ΕΙΔΗΣΕΙΣ

7/11/16

Συνάντηση Σωματείου Εργαζομένων ΕΚΑΒ-2 με τον πρόεδρο του ΕΚΑΒ

      

Δευτέρα, 7 Νοεμβρίου 2016
ΕΚΑΒNews


    Την Πέμπτη 3/11/2016 το Δ/Σ του σωματείου εργαζομένων ΕΚΑΒ-2- Κεντρικής Μακεδονίας συναντήθηκε με τον πρόεδρο του Δ/Σ του ΕΚΑΒ κ. Καρακατσιανόπολου Κ. και παρουσία της Διευθύντριας του τομέα κα Ματσικούδη Χρ. Τα θέματα συζήτησης ήταν κυρίως:
Α) Η Υγιεινή και Ασφάλεια των εργαζομένων
Β) Ιδιωτικές κλινικές
Γ) Κέντρα φιλοξενίας μεταναστών-προσφύγων
      Στην εισήγηση του ο Πρόεδρος του Σωματείου έθεσε τα θέματα ακαταλληλότητας των βάσεων, για τα αυξημένα κρούσματα επιθέσεων (λεκτικές και σωματικές) που δέχονται οι εργαζόμενοι κατά την διάρκεια της βάρδιάς τους και την έλλειψη συνεργείου καθαρισμού τόσο στην Κ/Υ του ΕΚΑΒ-2- όσο και στις βάσεις.
      Ο Πρόεδρος του ΕΚΑΒ στην αρχική του τοποθέτηση αναφέρθηκε στην σύμβαση που είχε το ΕΚΑΒ με εταιρία παροχής υπηρεσιών Υγιεινής και Ασφάλειας η οποία έληξε τον Μάρτιο του ’15 και δεν ανανεώθηκε από την προηγούμενη διοίκηση. Μας είπε ότι υπογράφηκε καινούργια σύμβαση με την ίδια εταιρία πριν 2 μήνες και θα δημιουργηθεί γραφείο Υγιεινής και Ασφάλειας στην Αθήνα για να παρακολουθεί αυτά τα ζητήματα. Στην Θεσσαλονίκη ο Ιατρός Εργασίας και Τεχνικός Ασφαλείας είναι έτοιμοι να αναλάβουν δράση, εντός χρονοδιαγράμματος 2 εβδομάδων, αφού οργανωθεί σωστά για να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Πιο συγκεκριμένα 2 νοσηλεύτριες θα έχουν ρόλο συντονισμού μεταξύ ΕΚΑΒ και Ιατρού Εργασίας και ένας μεταξύ ΕΚΑΒ και Τεχνικού Ασφαλείας.

Ρωτήθηκε για το πρακτικό κομμάτι των ενεργειών του Τεχνικού Ασφαλείας σε σχέση με τις βάσεις και τα χρήματα που πρέπει να δαπανηθούν.
Απάντησε: Η υπηρεσία θα κινηθεί ανάλογα με τις παρατηρήσεις του Τεχνικού Ασφαλείας αλλά δεν δεσμεύτηκε για χρήματα διότι δεν γνωρίζει τα ποσά που θα χρειαστούν.

Ρωτήθηκε για την καθυστέρηση με το συνεργείο καθαριότητας για όλους τους χώρους εργασίας (βάσεις-Κ/Υ) που θα ξεκινούσε τον Αύγουστο του’16.
Απάντησε: Έγινε η νομοθετική ρύθμιση που περιμέναμε αλλά υπήρξαν εμπλοκές από το ΣτΕ. Βγήκαν αποφάσεις που δικαιώνουν τους εργολάβους καθαριότητας και γίνεται από την αρχή μελέτη για ατομικές συμβάσεις με καθαρίστριες.

Ρωτήθηκε για την ενδυνάμωση του τομέα.
Απάντησε: Οι συνάδελφοι συνδικαλιστές διέκοψαν το Υ/Σ μία φορά και στο επόμενο ο εκπρόσωπος των εργαζομένων ψήφησε αρνητικά και δεν έγιναν μεταθέσεις. Δεν αναφέρθηκε καθόλου για τα άλλα δύο μέλη του Υ/Σ που ψήφησαν αρνητικά (3 κατά 2 υπέρ) ούτε τους λόγους που ο εκπρόσωπος ψήφησε αρνητικά. Δεσμεύτηκε να επαναφέρει το ζήτημα στο επόμενο Υ/Σ.

Έγινε τοποθέτηση από τον Πρόεδρο των εργαζομένων για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στις ιδιωτικές κλινικές, όπως η έλλειψη ασθενοφόρου (χάλασε, δεν έχουμε οδηγό κτλ), που ανεβαίνουμε πάνω για την παραλαβή ασθενών και τις απειλές που δέχονται οι τηλεφωνητές.
Απάντησε: Είμαι απόλυτα δίπλα σας. Δεν πάμε ποτέ για δευτερογενείς μεταφορές σε ιδ. Κλινικές, εξαίρεση τα γηροκομεία που δεν έχουν ασθενοφόρο. Παραλαβή και παράδοση περιστατικών ΜΟΝΟ στην είσοδο των ιδρυμάτων, εξαίρεση τα πολύ επείγοντα περιστατικά όπως ανακοπή που πρέπει να ¨δουλευτούν¨ στο σημείο.

Ρωτήθηκε για σημείο παράδοσης και παραλαβής περιστατικών στα κέντρα φιλοξενίας μεταναστών και ενημερώθηκε για τις συνθήκες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε εκεί.
Απάντησε: Το καθ’ύλην αρμόδιο και υπεύθυνο για τα κέντρα είναι το ΕΚΕΠΥ και θα συσταθεί επιτροπή για την επίλυση αυτών των προβλημάτων με το σωματείο να συμμετέχει επικουρικά σε αυτή την προσπάθεια.

Ενημερώθηκε για τα θέματα των βάσεων.
Η απάντηση και όλη η συζήτηση έγινε για την Β6 στον Φοίνικα και την Β2 στο ΨΝΘ. Για την Β6 ότι υπάρχει δυνατότητα ανταλλαγής οικοπέδων όπως προτείνει ο Δήμος Καλαμαριάς, εφόσον η πρόταση είναι ¨ελκυστική¨, να έχει δηλαδή εύκολη πρόσβαση σε κεντρικό δρόμο και τις κατάλληλες οικοτεχνικές υποδομές. Για την Β2, στον χώρο που είχε υποδείξει παλαιότερα το σωματείο, ότι τελικά δεν θα παραχωρηθεί στην ΔΥΠΕούτε θα μεταφερθεί εκεί μία δομή του ΨΝΘ(από Καρτερέ)και η διαδικασία μεταφοράς της βάσης θα προχωρήσει.

Ρωτήθηκε για την δαπάνη των φύλλων πορείας του ’16και το δεκαήμερο του Δεκεμβρίου του ’14.
Απάντησε: Για τα φύλλα πορείας του ’16 υπήρχε νομοτεχνικό σφάλμα στην διατύπωση του νόμου. Έγιναν οι κατάλληλες ενέργειες από τους νομικούς με το Υπ. Υγείας και θα τακτοποιηθεί το θέμα στο νέο νομοσχέδιο για την Ψυχική Υγεία και θα απελευθερωθούν κατευθείαν τα χρήματα. Για το δεκαήμερο του ‘14 θα προσπαθήσει να περάσει τη δαπάνη με τα χρήματα που θα πάρει το ΕΚΑΒ από τον ΕΟΠΥΥ.

Ρωτήθηκε για το ταχύρυθμο ΙΕΚ ώστε να το περάσουν οι μεταταχθέντες οδηγοί των νοσοκομείων.
Απάντησε:Υπάρχει πρόβλημα από το Υπ. Παιδείας διότι εναρμονίστηκε με την κοινοτική οδηγία που καταργούνται όλα τα ταχύρυθμα. Υπάρχει μέριμνα, μέσα στον νόμο για την Ψυχική Υγεία, ώστε όσοι κλείνουν 20 χρόνια υπηρεσίας να παίρνουν άδεια άσκησης επαγγέλματος, όπως οι υπάλληλοι του ΕΚΑΒ.

Ρωτήθηκε γιατί κόπηκε η ιδιωτική ασφάλιση των διοικητικών υπαλλήλων (τεχνικοί-διοικητικοί) καθώς και των τεχνικών του συνεργείου οχημάτων, για το ΒΑΕ που κόβεται τέλος του ’17 καθώς και για το επίδομα στολής ως μέσο προστασίας για τους τεχνικούς.
Απάντησε: Ενώ υπήρχε από το 1994 υποχρέωση με δαπάνη του δημοσίου να ασφαλίζονται όλο το προσωπικό του ΕΚΑΒ σε ιδιωτική ασφάλεια, το 2007 ο/η τότε πάρεδρος έθεσε το ζήτημα στο ελεγκτικό συνέδριο και με απόφαση του ΣτΕ κόπηκε για τους ανωτέρω εργαζόμενους, διότι όπως αναφέρει ο νόμος, δεν έχουν αυξημένο κίνδυνο λόγο ειδικών συνθηκών επαγγέλματος(οδικό-πτητικό-πλωτό μέσο μεταφοράς ασθενών). Για το ΒΑΕ ότι είναι μνημονιακή υποχρέωση, αλλά δεν υπάρχει πρόθεση ούτε από τη διοίκηση ούτε από το Υπ Υγείας, όπως έχει αναφέρει και ο κ. Ξάνθος, να κοπεί. Για τη στολή στους τεχνικούς περιμένει έκθεση-υπόμνημα από τον Τεχνικό Ασφαλείας που να δικαιολογεί την αναγκαιότητα της δαπάνης για τους τεχνικούς όλων των ειδικοτήτων, αλλά και για το νοσηλευτικό και ιατρικό προσωπικό.

Ρωτήθηκε για τομέα αεροδιακομιδών με βάση τη Θεσσαλονίκη.
Απάντησε: υπάρχει σχεδιασμός για δύο ασκήσεις στους κεντρικούς άξονες της Θεσσαλονίκης, Εγνατία οδός και Θεσσαλονίκης-Μουδανίων, για πρωτογενή διακομιδή ασθενών ώστε να τεκμηριωθεί η αναγκαιότητα δημιουργίας βάσηςαεροδιακομιδών με έδρα το αεροδρόμιο. Δόθηκε ως παράδειγμα το τροχαίο με την νταλίκα στην Βέροια.

Κατά την διάρκεια της συζήτησης τέθηκαν και θέματα όπως:
Α) Το 424 ΓΣΝ και τη δυνατότητα μεταφοράς των δικαιούχων από τα δικά τους ασθενοφόρα. Το είδε θετικά το θέμα και θέλει το νομοθετικό πλαίσιο για να στηριχθεί κάτι τέτοιο.
Β) Κυκλικότητα μεταξύ εργαζομένων της ειδικότητας. Είναι υπέρ αρκεί να μην επηρεάζεται η απρόσκοπτη λειτουργία της υπηρεσίας.
Γ) Συνεχιζόμενη εκπαίδευση. Να γίνεται μία φορά το χρόνο για όλους και να ενταχθεί στο πρόγραμμα η εκπαίδευση στην άσπρη κάρτα.
Δ) Μετακίνηση σε άλλο νομό. Όταν δύο πληρώματα είναι μονά, μόνο μεταξύ Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής που έχουν κοινό ασύρματο, να κάνουν τομέα κάπου ενδιάμεσα, π.χ. Καλλικράτεια. 
Ε) 10λεπτη αναμονή σε κλινικές και νοσοκομεία. Να αποχωρεί το ασθενοφόρο πέρα των 10-15 λεπτών λόγο φόρτου εργασίας χωρίς παραλαβή περιστατικού.
ΣΤ) Βάση ασθενοφόρου στα αεροδρόμια της Fraport. Θα γίνουν νέες προσλήψεις για τα αεροδρόμια με τις απαραίτητες γνώσεις, κάτοχοι διπλώματος ΙΕΚ και άδεια άσκησης επαγγέλματος, ξένες γλώσσες κτλ.

Τέλος δόθηκαν αμφότερα ευχές για συνέχιση της συνεργασίας ανάμεσα στις δύο πλευρές και ανανεώθηκε το ραντεβού μέσα σε εύλογο χρονικό περιθώριο.



Για το  ΕΚΑΒNews : Αλέξης Κιτσόπουλος

About " "

Το EKABNews έχει δημιουργηθεί και υποστηρίζετε από εργαζόμενους του ΕΚΑΒ με σκοπό την συγκέντρωση των δημοσιευμάτων που αφορούνε την υπηρεσία και όχι μόνο.. Η ενημέρωση των συναδέλφων , η παρουσίαση διάφορων θεμάτων που αφορούνε τον χώρο, η προβολή των τοπικών νέων ανά παράρτημα, αλλά και η γενικότερη προβολή του ΕΚΑΒ.. είναι μερικοί από τους στόχους της σελίδας. Ευχαριστούμε για την υποστήριξη!

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε το σχόλιό σας να είναι σχετικό με την παραπάνω ανάρτηση.
Γενικές απορίες μόνο στη σελίδα μας στο facebook.

 
Copyright © 2013 EKABNews