ΕΙΔΗΣΕΙΣ

18/4/17

1 ασθενοφόρο καλύπτει 91.000 ανθρώπους στο λεκανοπέδιο Αττικής! Οι ελλείψεις κοστίζουν ζωές!


Τρίτη, 18 Απριλίου 2017
ΕΚΑΒNews

Το έγκλημα με το ΕΚΑΒ!
press-time.gr

1 ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟ ΚΑΛΥΠΤΕΙ 91.000 ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΣΤΟ ΛΕΚΑΝΟΠΕΔΙΟ! ΟΙ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ ΖΩΕΣ

Βέβαια, υπάρχουν περιοχές στην Ελλάδα που δεν υπάρχει ασθενοφόρο

Μπορεί, αυτές τις μέρες, στη Βουλή, η πολιτική αντιπαράθεση να κορυφώνεται για την Υγεία και τις δαπάνες της, όμως στην πραγματικότητα, το θέμα που καίει, είναι «αλλού». Τη Μεγάλη Εβδομάδα, με διαφορά μόλις μίας ημέρας μεταξύ τους, δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, περιμένοντας ως και δύο ώρες, να φτάσει το ασθενοφόρο. Για το σύνολο της πολιτικής σκηνής, το πρόβλημα αυτό που χρονίζει και οι θάνατοι εξαιτίας αυτού, δεν είναι ιδιαιτέρως σημαντικό. Το αν θα συζητηθεί τώρα στη Βουλή, είναι ξεκάθαρα υποκριτικό. Το γιατί, μπορεί να το δει κανείς εάν ανατρέξει στα ρεπορτάζ της “PRESS”, που, από το 2014, προειδοποιούσαν (με στοιχεία και αριθμούς) ότι οι ελλείψεις θα φέρουν θύματα.
Θα έλεγε κανείς πως τα ασθενοφόρα είναι λίγα και, όσα υπάρχουν, σαράβαλα. Όμως δεν είναι (μόνο) αυτό το ζήτημα. Είναι ότι οι διασώστες, δηλαδή τα πληρώματα των ασθενοφόρων, είναι πλέον τόσο λίγοι που δεν φτάνουν για να καλύψουν βάρδιες. Γιατί, υπάρχουν σταθμοί του ΕΚΑΒ που έχουν ασθενοφόρα, αλλά δεν λειτουργούν, αφού δεν υπάρχει άνθρωπος να τα οδηγήσει, ή υπάρχει μόνο σε συγκεκριμένες βάρδιες, δηλαδή συγκεκριμένες μέρες του μήνα. Έτσι, το αν θα ζήσει ή θα πεθάνει κάποιος που θα χρειαστεί ασθενοφόρο, είναι καθαρά ζήτημα τύχης.

Οι αριθμοί
Ως συνήθως, οι αριθμοί λένε την αλήθεια. Δείτε για παράδειγμα την περιφέρεια της Αττικής, την πιο πυκνοκατοικημένη της χώρας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της διοίκησης του ΕΚΑΒ, υπάρχουν 63 ασθενοφόρα που κινούνται και άλλα 75 που είναι μονίμως ακινητοποιημένα με βλάβες. Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων του ΕΚΑΒ, Γιώργος Μαθιόπουλος, κατεβάζει τον αριθμό των διαθέσιμων ασθενοφόρων στα 55, γεγονός που σημαίνει ότι ανά βάρδια, όλο το 24ωρο, μια γιγαντιαία περιοχή 5 εκατομμυρίων κατοίκων τη «βγάζει» με 30 ασθενοφόρα. Αυτό, πρακτικά σημαίνει ότι ένα ασθενοφόρο καλύπτει τις ανάγκες για 91.000 άτομα… Για να καταλάβουμε το εγκληματικό της υπόθεσης, όλοι οι ειδικοί –διεθνώς- συμφωνούν ότι για να καλυφθεί ο πληθυσμός της περιοχής της πρωτεύουσας σε έναν ικανοποιητικό βαθμό (όχι άριστο), χρειάζονται τουλάχιστον 130!
Στη δε Χαλκιδική, όπου έγιναν και τα δύο θανατηφόρα περιστατικά, η όλη περιφέρεια καλύπτεται από τρία ασθενοφόρα. Όπως εξηγεί ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων ΕΚΑΒ Κεντρικής Μακεδονίας Γιώργος Παλαιολόγου, για να λειτουργήσει σε 24ωρη βάση κάθε ασθενοφόρο χρειάζεται 11 διασώστες. Στο ΕΚΑΒ Χαλκιδικής υπηρετούν από 28 έως 32 άτομα στην καλύτερη περίπτωση, με αποτέλεσμα να καλύπτεται η περιοχή μετά βίας με τρία ασθενοφόρα.
 «Γενικότερα, δεν είναι μόνο το θέμα της Χαλκιδικής. Υπάρχουν πολλές περιοχές στην Ελλάδα που δεν υπάρχει ασθενοφόρο. Είτε επειδή τα ασθενοφόρα είναι παλιά και δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν είτε επειδή δεν υπάρχον διασώστες. Υπάρχουν μεγάλες γεωγραφικές περιοχές που δεν βγαίνει ούτε ένα ασθενοφόρο το 24ωρο» τονίζει ο κ. Μαθιόπουλος.
Η ΠΟΕΔΗΝ, δίνει τα δικά της στοιχεία για την περιφέρεια της Χαλκιδικής. Σύμφωνα με αυτά:
• Ο Σταθμός ΕΚΑΒ του Νοσοκομείου Πολυγύρου έχει τέσσερις διασώστες και η περιοχή καλύπτεται με ασθενοφόρο μόνο 10 ημέρες το μήνα.
• Ο Σταθμός ΕΚΑΒ του Κέντρου Υγείας (Κ.Υ.)Μουδανιών έχει 12 διασώστες, η κάλυψη είναι επαρκής και υπάρχει ένα ασθενοφόρο σε 24ωρη βάση.
• Ο Σταθμός ΕΚΑΒ Κ.Υ. Κασσάνδρειας έχει οκτώ διασώστες και η κάλυψη με ασθενοφόρο είναι 20 ημέρες το μήνα.
• Ο Σταθμός ΕΚΑΒ Αγίου Νικολάου έχει δύο διασώστες και κάλυψη με ασθενοφόρο πέντε ημέρες το μήνα.
• Ο Σταθμός ΕΚΑΒ Κ.Υ. Παλαιοχωρίου έχει έξι διασώστες και κάλυψη με ασθενοφόρο 12 ημέρες το μήνα.
• Ο Σταθμός ΕΚΑΒ Ν.Καλλικράτειας δεν έχει διασώστη και ουσιαστικά δεν λειτουργεί.

Κινδύνευσαν κι άλλοι
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, ο Σταθμός ΕΚΑΒ Τυρνάβου υπάρχει “μόνο στα χαρτιά” και ότι το πρωί της 4ης Απριλίου κινδύνεψε η ζωή μαθήτριας που έχασε τις αισθήσεις της εμφανίζοντας συμπτώματα με σπασμούς και άπνοια, γιατί ο σταθμός του ΕΚΑΒ δεν είχε προσωπικό να κινήσει ένα από τα δύο ασθενοφόρα για να την παραλάβει από το Αργυροπούλι. Τελικά τη μαθήτρια παρέλαβε ασθενοφόρο από το ΕΚΑΒ Λάρισας.
Και αφού πλησιάζει η τουριστική περίοδος, αξίζει να δούμε το παράδειγμα των νησιών του Αιγαίου. Εκεί, όπως τονίζουν οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ, κάποιες βάσεις του ΕΚΑΒ δεν έχουν καθόλου ασθενοφόρο. Για αυτόν τον μήνα, στην Πάρο υπάρχουν 12 βάρδιες ακάλυπτες. «Αν γίνει κάτι σε αυτές τις βάρδιες πάνω, δεν θα υπάρχει σταθμός του ΕΚΑΒ» λέει ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΕΚΑΒ.
Σύμφωνα με την ΠΟΕΔΗΝ, στο νομό Θεσσαλονίκης 18 ασθενοφόρα οχήματα είναι ακινητοποιημένα με μόνιμες βλάβες. Σε επιχειρησιακή ετοιμότητα βρίσκονται καθημερινά 22-23 ασθενοφόρα. Στη κίνηση με βάση το πληθυσμό θα έπρεπε να είναι τα διπλάσια. Στη Σκιάθο το Κ.Υ. δεν διαθέτει πληρώματα Ασθενοφόρων.
Τον περασμένο Ιανουάριο, το ασθενοφόρο του Κέντρου Υγείας Ερυμάνθειας έπιασε φωτιά ενώ μετέφερε ασθενή. Η ζωή σώθηκε με τον οδηγό του ΕΚΑΒ να βουτάει μέσα στις φλόγες για να τον απεγκλωβίσει…

Και για τα ελικόπτερα, ούτε λόγος…
Το πρόβλημα δεν είναι μόνο τα ασθενοφόρα, αλλά και τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ, με τα οποία γίνονται οι αεροδιακομιδές. Τα 3 από τα 6 ελικόπτερα Agusta 109 Power που είχαν απομείνει στο ΕΚΑΒ, από τις αρχές του περασμένου έτους είναι καθηλωμένα λόγω βλαβών και έτσι, οι αεροδιακομιδές ασθενών γίνονται με Super Puma, Chinook και C-130 της Πυροσβεστικής, της Πολεμικής Αεροπορίας και του Στρατού. Σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας, από τα τρία  ελικόπτερα του ΕΚΑΒ, το ένα έχει βλάβη στο δομικό τμήμα του από αναγκαστική προσγείωση. Από τους επτά κινητήρες, οι οποίοι μπορούν να εφοδιάσουν τα ελικόπτερα αυτά, οι έξι έχουν φθάσει το όριο των 3.500 ωρών πτήσης και χρήζουν γενικής εργοστασιακής επισκευής, ενώ ο έβδομος  έχει ξεπεράσει τις 3.200 ώρες πτήσης. Η αρχική εκτίμηση επισκευής των τριών ελικοπτέρων και των κινητήρων ήταν 6 εκατ. ευρώ, ενώ μετά από σχετική έρευνα αγοράς το κόστος έπεσε, περίπου στα 2,5 εκατ. ευρώ. Από την άλλη, το σύνηθες κόστος μιας αεροδιακομιδής με πτητικά μέσα της Πυροσβεστικής ή της Πολεμικής Αεροπορίας, φτάνει ή και ξεπερνά τις 20.000 ευρώ.


Πηγή: press-time.gr

Για το  ΕΚΑΒNews : Αλέξης Κιτσόπουλος

About " "

Το EKABNews έχει δημιουργηθεί και υποστηρίζετε από εργαζόμενους του ΕΚΑΒ με σκοπό την συγκέντρωση των δημοσιευμάτων που αφορούνε την υπηρεσία και όχι μόνο.. Η ενημέρωση των συναδέλφων , η παρουσίαση διάφορων θεμάτων που αφορούνε τον χώρο, η προβολή των τοπικών νέων ανά παράρτημα, αλλά και η γενικότερη προβολή του ΕΚΑΒ.. είναι μερικοί από τους στόχους της σελίδας. Ευχαριστούμε για την υποστήριξη!

3 σχόλια :

  1. Πολύ καλό ρεπορτάζ Δεν Είναι αλήθεια όλα βέβαια αλλά θέλω να κάνω μία ερώτηση στους εκπροσώπους μάς τωρινούς και παλαιότερους Μαθιοπουλο Κιτσοπουλο κλπ.Τι έγινε ο διαγωνισμός των αυτοκινήτων του 2007 ?Ευτυχώς πού ή σημερινή Διοίκηση έσωσε τουλάχιστον το μισό.προσλήψεις προσωπικού Τώρα εμφανίζονται αυτές οι έλλειψης ή προϋπήρχαν στην Πάρο πριν πέντε χρόνια υπήρχαν 25 βάρδιες ακάλυπτες κάπως έτσι γίνεται σε όλη την Ελλάδα μάθαμε τόσα Χρόνια πώς γίνεται ο προγραμματισμός κάλυψης τομέων ας κάνει την αυτοκριτική του το πολιτικό σύστημα που μας κυβερνούσε όλα αυτά τα χρόνια και από κοντά και οι συνδικαλιστές μας λίγο αυτοκριτική δεν βλάπτει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσύ ασχολήσου με το Νοσοκομείο του Ναυπλίου καθώς είσαι και μέλος του Δ.Σ. παράλληλα με το ΕΚΑΒ και με τις ασφάλειες και άσε εμένα που ασχολούμαι μόνο με το ΕΚΑΒ, την μοναδική δουλειά που έχω, να κάνω την αυτοκριτική μου!
      Και αν χρειαστεί καμία φορά το σωματείο να υπερασπιστεί κάποιον εργαζόμενο (εξαιτίας παραπτώματος κάποιου άλλου!) και βρεθούμε από κοντά… τα συζητάμε!

      Διαγραφή
  2. Συνάδελφε Κιτσοπουλε για την ταμπακιέρα έχεις κάτι να μάς πεις.συγκεκριμένα ερώτηματα σού κάνουμε τι έγινε με το Διαγωνισμό των αυτοκινήτων του 2007 και η Αθήνα Θεσσαλονίκη Πάτρα κλπ δεν έχουν ασθενοφόρα σήμερα άν θυμάμαι Καλά είχες διατελέσει Γραμματέας του Σωματείου τότε πού έκανες συνδικοιηση επί πώς το λέγανε το πρόεδρο τότε των ξεχνάω αλλά θα τον θυμάσαι εσύ καλά.Όσο για μεταθέσεις μετατάξεις αποσπάσεις άσε να μιλήσει κανένας άλλος όχι Εσύ πού εχεις μόνο μία δουλειά κοροϊδεύετε τον κόσμο ρε λίγο αυτοκριτική δεν βλάπτει συνάδελφε.ΥΓ.Όσο για μένα Αφού αναφέρεσαι σε προσωπικό επίπεδο της ασφάλειες Τις έχω αφήσει Από το 2010 και Όσο για ΤΗΝ συμμετοχή μου στο ΔΣ του ΓΝ ΑΡΓΟΛΊΔΑΣ μακάρι να ήτανε πάντοτε εκαβιτης σε όλα τα νοσοκομεία τής χώρας θα είχαν λυθεί πολλά προβλήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε το σχόλιό σας να είναι σχετικό με την παραπάνω ανάρτηση.
Γενικές απορίες μόνο στη σελίδα μας στο facebook.

 
Copyright © 2013 EKABNews