ΕΙΔΗΣΕΙΣ

17/6/16

Σαν σήμερα 17 Ιουνίου 2002 το ΕΚΑΒ ΘΡΗΝΕΙ - Πτώση ελικοπτέρου που μετέφερε συνολικά πέντε επιβάτες, Βίντεο

 Το ελικόπτερο του ΕΚΑΒ τύπου Agusta A109 όπως βρέθηκε στο όρος Βίγλα της Ανάφης

Παρασκευή, 17 Ιουνίου 2016
ΕΚΑΒNews

Ελικόπτερο του ΕΚΑΒ τύπου Agusta A109, του οποίου η τύχη αγνοείτο για πολλές ώρες,  διαπιστώθηκε ότι συνετρίβη λίγο μετά την απογείωσή του, τη Δευτέρα τα ξημερώματα 17 Ιουνίου 2002, στο όρος Βίγλα της Ανάφης με αποτέλεσμα να σκοτωθούν οι πέντε επιβαίνοντες. Ήταν το δεύτερο ατύχημα-πτώση ελικοπτέρου που σημειώνεται στο ΕΚΑΒ μόλις ενάμισι χρόνο (14/1/2001) από την πτώση του πρώτου.

Το ελικόπτερο τύπου Agusta A109 αναχώρησε στις 00:50 από το αεροδρόμιο της Ρόδου έφθασε στην Ανάφη, απ όπου παρέλαβε την ασθενή Άννα Δαμίγου 62 ετών η οποία θα μεταφερόταν με θρόμβωση στο νοσοκομείο της Ρόδου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η γιατρός της Ανάφης είχε ζητήσει αρχικά να μεταβεί στο νησί ελικόπτερο από την Αθήνα και την Κρήτη, κάτι όμως που ήταν αδύνατο εξαιτίας των καιρικών συνθηκών. Τελικώς, η Ρόδος έδωσε το «πράσινο φως» ώστε να μεταφερθεί η ασθενής από την Ανάφη στη Ρόδο.

Το ελικόπτερο του ΕΚΑΒ απογειώθηκε στις 02:10 για να επιστρέψει στη Ρόδο. Γύρω στις 02:15 χάθηκαν τα ίχνη του. Οι έρευνες ξεκίνησαν μετά τις 4:00. Συμμετείχαν δύο ελικόπτερα της Πολεμικής Αεροπορίας, ένα C-130, ένα ελικόπτερο Super Puma και δύο κανονιοφόροι του Πολεμικού Ναυτικού.

Τα συντρίμμια του ελικοπτέρου εντοπίστηκαν πέντε ώρες αργότερα στα βουνά της Ανάφης.

Οι επιβαίνοντες
Χρήστος Αντύπας Χρήστος – ιατρός του ΕΚΑΒ
Ελευθέριος Φερεντίνος – διασώστης του ΕΚΑΒ
Βασίλειος Χαμτζίδης – κυβερνήτης
Στεφάν Μάγιερ – συγκυβερνήτης
Άννα Δαμίγου – ασθενής

Δείτε το Βίντεο
Ανέβηκε στις 11 Οκτ 2007-
Anafi A109 EKAB lift - Chinook Hellenic Army


Το ελικόπτερο του ΕΚΑΒ τύπου Agusta A109 όπως βρέθηκε στο όρος Βίγλα της Ανάφης


Το πόρισμα για το ελικοπτέρο EKAB
12.07.2003, Πέννυ Μπουλούτζα

Οι χειριστές αποδεικνύονται για μία ακόμη φορά τα συνήθη εξιλαστήρια θύματα για ένα τραγικό δυστύχημα, για το οποίο ο κρατικός μηχανισμός έχει την κύρια ευθύνη. Το πόρισμα για την πτώση του ελικοπτέρου του EKAB στην Ανάφη θεωρεί ως αίτιο του δυστυχήματος την απόκλιση του ελικοπτέρου από την ενδεδειγμένη πορεία εξαιτίας πιθανού λάθους των χειριστών. Όμως, προκύπτει ότι όλη η επιχείρηση αεροδιακομιδής του ασθενούς έγινε μέσα σε ένα πλαίσιο επιχειρησιακού... χάους και ελλιπών ελέγχων. Διότι, πώς είναι δυνατόν να μην έχει το ελικόπτερο φώτα έρευνας ή ακόμη και πλωτήρες, σωτήρια σε περίπτωση ανάγκης; H αρμόδια ΥΠΑ δεν έκανε τους απαραίτητους ελέγχους; Πώς χορηγήθηκε η σχετική άδεια; Γιατί το ελικοδρόμιο της Ανάφης δεν είχε δημοσιευθεί στο Εγχειρίδιο Αεροναυτικών Πληροφοριών της Ελλάδας, πόσο μάλλον όταν παρουσιάζει γεωγραφικές ιδιομορφίες με τους κινδύνους που αυτές συνεπάγονται;

Μη τήρηση της εγκεκριμένης διαδικασίας

Σημειώνεται ότι το δυστύχημα με το ελικόπτερο στην Ανάφη, που είχε ως αποτέλεσμα πέντε άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους (κυβερνήτης, συγκυβερνήτης, γιατρός, διασώστης και ασθενής), ήταν το δεύτερο σε διάστημα δεκαεπτά μόλις μηνών, αφού είχε προηγηθεί η πτώση ελικοπτέρου ανοικτά του Σουνίου.

Το ελικόπτερο του EKAB τύπου Αουγκούστα A 109 είχε απογειωθεί τις πρώτες πρωινές ώρες της 17ης Ιουνίου του 2002 από το ελικοδρόμιο της Ανάφης, με προορισμό νοσοκομείο της Ρόδου. Ωστόσο, λίγα λεπτά αργότερα κατέπεσε στον ορεινό όγκο Βίγλα της Ανάφης.

Σύμφωνα με το πόρισμα της Επιτροπής Διερευνήσεως Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων του υπουργείου Μεταφορών, το αίτιο της πτώσης του ελικοπτέρου είναι η μη τήρηση της εγκεκριμένης διαδικασίας αναχώρησης και η μη ακολούθηση της πορείας 60 μοιρών μετά την απογείωση από την Ανάφη. Στο δυστύχημα συνέβαλε και η πιθανή ανεπάρκεια στην αντίληψη ύψους και αποστάσεως από το έδαφος υπό συνθήκες νυχτερινής πτήσης, αλλά και η έλλειψη αξιολόγησης της επικινδυνότητας της γεωγραφικής ιδιαιτερότητας του Ελικοδρομίου (σημειώνεται ότι πολύ κοντά στο ελικοδρόμιο βρίσκεται ο ορεινός όγκος Βίγλα), σε συνδυασμό με την έλλειψη φωτοσήμανσης των παρακείμενων λόφων. Επιπλέον, ως παράγοντες που συνέβαλαν στο ατύχημα αναφέρονται και η έλλειψη εκπαιδεύσεως στη Διαχείριση Δυναμικού Μελών Θαλάμου Διακυβερνήσεως, καθώς και η πιθανή απόσπαση της προσοχής των χειριστών του ελικοπτέρου λόγω ενασχολήσεως με ενέργειες επί των διακοπτών, εξαιτίας ενδεχόμενης απώλειας οργάνων.

Ελικόπτερα με ελλείψεις

Ωστόσο, σύμφωνα με το πόρισμα, τα ελικόπτερα δεν διέθεταν πλωτήρες, ούτε φώτα έρευνας (προβολείς) παρά το ότι είχε εγκριθεί η εγκατάστασή τους. O πομπός εντοπισμού ανάγκης δεν λειτούργησε -γεγονός που μπορεί να οφείλεται σε μηχανική βλάβη-, ενώ από την εργαστηριακή εξέταση των κινητήρων και των οργάνων υπήρξαν ευρήματα επί των διακοπτών μπαταρίας και γεννητριών. Επιπλέον, το ελικοδρόμιο της Ανάφης δεν είχε δημοσιευθεί στο Εγχειρίδιο Αεροναυτικών Πληροφοριών της Ελλάδας.

Όπως αναφέρει το πόρισμα, ανάμεσα στο δίκτυο των ελικοδρομίων της χώρας υπάρχουν ορισμένα -εκ των οποίων και το ελικοδρόμιο της Ανάφης- που παρουσιάζουν ιδιομορφία, λόγω του ανάγλυφου που τα περιβάλλει. «Ενδεχομένως», αναφέρεται χαρακτηριστικά, «όταν κατασκευάστηκαν να μην έγινε εκτίμηση των γεωγραφικών ιδιαιτεροτήτων και της επικινδυνότητας που αυτό συνεπάγεται». Και σημειώνεται ότι παρά το γεγονός ότι το ελικοδρόμιο της Ανάφης είχε τον προβλεπόμενο από διεθνείς οργανισμούς νυκτερινό φωτισμό, δεν υπήρξε επιπρόσθετη φωτοσήμανση των λόφων που βρίσκονται σε μικρή απόσταση από αυτό.

Πηγή: kathimerini.gr




Για το  ΕΚΑΒNews : Αλέξης Κιτσόπουλος




About " "

Το EKABNews έχει δημιουργηθεί και υποστηρίζετε από εργαζόμενους του ΕΚΑΒ με σκοπό την συγκέντρωση των δημοσιευμάτων που αφορούνε την υπηρεσία και όχι μόνο.. Η ενημέρωση των συναδέλφων , η παρουσίαση διάφορων θεμάτων που αφορούνε τον χώρο, η προβολή των τοπικών νέων ανά παράρτημα, αλλά και η γενικότερη προβολή του ΕΚΑΒ.. είναι μερικοί από τους στόχους της σελίδας. Ευχαριστούμε για την υποστήριξη!

1 σχόλιο :

Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε το σχόλιό σας να είναι σχετικό με την παραπάνω ανάρτηση.
Γενικές απορίες μόνο στη σελίδα μας στο facebook.

 
Copyright © 2013 EKABNews