ΕΙΔΗΣΕΙΣ

28/8/16

Σωκράτης Δούκας: Πρόβλημα συνεργασίας μεταξύ των φορέων της πολιτικής προστασίας – Ανάγκη για ειδικό συντονιστή όλων των φορέων.

Κυριακή, 28 Αυγούστου 2016
ΕΚΑΒNews

Απόσπασμα από Ρεπορτάζ: Εφημερίδα των Συντακτών - Αντα Ψαρρά
  
Ο επόμενος συνομιλητής μας είναι ο χειρουργός και δημοτικός σύμβουλος,Σωκράτης Δούκας, με πλούσια εμπειρία στη διαχείριση κρίσεων και στην επείγουσα ιατρική.

Πρώην διασώστης του ΕΚΑΒ στο έδαφος αλλά και στον αέρα.

Ο ίδιος συνόψισε την όλη εξέλιξη της υπόθεσης του δυστυχήματος:

«Τελικά δούλεψε μια συλλογικότητα αλλά το σύστημα δεν δούλεψε διότι πολύ απλά δεν υπήρχε σύστημα».

Και συνέχισε:

Θα έπρεπε να υπάρχει διαθέσιμο σκάφος του Λιμενικού και να πάει αμέσως, πράγμα που δεν έγινε, θα μπορούσαν να είχαν ειδοποιήσει αμέσως οι επιβάτες του ταχύπλοου το Λιμενικό, πράγμα που επίσης δεν έγινε και που αποτελεί τώρα στοιχείο της δικογραφίας.

Τελικά όλα αυτά στο συγκεκριμένο περιστατικό ίσως δεν επέφεραν μοιραία αποτελέσματα, μια και οι άνθρωποι πνίγηκαν αμέσως, ενώ οι τραυματίες διασώθηκαν.

Σε παρόμοια ατυχήματα ο πρώτος κρίσιμος παράγοντας είναι η αποτροπή κι εδώ δυστυχώς είμαστε πολύ πίσω.

Λείπουν οι συνεχείς έλεγχοι ταχύτητας σε θάλασσα και δρόμους, ο σεβασμός στις αποστάσεις ταχύπλοων και τζετ σκι από τις ακτές, η τοποθέτηση σημαδούρων στις παραλίες, η ύπαρξη μιας ειδικής ομάδας διαχείρισης και συντονισμού παρόμοιων κρίσεων κ.λπ.

Για το τελευταίο ειδικά, είναι πρόταση που την έχω υποβάλει ξανά και ξανά τα τελευταία χρόνια, μια και είμαι και μέλος του δημοτικού συμβουλίου (παράταξη πρώην δημάρχου Κουκούλη).

Την ημέρα εκείνη, στη μία παρά δέκα, μου τηλεφωνούν από το Νοσοκομείο της Αίγινας πως ενημερώθηκαν από το λιμεναρχείο ότι στο λιμάνι της Πέρδικας υπάρχει ένας τραυματίας και μου ζήτησαν να πάω κι εγώ εκτός από το ασθενοφόρο, λόγω της ειδικότητάς μου, διότι ο άνθρωπος ήταν πολυτραυματίας.

Ξεκινάω με τη μηχανή και πίσω μου το ασθενοφόρο. Στην είσοδο της Πέρδικας το αστυνομικό περιπολικό είχε ήδη κλείσει τον δρόμο.

Στο λιμάνι βλέπω και τους λιμενικούς, αλλά και το αλαλούμ ενός χαμού, χωρίς ακόμα να ξέρω τι έχει συμβεί. Το παιδάκι ήταν σε προσπάθεια ανάνηψης από συναδέλφους, όμως ήταν πολύ αργά.

Οι βάρκες και οι λάντζες άρχισαν να βγάζουν τραυματίες.

Πήγα στην κοπέλα, έκανα περίδεση στο πόδι και μόλις τη σταθεροποίησα κάπως, πήγα να δω τους υπόλοιπους ώστε να κάνω την επιβαλλομένη στην περίπτωση αυτή διαλογή (τριάζ), να ξεχωρίσω δηλαδή νεκρούς, βαριά τραυματίες και ελαφρά τραυματίες, ώστε να δοθεί η αρμόζουσα προτεραιότητα.

Έπρεπε να επιλέξω ποιοι θα ανέβαιναν στα τρία ασθενοφόρα για να πάνε όλοι στο ίδιο υγειονομικό κέντρο.

Ξαφνικά δηλαδή εγώ, ένας ιδιώτης γιατρός από το πουθενά, έπρεπε να φροντίσω τραυματίες, να κάνω διαλογή και να συντονίσω όλες τις επόμενες ενέργειες, τυχαία, επειδή κάποιος σκέφτηκε να με ειδοποιήσει να πάω.

Δεν είχα στην ουσία καμιά δικαιοδοσία και αναγκάστηκα να καταρρίψω όλα τα πρωτόκολλα για να γίνει το καλύτερο.

Αν όμως -ο μη γένοιτο- κάτι πήγαινε στραβά και κάποιος έχανε τη ζωή του στη διαδικασία αυτή, όλοι θα θεωρούσαν μετά εμένα ως υπεύθυνο.

Στην Πέρδικα βρέθηκε η διευθύντρια του κέντρου υγείας, ένας νοσοκομειακός γιατρός, μια ειδικευόμενη κι εγώ. Στο κέντρο υγείας συνέχισα να κάνω τον συντονιστή και λόγω της προηγούμενης δουλειάς μου επικοινώνησα και ζήτησα ελικόπτερο.

Η Αίγινα δυστυχώς δεν έχει φροντίσει να διαθέτει πιστοποιημένο ελικοδρόμιο και η διαδικασία θα απαιτούσε πολύ χρόνο οπότε προτιμήθηκε η μεταφορά των τραυματιών με το ιπτάμενο δελφίνι.

Πήρα πάλι επάνω μου την ευθύνη να συνοδεύσω τους τραυματίες. Από τον Πειραιά και μετά όλα ακολούθησαν τον δρόμο που έπρεπε.

Ο κ. Δούκας μάς εξήγησε με απλό τρόπο πόσο πιο αποτελεσματικά θα ήταν όλα αν υπήρχε ένας ειδικός συντονιστής όλων των φορέων.

«Ενα απλό παράδειγμα: ενώ τα ασθενοφόρα έφευγαν από την Πέρδικα, κανείς δεν είχε φροντίσει να διατάξει τους αστυνομικούς να ανοίξουν τον δρόμο, με αποτέλεσμα να μπλοκαριστούν στον Μαραθώνα από την κίνηση».

Τόνισε ότι τώρα προέχει επιτέλους η λήψη απόφασης του δήμου να πιστοποιήσει το ελικοδρόμιο με τις κατάλληλες κατασκευές, να δημιουργήσει την επιτροπή διαχείρισης κρίσεων και ένα τοπικό κλιμάκιο του ΕΚΑΒ, μια και η Αίγινα το καλοκαίρι έχει πάνω από 30.000 κόσμο και 17.000 μόνιμους κατοίκους.

Πάντα ένα μεγάλο ατύχημα είναι πιθανό.


Απόσπασμα από Ρεπορτάζ: Εφημερίδα των Συντακτών - Αντα Ψαρρά

διαβάστε περισσότερα: www.left.gr

Για το  ΕΚΑΒNews : Χουλιάρας Βασίλειος

About " "

Το EKABNews έχει δημιουργηθεί και υποστηρίζετε από εργαζόμενους του ΕΚΑΒ με σκοπό την συγκέντρωση των δημοσιευμάτων που αφορούνε την υπηρεσία και όχι μόνο.. Η ενημέρωση των συναδέλφων , η παρουσίαση διάφορων θεμάτων που αφορούνε τον χώρο, η προβολή των τοπικών νέων ανά παράρτημα, αλλά και η γενικότερη προβολή του ΕΚΑΒ.. είναι μερικοί από τους στόχους της σελίδας. Ευχαριστούμε για την υποστήριξη!

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε το σχόλιό σας να είναι σχετικό με την παραπάνω ανάρτηση.
Γενικές απορίες μόνο στη σελίδα μας στο facebook.

 
Copyright © 2013 EKABNews