ΕΙΔΗΣΕΙΣ

14/12/16

Διασώστης-Πλήρωμα Ασθενοφόρου (ΕΚΑΒ):Το Δήλιο πρόβλημα


Τετάρτη, 14/12/2016
ΕΚΑΒNews

Δημοσιεύτηκε στο Facebook Διασώστης-Πλήρωμα Ασθενοφόρου (ΕΚΑΒ) στις 13/12/2016

"Το Δήλιο πρόβλημα"

Με την τελευταία προκήρυξη μέσω του ΟΑΕΔ για πληρώματα ασθενοφόρου και οδηγούς πληρώματα ασθενοφόρου (τα διαχωρίζει ως δυο ξεχωριστές ειδικότητες ο ΟΑΕΔ) επιβεβαιώθηκε για άλλη μια φορά ότι καμία διασφάλιση και αναγνώριση της ειδικότητας Διασώστης-Πλήρωμα Ασθενοφόρου δεν υφίσταται. Δεν ευθύνεται βεβαίως ο ΟΑΕΔ η το ΑΣΕΠ για αυτό το γεγονός καθώς τις κατευθύνσεις για την έκδοση προκηρύξεων τις δίνει ο φορέας υποδοχής (ΕΚΑΒ).
Ποιες είναι αυτές λοιπόν; ΑΔΕΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ Γ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ!
Το ΜΟΝΑΔΙΚΟ προαπαιτούμενο για πρόσληψη στο ΕΚΑΒ είναι αυτό! Το πτυχίο του ΙΕΚ ΕΚΑΒ είναι επικουρικό όπως η γνώση ξένης γλώσσας η εμπειρία κλπ. Βεβαίως η κατοχή πτυχίου ΙΕΚ ΕΚΑΒ προσμετράται και μοριοδοτείται αλλά δεν είναι προαπαιτούμενη. Αυτό σημαίνει ότι στην υποθετική περίπτωση έλλειψης πιστοποιημένων αποφοίτων ΙΕΚ ΕΚΑΒ προσλαμβάνονται: από το τέταρτο εξάμηνο της σχολής του ΙΕΚ ΕΚΑΒ (χωρίς πιστοποίηση), σε έλλειψη από το τρίτο και ούτω καθεξής. Σε έλλειψη σπουδαστών ακόμη και του πρώτου εξαμήνου σειρά παίρνουν αυτοί που κατέχουν ένα απλό απολυτήριο λυκείου. Κάτι που στην περίπτωση των νοσηλευτών λόγου χάρη δεν νοείται καθώς προαπαιτούμενα για την πρόσληψη τους είναι το πτυχίο του νοσηλευτή η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος του νοσηλευτή και εγγραφή στα μητρώα των νοσηλευτών.
Για την πρόσληψη στο ΕΚΑΒ λοιπόν ουσιαστικά αρκεί το δίπλωμα Γ κατηγορίας και ένα απολυτήριο λυκείου. Βεβαίως είναι τέτοιος ο αριθμός των αδιόριστων απόφοιτων του ΙΕΚ ΕΚΑΒ που κάτι τέτοιο φαντάζει απίθανο. Αν εξετάσουμε το πρόβλημα σε βάθος όμως τα δεδομένα είναι ακόμα χειρότερα.
Η νομοθεσία αναφορικά με την στελέχωση των ασθενοφόρων στην Ελλάδα είναι η ρίζα του προβλήματος. Ως μια γενικότητα λοιπόν ο νόμος ορίζει ότι στα ιδιωτικά ασθενοφόρα πρέπει
1) Να υπάρχει οδηγός και συνοδηγός.
2) Ο οδηγός και ο συνοδηγός ή τουλάχιστον ο δεύτερος να έχει στοιχειώδη γνώση στην παροχή πρώτων βοηθειών.
Όσον αφορά τον δημόσιο τομέα η νομοθεσία αναφέρει ότι η στελέχωση των ασθενοφόρων είναι θέμα του εσωτερικού κανονισμού της υπηρεσίας που στην περίπτωση του ΕΚΑΒ ο εσωτερικός κανονισμός απαιτεί το πλήρωμα να αποτελείται από δυο υπαλλήλους του ΕΚΑΒ χωρίς καμία άλλη διευκρίνιση. Μια τροποποίηση της νομοθεσίας θα μπορούσε να συμπαρασύρει και το καθεστώς προσλήψεων αλλά και το ποιος θα έχει το νόμιμο δικαίωμα να εργάζεται επάνω στα ασθενοφόρα γενικότερα στην Ελλάδα και φυσικά θα διασφάλιζε τον κλάδο στο σύνολο του.
Μια νομοθεσία που θα αναφέρει ρητά ότι δικαίωμα εργασίας σε ασθενοφόρο ως πλήρωμα έχουν μόνο οι κάτοχοι άδειας ασκήσεως επαγγέλματος της ειδικότητας Διασώστης-Πλήρωμα Ασθενοφόρου. Η λύση υπάρχει, η βούληση όμως δυστυχώς αγνοείται. Τέλος άξια αναφοράς είναι η επικίνδυνη επιλογή της πολιτείας να στελεχώσει το ΕΚΑΒ με προσωπικό με σχέση εργασίας ορισμένου χρόνου (12 μήνες στην συγκεκριμένη περίπτωση).
Το ΕΚΑΒ είναι μια υπηρεσία πρώτης γραμμής όπου η στελέχωση της πρέπει να γίνεται σταθερά ΜΟΝΟ με μόνιμο προσωπικό καθώς είναι ζωτικής σημασίας η εμπειρία και η συνεργασία του προσωπικού στις επείγουσες καταστάσεις που καλείται να αντιμετωπίσει.




Δείτε στο ΕΚΑΒNews



About " "

Το EKABNews έχει δημιουργηθεί και υποστηρίζετε από εργαζόμενους του ΕΚΑΒ με σκοπό την συγκέντρωση των δημοσιευμάτων που αφορούνε την υπηρεσία και όχι μόνο.. Η ενημέρωση των συναδέλφων , η παρουσίαση διάφορων θεμάτων που αφορούνε τον χώρο, η προβολή των τοπικών νέων ανά παράρτημα, αλλά και η γενικότερη προβολή του ΕΚΑΒ.. είναι μερικοί από τους στόχους της σελίδας. Ευχαριστούμε για την υποστήριξη!

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε το σχόλιό σας να είναι σχετικό με την παραπάνω ανάρτηση.
Γενικές απορίες μόνο στη σελίδα μας στο facebook.

 
Copyright © 2013 EKABNews