ΕΙΔΗΣΕΙΣ

19/5/17

Ξάνθη: Μόνο ένα ασθενοφόρο για τα «επείγοντα» σε κάθε βάρδια!


Παρασκευή, 19 Μαΐου 2017
ΕΚΑΒNews

Συνέντευξη ο αντιπρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΕΚΑΒ-9 Θράκης, Δημήτρης Καραμφυλίδης

Μόνον ένα ασθενοφόρο για τα «επείγοντα» στην Ξάνθη, σε κάθε βάρδια
thraki.com.gr

Ο «γρηγορότερος» που θα καλέσει στην Αλεξανδρούπολη (!) και θα κριθεί τηλεφωνικά σε πιο κρίσιμη κατάσταση, «κερδίζει» την μεταφορά του, σε περίπτωση δύο περιστατικών

«Τα ίδια Παντελάκη μου, τα ίδια Παντελή μου» είναι η παροιμία που μπορεί να περιγράψει την μόνιμη κατάσταση που επικρατεί στο ΕΚΑΒ στην Ξάνθη, οι εργαζόμενοι του οποίου αγωνίζονται καθημερινά με τον αριθμό του προσωπικού να καλύπτει ίσα ίσα τα….έξι στο σύνολο (δυο το πρωί, δύο το μεσημέρι και δύο το βράδυ) ασθενοφόρα που βρίσκονται στους δρόμους, μαζί με τις άδειες, όπως μας εξηγεί στην «Θ» ο Αντιπρόεδρος του ΕΚΑΒ Θράκης.

ΚΑΡΑΜΦΥΛΙΔΗΣ «Αυτήν την στιγμή λειτουργούν δύο ασθενοφόρα το πρωί, δύο το απόγευμα και δύο την νύχτα. Το προσωπικό σχεδόν…ακριβώς (μαζί με τις άδειες και τα ρεπό που δικαιούται) για αυτό το πράγμα. Ίσα ίσα για να καλύψει τα ασθενοφόρα. Από εκεί και πέρα υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις στα Κέντρα Υγείας, όπου αναγκαστικά υπάρχουν μέρες ή απογεύματα ή νύχτες που δεν έχουν βάρδια και πρέπει να εξυπηρετήσει το ΕΚΑΒ από τον τομέα της Ξάνθης, για να καλύψει κάποιες ορεινές περιοχές» αναφέρει ο κ. Καραμφιλίδης, επισημαίνοντας ότι «παράλληλα οι διακομιδές συνεχίζονται σε βαθμό που το Νοσοκομείο της Ξάνθης δεν έχει την δυνατότητα να κρατήσει αρκετά περιστατικά και τα στέλνει Καβάλα, Αλεξανδρούπολη και Θεσσαλονίκη με αποτέλεσμα να παραμένει ένα ασθενοφόρο στην πόλη για ένα επείγον περιστατικό. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι είναι πολύ δύσκολα τα πράγματα».



Ο ΓΡΗΓΟΡΟΤΕΡΟΣ ΚΑΙ…ΤΥΧΕΡΟΤΕΡΟΣ «ΚΕΡΔΙΖΕΙ»

Σε περίπτωση λοιπόν (κάτι που όλοι απευχόμαστε) συμβούν ταυτόχρονα δυο περιστατικά που χρήζουν άμεσης μετάβασης στο Νοσοκομείο της Ξάνθης (πχ τροχαία) σε δύο διαφορετικά σημεία στην πόλη, τότε…«κερδίζει» ο γρηγορότερος και όλα αυτά, αφού το 166 «χτυπήσει» στον τηλεφωνικό κέντρο που βρίσκεται στην Αλεξανδρούπολη και εφόσον (μέσα από τις ερωτήσεις ο άνθρωπος που απαντά, κρίνει ποιο από τα…δύο είναι περισσότερο επείγον).
«Αν το ασθενοφόρο είναι σε διακομιδή ή σε κάποιο Κέντρο Υγείας που δεν έχει βάρδια για να καλύψει, είναι αδύνατη η πρόσβαση ταυτόχρονα σε δύο σημεία. Ο «τυχερότερος», ο «γρηγορότερος» (πάντα ανάλογα με την κλήση που λαμβάνει το περιστατικό) κερδίζει.
Το τηλεφωνικό κέντρο, παραμένει στην Αλεξανδρούπολη. Από την Ξάνθη έως την Ορεστιάδα η διαχείριση του τηλεφωνικού κέντρου, γίνεται από το κέντρο της Αλεξανδρούπολης, οπότε τηλεφωνικά «κρίνεται» και η κατάσταση, από τις πληροφορίες που μαζεύει το προσωπικό του τηλεφωνικού κέντρου. Το κακό βέβαια είναι με τα Κέντρα Υγείας που όταν δεν έχουν βάρδια, αναγκάζεται το ασθενοφόρο να φτάσει ακόμη και σε απόσταση 40 χιλιομέτρων μακριά από την Ξάνθη και εκεί είναι το δύσκολο σημείο της υπόθεσης. Δηλαδή αν κάποια χωριά στα Κ. Υ χρειαστούν βοήθεια και τα Κέντρα Υγείας δεν έχουν ασθενοφόρο, είναι μεγάλο το ταξίδι που ξεκινάει το ασθενοφόρο, συνεπώς και μεγάλη η καθυστέρηση του ΕΚΑΒ για να φτάσει στα χωριά» συνεχίζει ο κ. Καραμφιλίδης, σημειώνοντας ότι «το δυναμικό αυτή τη στιγμή στην Ξάνθη, ανέρχεται σε 25 άτομα.
Μαζί με τις άδειες και τα ρεπό, το προσωπικό για την ημέρα, είναι ακριβώς στο όριο. Απλά το θέμα είναι ότι έχουν αναλάβει και τις δουλειές του Νοσοκομείου. Τα ασθενοφόρα του Νοσοκομείου, από τότε που σταμάτησαν να υπάρχουν με τον Νόμου του Άδωνι, όλες οι μεταφορές, όλα τα ραντεβού, όλα τα τακτικά όταν κάποιος ασθενής έχει την ανάγκη να πάει (ανα μία – δυο εβδομάδες) στο Νοσοκομείο, μεταφέρεται πάλι από το ΕΚΑΒ. Οπότε και σε αυτές τις περιπτώσεις η πόλη μένει με ένα ασθενοφόρο για το επείγον. Κάποιος δηλαδή που δεν έχει την δυνατότητα να μετακινηθεί (για χειρουργικές αλλαγές κλ.π) πρέπει να πάει το ασθενοφόρο, να τον παραλάβει από την οικία, να τον μεταφέρει στο νοσοκομείο και να τον επιστρέψει στο σπίτι.
Αλλά και σε αυτές τις περιπτώσεις (αν και οι διαδρομές είναι 30-40 λεπτά) πάλι η πόλη μένει με ένα ασθενοφόρο, αφού το άλλο θα είναι ή σε διακομιδές, ή σε ραντεβού του νοσοκομείο και έτσι δημιουργείται πρόβλημα, στα επείγοντα περιστατικά, των οποίων μάλιστα η αξιολόγηση γίνεται από το τηλεφωνικό κέντρο.
Ζούμε τα ίδια και τα ίδια και όσο περνά ο καιρός, με την οικονομική κρίση, νομίζω ότι πολύ δύσκολα θα ανταπεξέλθουμε στα επείγοντα περιστατικά και ας ελπίσουμε να μην ζήσουμε καταστάσεις και γεγονότα όπως αυτά που έγινα πρόσφατα στην Χαλκιδική, στο Κιλκίς, στην Αγιά κλ.π. είναι μέρη τα οποία λόγω έλλειψης ασθενοφόρων, δημιουργήθηκαν πολλά προβλήματα».

«ΧΤΥΠΗΣΑΜΕ ΑΡΚΕΤΕΣ ΦΟΡΕΣ ΤΙΣ ΠΟΡΤΕΣ ΤΩΝ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΩΝ…»

«Το  προσωπικό του ΕΚΑΒ έχει χτυπήσει αρκετές φορές τις πόρτες των εμπλεκομένων και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και καλό είναι και οι Βουλευτές να επέμβουν με ερωτήσεις στη Βουλή για το πρόβλημα αυτό που υπάρχει στην πόλη της Ξάνθης, για τα Κέντρα Υγείας και για όλα αυτά«» σημείωσε με έμφαση ο Αντιπρόεδρος του ΕΚΑΒ Θράκης κ. Δημήτρης Καραμφιλίδης.

Δημοσιεύτηκε 18/5/2017


Πηγή: thraki.com.gr


About " "

Το EKABNews έχει δημιουργηθεί και υποστηρίζετε από εργαζόμενους του ΕΚΑΒ με σκοπό την συγκέντρωση των δημοσιευμάτων που αφορούνε την υπηρεσία και όχι μόνο.. Η ενημέρωση των συναδέλφων , η παρουσίαση διάφορων θεμάτων που αφορούνε τον χώρο, η προβολή των τοπικών νέων ανά παράρτημα, αλλά και η γενικότερη προβολή του ΕΚΑΒ.. είναι μερικοί από τους στόχους της σελίδας. Ευχαριστούμε για την υποστήριξη!

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε το σχόλιό σας να είναι σχετικό με την παραπάνω ανάρτηση.
Γενικές απορίες μόνο στη σελίδα μας στο facebook.

 
Copyright © 2013 EKABNews