ΕΙΔΗΣΕΙΣ

31/7/16

Σε «κώμα» ο εξοπλισμός του ΕΚΑΒ στην Κεντρική Μακεδονία


Κυριακή, 31 Ιουλίου 2016
ΕΚΑΒNews

Συνέντευξη (β΄μέρος) στο halkidikifocus.gr ο πρόεδρος του «Σωματείου Εργαζομένων ΕΚΑΒ-2» Γιώργος Παλαιολόγου
(Για το α΄μέρος της συνέντευξης δείτε εδώ)


Σε «κώμα» ο εξοπλισμός του ΕΚΑΒ
halkidikifocus.gr

Γράφτηκε από τον  Χρήστος Πέτρου

«Απουσία συντήρησης και αδυναμία αντικατάστασης» καταγγέλλουν οι συνδικαλιστές

Εικόνα διάλυσης παρουσιάζει το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας στην Κεντρική Μακεδονία και κυρίως στην Χαλκιδική, όπου αυτή την περίοδο οι ανάγκες πολλαπλασιάζονται. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του προσωπικού, η πλήρης κάλυψη των αυξημένων αναγκών είναι αδύνατη.

Εκτός από τις σοβαρές ελλείψεις σε πληρώματα, σοβαρά προβλήματα εντοπίζονται και στην υλικοτεχνική υποδομή.

Το halkidikifocus.gr συνεχίζοντας το ρεπορτάζ για την κατάσταση στο ΕΚΑΒ, επιχειρεί να προσεγγίσει το «κεφάλαιο» μηχανολογικός και ιατροτεχνολογικός εξοπλισμός.

Σύμφωνα με όσα αποκαλύπτει στο halkidikifocus.gr ο πρόεδρος του εργασιακού σωματείου ΕΚΑΒ Κεντρικής Μακεδονίας (Θεσσαλονίκης, Κιλκίς, Χαλκιδικής, Γιαννιτσών και Έδεσσας) Γιώργος Παλαιολόγου, τα περισσότερα ασθενοφόρα «έχουν ξεπεράσει προ πολλού τα όρια αντοχής τους, καθώς υπάρχουν οχήματα που έχουν διανύσει πάνω από 500 χιλιάδες χιλιόμετρα!» ενώ αποδίδει τις συχνές βλάβες σε «απουσία συντήρησης».

«Ένα ασθενοφόρο μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες που προκύπτουν εφόσον το service γίνεται στην ώρα του» υποστηρίζει.

Σύμφωνα με τον κ. Παλαιολόγου στη Θεσσαλονίκη υπάρχει συνεργείο που λειτουργεί στους κόλπους της υπηρεσίας, ωστόσο είναι αποδεκατισμένο από προσωπικό. «Έμειναν λιγοστοί μηχανικοί ενώ φανοποιοί δεν υπάρχουν ούτε για δείγμα» αναφέρει.



Την ίδια στιγμή, αμέτρητα είναι τα εμπόδια για την προμήθεια ανταλλακτικών και ελαστικών. «Τις περισσότερες φορές δεν υπάρχουν πιστώσεις και όταν φτάσει η στιγμή της έγκρισης, η διαδικασία παραγγελίας είναι χρονοβόρα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα οχήματα να παραμένουν ακινητοποιημένα για πολλούς μήνες στο συνεργείο και να περιορίζεται ο αριθμός των ασθενοφόρων που εξυπηρετούν τα περιστατικά» εξηγεί ο πρόεδρος του Σωματείου.

Λιγότερα από 5 οχήματα είναι διαθέσιμα στο νομό Χαλκιδικής ενώ σύμφωνα με τους εκπροσώπους των εργαζόμενων η κατάσταση των ασθενοφόρων εγκυμονεί κινδύνους για τους ασθενείς.

«Ασθενοφόρο που πήγαινε να παραλάβει περιστατικό ‘έμεινε’ στο δρόμο εξαιτίας μηχανικής βλάβης. Κλήθηκε δεύτερο, ωστόσο χάθηκε πολύτιμος χρόνος και η καθυστέρηση απέβη μοιραία για έναν συνάνθρωπό μας» καταγγέλλει ο κ. Παλαιολόγου. «Εκτός αυτού το όχημα που ακινητοποιήθηκε ήταν ανασφάλιστο και χωρίς οδική βοήθεια, προφανώς επειδή δεν ανανεώθηκε εγκαίρως το ασφαλιστήριο συμβόλαιο» προσθέτει.

12 χρόνια με τα ίδια μέσα

Ανάλογη εικόνα εμφανίζει και ο ιατροτεχνολογικός εξοπλισμός των ασθενοφόρων του ΕΚΑΒ, ο οποίος δεν έχει αντικατασταθεί –ούτε καν επισκευαστεί- από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, όταν η χώρα μας είχε ενισχυθεί με όλα τα απαιτούμενα μέσα για την άψογη υλοποίηση της παγκόσμιας διοργάνωσης. «Συσκευές, όπως απινιδωτές και οξύμετρα που είναι απολύτως απαραίτητες, έχουν φθαρεί από την καθημερινή χρήση χωρίς να γίνεται λόγος για αντικατάστασή τους» υπογραμμίζει ο κ. Παλαιολόγου.


Επιφυλάξεις για τις αεροδιακομιδές

Όπως είναι γνωστό, φέτος από τα μέσα Ιουλίου ενεργοποιήθηκε και στην Χαλκιδική ένα επιχειρησιακό σχέδιο για τη σύνδεση της παροχής επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας με την αντίστοιχη νοσοκομειακή κάλυψη μέσω ειδικών αεροδιακομιδών από τις τουριστικές περιοχές.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό της διοίκησης του ΕΚΑΒ και στο πλαίσιο της συνεργασίας του υπουργείου Υγείας με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη μέχρι το τέλος Αυγούστου, κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή, ελικόπτερο μεταφοράς προσωπικού του Πυροσβεστικού Σώματος, στελεχωμένο από γιατρό και διασώστη του ΕΚΑΒ, βρίσκεται σε ετοιμότητα πραγματοποίησης αεροδιακομιδών με στόχο την κάλυψη των επίγειων μονάδων του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας τόσο στην περιοχή της Χαλκιδικής όσο και στην ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας.

«Σε καμία περίπτωση το πιλοτικό πρόγραμμα δεν υποκαθιστά τα ασθενοφόρα» σημειώνει ο κ. Παλαιολόγου, κάνοντας λόγο για χρονοβόρα διαδικασία στη διαδικασία των περιστατικών. Όπως εξηγεί «στην περίπτωση που συμβεί ένα τροχαίο ατύχημα στη Σιθωνία, για να γίνει αεροδιακομιδή του ασθενούς, πρέπει να τηρηθεί η εξής διαδικασία: Ασθενοφόρο θα πάει τον ασθενή στο πλησιέστερο κέντρο υγείας για τις πρώτες εξετάσεις. Εφόσον χρειαστεί αεροδιακομιδή από τη Θεσσαλονίκη, πρέπει να δοθεί από την Αθήνα εντολή για πτήση του ελικοπτέρου. Στη συνέχεια ασθενοφόρο από το κέντρο υγείας πρέπει να φέρει τον ασθενή στο πλησιέστερο ελικοδρόμιο και από εκεί να τον παραλάβει το ελικόπτερο που θα έχει έρθει από Θεσσαλονίκη. Στη συνέχεια το ελικόπτερο θα προσγειωθεί στο αεροδρόμιο ‘Μακεδονία’ και από εκεί άλλο ασθενοφόρο θα τον μεταφέρει στο νοσοκομείο».



Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, στην Χαλκιδική το ελικόπτερο χρησιμοποιεί δύο σημεία. Το ελικοδρόμιο ενός ξενοδοχειακού συγκροτήματος και έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο στην περιοχή της Κασσάνδρας.

«Καλοδεχούμενο το πρόγραμμα, όμως δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις που θέσαμε ως εργαζόμενοι σε σχέση με την ασφάλεια των επιβαινόντων ενώ δεν έχουν διευκρινιστεί ακόμη ορισμένα ζητήματα» καταλήγει ο πρόεδρος του Σωματείου.





Δείτε στο ΕΚΑΒNews


Για το  ΕΚΑΒNews : Αλέξης Κιτσόπουλος

About " "

Το EKABNews έχει δημιουργηθεί και υποστηρίζετε από εργαζόμενους του ΕΚΑΒ με σκοπό την συγκέντρωση των δημοσιευμάτων που αφορούνε την υπηρεσία και όχι μόνο.. Η ενημέρωση των συναδέλφων , η παρουσίαση διάφορων θεμάτων που αφορούνε τον χώρο, η προβολή των τοπικών νέων ανά παράρτημα, αλλά και η γενικότερη προβολή του ΕΚΑΒ.. είναι μερικοί από τους στόχους της σελίδας. Ευχαριστούμε για την υποστήριξη!

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε το σχόλιό σας να είναι σχετικό με την παραπάνω ανάρτηση.
Γενικές απορίες μόνο στη σελίδα μας στο facebook.

 
Copyright © 2013 EKABNews