ΕΙΔΗΣΕΙΣ

29/8/16

«Πόλεμος» για την «έκρηξη» των αεροδιακομιδών ασθενών τον Ιούλιο


Δευτέρα, 29 Αυγούστου 2016
ΕΚΑΒNews

«Πόλεμος» για την «έκρηξη» των αεροδιακομιδών ασθενών τον Ιούλιο

Από Βασίλη Βενιζέλο

Στα ύψη εκτοξεύθηκε τον περασμένο Ιούλιο ο συνολικός αριθμός των αποστολών για αεροδιακομιδές ασθενών στη χώρα μας, σύμφωνα με τα αναλυτικά και επικαιροποιημένα στατιστικά στοιχεία της Πολεμικής Αεροπορίας για το πρώτο επτάμηνο του 2016, τα οποία παρουσίασε το περασμένο Σάββατο η εφημερίδα "ΕΠΕΝΔΥΣΗ".

Σύμφωνα με τα εν λόγω στατιστικά στοιχεία, λοιπόν, τις... 83 έφθασε ο συνολικός αριθμός των αποστολών για αεροδιακομιδές ασθενών για τον Ιούλιο του 2016, με 220,2 σχετικές ώρες πτήσης και... 135 διακομισθέντες ασθενείς!

Στη δεύτερη θέση της σχετικής κατάταξης βρίσκονται, με αισθητή διαφορά, ο Φεβρουάριος του 2016, με 72 αποστολές για αεροδιακομιδές ασθενών, 196,4 σχετικές ώρες πτήσης και 109 διακομισθέντες ασθενείς, καθώς και ο Μάιος του 2016, με 72 επίσης αποστολές για αεροδιακομιδές ασθενών, 175 σχετικές ώρες πτήσης και 97 διακομισθέντες ασθενείς.

Σύμφωνα πάντα με τα αναλυτικά και επικαιροποιημένα στατιστικά στοιχεία της Πολεμικής Αεροπορίας για το πρώτο επτάμηνο του 2016, από την αρχή του έτους έως το τέλος του περασμένου Ιουλίου έχουν πραγματοποιηθεί στη χώρα μας συνολικά 575 αποστολές για αεροδιακομιδές ασθενών, με 1.265 σχετικές ώρες πτήσης και 725 διακομισθέντες ασθενείς...

Οι αιτίες

Σε μία λίαν βιαστική όσο και ατυχή προσπάθεια να εξηγήσει την «έκρηξη» των αποστολών για αεροδιακομιδές ασθενών για τον μήνα Ιούλιο, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Δημοσίων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ), ιδιαιτέρως ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μιχάλης Γιαννακός ισχυρίσθηκε – χωρίς να δώσει στοιχεία - ότι αυτή η «έκρηξη» οφείλεται στις πρόσθετες αποστολές για αεροδιακομιδές ασθενών, τις οποίες είναι αναγκασμένο να πραγματοποιεί καθημερινά το νέο νοσοκομείο Σαντορίνης, το οποίο η ΠΟΕΔΗΝ χαρακτηρίζει απαξιωτικά στις ανακοινώσεις της ως... «Κέντρο Διακομιδών».

Μάλιστα, ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ υποστήριξε λίαν πρόσφατως και στα πλαίσια μία ακόμη δημόσιας αντιπαράθεσής του με τον αναπληρωτή υπουργό Υγείας Παύλο Πολάκη ότι οι αεροδιακομιδές ασθενών εκτοξεύθηκαν στα ύψη, μέσα σε χρονικό διάστημα είκοσι (20) ημερών από την επίσημη έναρξη της λειτουργίας του νέου νοσοκομείου Σαντορίνης...

Η πραγματικότητα, όμως, πόρρω απέχει από τους ως άνω ευλογοφανείς ισχυρισμούς της ΠΟΕΔΗΝ και του προέδρου της Ομοσπονδίας! Χαρακτηριστικά, κορυφαίο και πολύ έμπειρο επιχειρησιακό στέλεχος του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ) εξηγεί στην «ΕΠΕΝΔΥΣΗ»:

«Ουδεμία σχέση έχει η λειτουργία του νέου νοσοκομείου Σαντορίνης με την αύξηση των αποστολών για αεροδιακομιδές ασθενών για τον περασμένο Ιούλιο. Άλλωστε, η πλειονότητα των αεροδιακομιδών ασθενών από το νέο νοσοκομείο Σαντορίνης πραγματοποιείται με το μικρό αεροσκάφος, το οποίο διαθέτει το νησί, και, ως εκ τούτου, αυτές οι αεροδιακομιδές ασθενών δεν καταγράφονται στα σχετικά στατιστικά στοιχεία της Πολεμικής Αεροπορίας. Εκείνο το οποίο συμβαίνει είναι το γεγονός ότι κατά τον Ιούλιο και τον Αύγουστο κάθε έτους, όχι μόνον για φέτος, αλλάζει άρδην ο επιδημιολογικός χάρτης της χώρας μας, καθώς πραγματοποιείται μία μεγάλη μετακίνηση πληθυσμού προς τα παραθεριστικά κέντρα. Η Σαντορίνη, για παράδειγμα, 'μετράει', χονδρικά, τον χειμώνα πληθυσμό 15.000 κατοίκων και το καλοκαίρι ο πληθυσμός του νησιού φθάνει τους 150.000 κατοίκους! Συνεπώς, οι ανάγκες για αεροδιακομιδές ασθενών από τα νησιά είναι δικαιολογημένα αυξημένες κατά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο κάθε έτους. Ουδεμία πρωτοτυπία σημειώνεται για το 2016! Πρέπει να γνωρίζουν όλοι ότι η έξαρση των αποστολών για αεροδιακομιδές ασθενών στη χώρα μας εντοπίζεται κάθε χρόνο στον Ιούλιο και τον Αύγουστο».

ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΕΥΣΤΑΘΙΟΥ, διοικητής Εθνικού Κέντρου Επιχειρήσεων Υγείας (ΕΚΕΠΥ): Οι αεροδιακομιδές να είναι η ύστατη λύση

Οι αεροδιακομιδές στην Ελλάδα ξεκίνησαν το 1994 με πτητικά μέσα των Ενόπλων Δυνάμεων και με αεροσκάφη και ελικόπτερα της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας.
Το 2000 το ΕΚΑΒ αποκτά τα δικά του μέσα (5 ελικόπτερα Α-109 Power της Agusta), των οποίων η πτητική εκμετάλλευση δόθηκε μετά από διεθνή διαγωνισμό στην εταιρεία Hellitalia.
Το 2003 και μετά την πτώση και του 3ου ελικοπτέρου του ΕΚΑΒ, η πτητική εκμετάλλευση, με απόφαση της τότε κυβέρνησης, δόθηκε στις Ένοπλες Δυνάμεις και κυρίως στην Πολεμική Αεροπορία, η οποία μέχρι και σήμερα σηκώνει το μεγαλύτερο φορτίο εκτέλεσης των αεροδιακομιδών. Κάποιες αεροδιακομιδές γίνονται επίσης με πτητικά μέσα της Αεροπορίας Στρατού και του Πολεμικού Ναυτικού ενώ τον τελευταίο χρόνο και με μέσα του Πυροσβεστικού Σώματος. Οι Ένοπλες Δυνάμεις έχουν την επιχειρησιακή ευθύνη των αεροδιακομιδών και το ΕΚΑΒ την υγειονομική.
Η κύρια βάση των αεροδιακομιδών βρίσκεται στην Ελευσίνα ενώ υπάρχει και μία δεύτερη βάση αεροδιακομιδών με έδρα την Ρόδο, που καλύπτει κυρίως περιστατικά των Δωδεκανήσων.
Από παλιά, με την προηγούμενη ιδιότητά μου, ως Πρόεδρος του ΕΚΑΒ αλλά και πράσφατα, πριν από ένα χρόνο, με τη νέα μου ιδιότητα ως Διοικητής του Εθνικού Κέντρου Επιχειρήσεων Υγείας (ΕΚΕΠΥ), έχω εισηγηθεί τη δημιουργία μιας ακόμη βάσης αεροδιακομιδών με έδρα τις Κυκλάδες, η οποία, προφανώς θα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη, με ενίσχυση προσωπικού, ειδικότητες και επιπλέον εξοπλισμό του Γ.Ν. Σύρου, προκειμένου να έχει έννοια η επείγουσα αεροδιακομιδή, αφού στην ιδιαίτερη περίπτωση που ένα περιστατικό χρήζει αεροδιακομιδής από οποιαδήποτε νησί των Κυκλάδων σε Νοσοκομείο της Αθήνας, απαιτούνται τουλάχιστον 3 ώρες, από την στιγμή που θα δοθεί το αίτημα της αεροδιακομιδής.
Επισημαίνεται ότι με βάση τη νομοθεσία, στην Ελλάδα γίνονται μόνο δευτερογενείς αεροδιακομιδές, δηλαδή οι ασθενείς ή οι τραυματίες παραλαμβάνονται από αεροδρόμια ή ελικοδρόμια εφ΄όσον όμως έχουν δοθεί οι Πρώτες Βοήθειες ή έχουν σταθεροποιηθεί σε υγειονομικούς σχηματισμούς.
Σίγουρα απαιτείται η αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου προκειμένου να γίνονται και πρωτογενείς αεροδιακομιδές στη χώρα μας, προμήθεια νέων πτητικών μέσων, κυρίως αεροσκαφών, υγειονομικά διασκευασμένων και κατάλληλων για εκτέλεση αεροδιακομιδών από τα αεροδρόμια των νησιών, 24 ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες το χρόνο, δημιουργία νέων περιφερειακών σταθμών αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ σε συνδυασμό με υγειονομικά, πληθυσμιακά, γεωγραφικά δεδομένα και οπωσδήποτε χρήση του συστήματος τηλεϊατρικής και στις αεροδιακομιδές. Πρέπει όμως να επισημάνουμε ότι οι αεροδιακομιδές πρέπει να χρησιμοποιούνται σαν η τελευταία λύση για την αντιμετώπιση ενός επείγοντος περιστατικού και όχι για να καλύπτονται κενά και ελλείψεις των επαρχιακών υγειονομικών σχηματισμών.

Πηγή: ygeia360.gr


Δείτε στο ΕΚΑΒNews



Για το  ΕΚΑΒNews : Αλέξης Κιτσόπουλος

About " "

Το EKABNews έχει δημιουργηθεί και υποστηρίζετε από εργαζόμενους του ΕΚΑΒ με σκοπό την συγκέντρωση των δημοσιευμάτων που αφορούνε την υπηρεσία και όχι μόνο.. Η ενημέρωση των συναδέλφων , η παρουσίαση διάφορων θεμάτων που αφορούνε τον χώρο, η προβολή των τοπικών νέων ανά παράρτημα, αλλά και η γενικότερη προβολή του ΕΚΑΒ.. είναι μερικοί από τους στόχους της σελίδας. Ευχαριστούμε για την υποστήριξη!

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε το σχόλιό σας να είναι σχετικό με την παραπάνω ανάρτηση.
Γενικές απορίες μόνο στη σελίδα μας στο facebook.

 
Copyright © 2013 EKABNews