόμη το όχημα παραμένει ακινητοποιημένο...

Κάθε καθυστέρηση στην επισκευή μπορεί να κοστίζει σε ανθρώπινες ζωές. Ανθρωποι περιμένουν έως και πάνω από μία ώρα μέχρι να ακούσουν τη σειρήνα. Για να ανταποκριθεί, όμως, το «166» έγκαιρα απαιτείται πλήρης αλλαγή του σκηνικού που επικρατεί σήμερα. Το ΕΚΑΒ Αττικής διαθέτει 135 οχήματα, από τα οποία τα μισά είναι ακινητοποιημένα λόγω βλάβης.

Ολόκληρες περιοχές -27 τον αριθμό- παραμένουν ακάλυπτες ή καλύπτονται από ασθενοφόρα γειτονικών τομέων. Το αν θα σωθεί, δηλαδή, ή όχι ένας άνθρωπος είναι θέμα ευνοϊκής ή αρνητικής συγκυρίας:


Τα μισά ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ παραμένουν ακινητοποιημένα για μεγάλο διάστημα στους χώρους του Κέντρου, είτε επειδή έχουν υποστεί βλάβες είτε επειδή δεν υπάρχει απόθεμα ανταλλακτικών, προκειμένου να επισκευαστούν έγκαιρα

«Η Καλλιθέα, με πληθυσμό πάνω από 100.000 κατοίκους, μπορεί να μη διαθέτει ασθενοφόρο και οι κάτοικοί της να καλύπτονται από τον τομέα της Νέας Σμύρνης», σχολιάζει στο «Εθνος» ο Γιώργος Μαθιόπουλος, πρόεδρος του Σωματείου εργαζομένων στο ΕΚΑΒ.

Η κρίση έχει κάνει την κατάσταση ακόμη πιο δύσκολη. Το συνεργείο του Κέντρου ενδέχεται να μη διαθέτει απόθεμα από τακάκια για τα φρένα. Για να τα προμηθευτεί, χρειάζεται διαγωνισμός μέσω της Επιτροπής Προμηθειών Υγείας (ΥΠΕ). Δηλαδή, προκήρυξη 15 μέρες πριν, αξιολόγηση των προσφορών και κατακύρωση. Η αλλαγή τους δηλαδή -που σε ένα ιδιωτικό αυτοκίνητο απαιτεί μισή ώρα- μπορεί να ξεπεράσει τις 20 μέρες!


Η επιγραφή στο ταμπλό αναφέρει τη βλάβη η οποία έχει ακινητοποιήσει το συγκεκριμένο όχημα. Μέχρι να βρεθεί το κατάλληλο ανταλλακτικό ή τα ανταλλακτικά, θα παραμείνει στην κατάσταση αυτή, την ώρα που ασθενείς περιμένουν...

Παρά τις προσπάθειες του προσωπικού, τα ασθενοφόρα παραμένουν το «βαρίδι» του ΕΚΑΒ. Εχουν βγάλει τα ψωμιά τους, καθώς αγοράστηκαν το 2004. Εχουν διανύσει εκατομμύρια χιλιόμετρα και είναι φυσιολογικό να βγάζουν ζημιές.

«Ενα στα δύο ασθενοφόρα δεν λειτουργούν λόγω βλαβών», αναφέρει ο κ. Μαθιόπουλος, για να εξηγήσει: «Ακόμη και ασθενοφόρα που έχουν απλές βλάβες δεν επισκευάζονται έγκαιρα, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών. Το τελευταίο διάστημα, η κατάσταση έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο».


«Κλείνεται για κρεμαγιέρα - 26/11/2015», αναφέρει το χαρτί που έχει τοποθετηθεί στο ταμπλό του συγκεκριμένου οχήματος. Μένει, δηλαδή, επί δυόμισι μήνες ακινητοποιημένο, για ένα ανταλλακτικό που αντικαθίσταται άμεσα στα ιδιωτικά αυτοκίνητα

Το βάρος της διακομιδής των ασθενών -σημειώνει- έχει επιβαρύνει τα λίγα οχήματα που κυκλοφορούν, με επιπλέον καθυστερήσεις στην ανταπόκριση του ΕΚΑΒ, ακόμη και σε επείγοντα περιστατικά.

Σε καθημερινή βάση, το «166» δέχεται έως και 5.000 κλήσεις και πραγματοποιεί έως 900 διακομιδές μόνον στην Αττική. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Σωματείου, ο χρόνος προσέλευσης ενός ασθενοφόρου μπορεί να φτάσει έως και τη μιάμιση ώρα για μη επείγοντα περιστατικά.

Αντιδράσεις


Τα φύλλα του δένδρου πάνω στο παρμπρίζ μαρτυρούν τον χρόνο που έχει περάσει από τότε που το ασθενοφόρο ακινητοποιήθηκε. Η επισκευή είναι αναγκαία, αλλά τα μέσα που διαθέτουν οι τεχνικοί είναι ελάχιστα

Οι διασώστες «πληρώνουν» τις καθυστερήσεις που προκαλούν οι ελλείψεις
Οι διασώστες του ΕΚΑΒ δέχονται καθημερινά επιθέσεις λεκτικής βίας και -σε ορισμένες περιπτώσεις- σωματική βία από αγανακτισμένους πολίτες ή συγγενείς ασθενών.

«Οι άνθρωποι αντιδρούν δικαιολογημένα, αλλά δεν είναι το προσωπικό που έχει την ευθύνη της καθυστέρησης», σχολιάζει ο κ. Μαθιόπουλος. Το πλήρωμα -τονίζει- μπορεί να βρίσκεται στον τόπο του συμβάντος μέσα σε λίγα λεπτά, αλλά η καρτέλα με την κλήση να βρίσκεται σε εκκρεμότητα στο κέντρο επιχειρήσεων αρκετή ώρα πριν, λόγω έλλειψης διαθέσιμου οχήματος.


Σπασμένο φανάρι και μία σειρά άλλων τεχνικών προβλημάτων, είναι η...διάγνωση για το ασθενοφόρο της φωτογραφίας, το οποίο σκουριάζει, μαζί με δεκάδες άλλα, στον χώρο που βρίσκεται πίσω από το συνεργείο του ΕΚΑΒ

Σύμφωνα με τον κ. Μαθιόπουλο, οι ασθενείς ή οι συγγενείς τους εικάζουν ότι ευθύνεται το πλήρωμα του ασθενοφόρου, μη γνωρίζοντας την τραγική κατάσταση του ΕΚΑΒ, τόσο από την έλλειψη οχημάτων όσο και από τον όγκο της δουλειάς: «Οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ, παρά τις δύσκολες συνθήκες που βιώνουν καθημερινά, τόσο από τη δύσκολη, απαιτητική και συνεχώς αυξανόμενη εργασία τους όσο και από την οικονομική κατάσταση που αντιμετωπίζουν, παραμένοντας απλήρωτοι για μέρος της εργασίας που έχουν προσφέρει, συνεχίζουν να προσφέρουν χωρίς τα απαραίτητα εφόδια».

Η ηγεσία του υπουργείου Υγείας υπέγραψε τον περασμένο Δεκέμβριο σύμβαση με εταιρεία αυτοκινήτων για την προμήθεια 90 συνολικά ασθενοφόρων, κόστος 5,38 εκατομμυρίων ευρώ. Από αυτά, θα διατεθούν ανά Περιφέρεια: 14 οχήματα στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, οκτώ οχήματα στο Νότιο Αιγαίο, 11 στην Ήπειρο, έξι οχήματα στα Ιόνια Νησιά, 25 οχήματα στην Κρήτη, 14 στη Δυτική Μακεδονία, δύο στο Βόρειο Αιγαίο και δέκα στην Πελοπόννησο.


Ο κόσμος διαμαρτύρεται στους διασώστες, καθώς δεν γνωρίζει την κατάσταση του ΕΚΑΒ, λέει ο Γιώργος Μαθιόπουλος

Εκκρεμεί η προμήθεια 96 οχημάτων και κινητών μονάδων για τις λοιπές πέντε Περιφέρειες, δηλαδή της Αττικής (30 οχήματα και 15 Κινητές Μονάδες), Κεντρικής Μακεδονίας (εννέα οχήματα και τέσσερις Κινητές Μονάδες), Θεσσαλίας (13 οχήματα), Στερεάς Ελλάδας (δέκα οχήματα) και Δυτικής Ελλάδας (15 οχήματα).

Όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Υγείας, γίνονται όλες οι απαραίτητες ενέργειες και διοικητικές πράξεις προκειμένου να εξασφαλιστεί πλήρως η ένταξη της προμήθειας στο πλαίσιο των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2014 - 2020 με επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού.
Δημήτρης Καραγιώργος

Πηγή: ethnos.gr




Ακινητοποιημένο το 50% των οχημάτων ΕΚΑΒ
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

ΠΕΝΝΥ ΜΠΟΥΛΟΥΤΖΑ

Στα όριά τους έχουν φτάσει οι διασώστες του ΕΚΑΒ. Από τα 130 ασθενοφόρα που διαθέτει το Κέντρο για την Αθήνα, το 50% είναι ακινητοποιημένο, λόγω σοβαρών βλαβών.

«Οι διασώστες έχουν φτάσει στα όριά τους. Οχι, λάθος. Εχουν ξεπεράσει τα όριά τους. Είναι κακοπληρωμένοι και βιώνουν καθημερινά την πίεση του κόσμου που, όμως, έχει το δίκιο του. Πληρώνει φόρους και θέλει το ασθενοφόρο να έρχεται στην ώρα του». Με τη φράση αυτή ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στο ΕΚΑΒ Γιώργος Μαθιόπουλος εξηγεί στην «Κ» τον λόγο για τον οποίο το σωματείο αποφάσισε να εκδώσει ανακοίνωση-«ενημέρωση προς τους πολίτες», με την οποία από τη μια περιγράφει τη δεινή κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το ΕΚΑΒ Αθηνών, από την άλλη τονίζει ότι «δεν ευθύνονται οι διασώστες για τις καθυστερήσεις των ασθενοφόρων».

Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, το μεγαλύτερο πρόβλημα του ΕΚΑΒ Αθήνας είναι η παλαιότητα των ασθενοφόρων, που έχει ως αποτέλεσμα να παρουσιάζουν συνεχώς βλάβες και να «ακινητοποιούνται» για ημέρες στο συνεργείο του οργανισμού. «Από τα 130 ασθενοφόρα που διαθέτει το ΕΚΑΒ Αθηνών, περίπου το 50% των οχημάτων βρίσκεται ακινητοποιημένο, λόγω σοβαρών βλαβών. Αλλά και ασθενοφόρα με απλές βλάβες, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών, δεν επισκευάζονται έγκαιρα», αναφέρει το Σωματείο Εργαζομένων. Αλλωστε, ο μεγάλος όγκος των ασθενοφόρων αγοράστηκε το 2003 και έχει διανύσει περί το ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα έκαστο. Ετσι, σε πρωινή και απογευματινή βάρδια «βγαίνουν» μόλις 60 ασθενοφόρα και κινητές μονάδες για να καλύψουν τις ανάγκες παροχής επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας όλου του λεκανοπεδίου, ενώ, όπως αναφέρει ο κ. Μαθιόπουλος, δεν είναι σπάνιο διασώστης να πάρει υποχρεωτικά ρεπό γιατί το ασθενοφόρο του χάλασε και δεν μπορεί να βγει σε βάρδια.

Οπως τονίζουν οι εργαζόμενοι, «η κατάσταση το τελευταίο διάστημα έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο, και σήμερα στην Αττική είναι κλειστοί 27 τομείς ασθενοφόρων (σ.σ. από ένα σύνολο περίπου 85 τομέων, όπου τομέας και περιοχή), γεγονός το οποίο συνεπάγεται ότι το βάρος της διακομιδής ασθενών έχει επιβαρύνει τα λίγα ασθενοφόρα που κυκλοφορούν, με επιπλέον καθυστερήσεις ακόμα και σε επείγοντα περιστατικά». Οπως εξηγούν, μεγάλες περιοχές της Αττικής δεν καλύπτονται με κανένα ασθενοφόρο, παρά με οχήματα από διπλανούς τομείς, με ό,τι αυτό σημαίνει ως προς τον χρόνο ανταπόκρισης του ΕΚΑΒ. «Στην Καλλιθέα δεν λειτουργεί τώρα τομέας ΕΚΑΒ», λέει ο κ. Μαθιόπουλος, προσθέτοντας ότι, κατά μέσον όρο, για τα περιστατικά που δεν χαρακτηρίζονται ως πολύ επείγοντα, η αναμονή ξεπερνά τη μία ώρα. Λόγω αυτής της κατάστασης, διασώστες δέχονται καθημερινά επιθέσεις λεκτικής και σωματικής βίας από αγανακτισμένους πολίτες, οι οποίοι για την καθυστέρηση εικάζουν ότι ευθύνεται το πλήρωμα του ασθενοφόρου.

Πυρά κατά υπ. Υγείας

Οι εργαζόμενοι στρέφουν τα βέλη τους κατά της διοίκησης του ΕΚΑΒ και της ηγεσίας του υπουργείου Υγείας, που, όπως λένε, «γνωρίζουν πολύ καλά το πρόβλημα, αλλά το μόνο που γίνεται αυτό το διάστημα είναι εσωτερικές μετακινήσεις στο ΕΚΑΒ για την “τακτοποίηση ημετέρων” ή μετατάξεις υπαλλήλων του ΕΚΑΒ στο υπουργείο με υπογραφές υπουργών. Αντί να βοηθήσουν να λυθεί το θέμα της έλλειψης ασθενοφόρων, είτε με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την αγορά 96 ασθενοφόρων που εκκρεμεί, είτε με την προμήθεια νέων οχημάτων με νέο διαγωνισμό για την ανανέωση του γηρασμένου στόλου», καταλήγουν.

Πηγή: kathimerini.gr


«Ξέμεινε» από ασθενοφόρα το ΕΚΑΒ
protothema.gr

Τι λέει το ΔΣ σε ανακοίνωσή του

Από τα συνολικά 130 ασθενοφόρα που διαθέτει περίπου το 50% των οχημάτων βρίσκεται ακινητοποιημένο

«Ξέμεινε» από ασθενοφόρα το ΕΚΑΒ! Από τα συνολικά 130 ασθενοφόρα που διαθέτει περίπου το 50% των οχημάτων βρίσκεται ακινητοποιημένο λόγω σοβαρών βλαβών  αλλά και  ασθενοφόρα με απλές βλάβες , λόγω έλλειψης ανταλλακτικών, δεν επισκευάζονται έγκαιρα, αναφέρουν σε ανακοίνωσή του το  Δ.Σ του Σωματείου Εργαζομένων ΕΚΑΒ Αθηνών.

Αναλυτικά αναφέρει τα εξής:

«Το  Δ.Σ του Σωματείου Εργαζομένων ΕΚΑΒ Αθηνών μετά από συνεδρίαση του για την πολύ δύσκολη κατάσταση που βρίσκεται το ΕΚΑΒ σε ό,τι αφορά την έλλειψη ασθενοφόρων, ομόφωνα αποφάσισε να ενημερώσει τους πολίτες που χρησιμοποιούν το ΕΚΑΒ τα εξής:

Οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ για μια ακόμη φορά βρίσκονται στην δυσάρεστη θέση να εκφράσουν μέσω αυτού του δελτίου τύπου την δύσκολη κατάσταση που έχει περιέλθει το ΕΚΑΒ από την έλλειψη ασθενοφόρων που κλείνονται συνεχώς λόγω βλαβών και τα στερούνται καθημερινά οι πολίτες ,που κινδυνεύει η υγεία τους.

Από τα 130 ασθενοφόρα που διαθέτει το ΕΚΑΒ Αθηνών, περίπου το 50% των ‘’μάχιμων’’ οχημάτων βρίσκεται ακινητοποιημένο λόγω σοβαρών βλαβών, αλλά και  ασθενοφόρα με απλές βλάβες , λόγω έλλειψης ανταλλακτικών, δεν επισκευάζονται έγκαιρα.

Η κατάσταση το τελευταίο διάστημα έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο και σήμερα στην Αττική είναι κλειστοί 27 τομείς ασθενοφόρων, που συνεπάγεται ότι το βάρος της διακομιδής ασθενών έχει επιβαρύνει τα λίγα ασθενοφόρα που κυκλοφορούν  με επιπλέον καθυστερήσεις στην ανταπόκριση του ΕΚΑΒ ακόμα και σε επείγοντα περιστατικά.

Επίσης, λόγω αυτής της κατάστασης, διασώστες του ΕΚΑΒ δέχονται καθημερινά επιθέσεις λεκτικής βίας αλλά και αρκετές φορές σωματική βία από αγανακτισμένους πολίτες ή συγγενείς ασθενών, που για την καθυστέρηση ενός ασθενοφόρου εικάζουν ότι ευθύνεται το πλήρωμα του ασθενοφόρου, μη γνωρίζοντας την τραγική κατάσταση του ΕΚΑΒ τόσο από την έλλειψη οχημάτων όσο και από τον όγκο της δουλειάς που ανέρχεται σε πολλές εκατοντάδες περιστατικά καθημερινά.

Οι 27 τομείς πού αναφέραμε πιο πάνω ότι είναι κλειστοί, δεν σημαίνει τίποτα άλλο παρά ότι μεγάλες περιοχές της Αττικής δεν καλύπτονται με κανένα ασθενοφόρο παρά μόνο με ασθενοφόρα από διπλανούς τομείς με ό,τι αυτό συνεπάγεται ως προς τον χρόνο ανταπόκρισης του ΕΚΑΒ.

Η Διοίκηση και το Υπουργείο Υγείας γνωρίζουν πολύ καλά το πρόβλημα αυτό αλλά το μόνο που γίνεται αυτό το διάστημα είναι εσωτερικές μετακινήσεις στο ΕΚΑΒ για την «τακτοποίηση ημετέρων» ή μετατάξεις υπαλλήλων του ΕΚΑΒ στο Υπουργείο Υγείας με υπογραφές Υπουργών. Αντί να βοηθήσουν να λυθεί το θέμα της έλλειψης ασθενοφόρων με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την αγορά 96 ασθενοφόρων που εκκρεμεί, είτε με την προμήθεια νέων ασθενοφόρων με νέο διαγωνισμό για την ανανέωση του γηρασμένου στόλου οχημάτων που μετρούν μια 12ετια σκληρής καθημερινής χρήσης και εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα στην πλάτη τους.

Οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ, παρά τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες που βιώνουν καθημερινά τόσο από την δύσκολη, απαιτητική και συνεχώς αυξανόμενη εργασία τους, όσο και από την οικονομική κατάσταση που αντιμετωπίζουν παραμένοντας απλήρωτοι για μέρος της εργασίας που έχουν προσφέρει , συνεχίζουν χωρίς τα απαραίτητα εφόδια   να προσπαθούν να βοηθήσουν τους πολίτες που θα τους χρειαστούν στην δύσκολη στιγμή που θα επιδεινωθεί η υγεία τους».

Πηγή: protothema.gr


Δείτε στο ΕΚΑΒNews


Για το  ΕΚΑΒNews : Αλέξης Κιτσόπουλος

About " "

Το EKABNews έχει δημιουργηθεί και υποστηρίζετε από εργαζόμενους του ΕΚΑΒ με σκοπό την συγκέντρωση των δημοσιευμάτων που αφορούνε την υπηρεσία και όχι μόνο.. Η ενημέρωση των συναδέλφων , η παρουσίαση διάφορων θεμάτων που αφορούνε τον χώρο, η προβολή των τοπικών νέων ανά παράρτημα, αλλά και η γενικότερη προβολή του ΕΚΑΒ.. είναι μερικοί από τους στόχους της σελίδας. Ευχαριστούμε για την υποστήριξη!

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε το σχόλιό σας να είναι σχετικό με την παραπάνω ανάρτηση.
Γενικές απορίες μόνο στη σελίδα μας στο facebook.

 
Copyright © 2013 EKABNews