ΕΙΔΗΣΕΙΣ

21/5/17

Πλωτά ασθενοφόρα τα ψαροκάικα-Παράνομες διακομιδές ασθενών στα νησιά


Κυριακή, 21 Μαΐου 2017
ΕΚΑΒNews

Πλωτά ασθενοφόρα τα ψαροκάικα
topontiki.gr

Παράνομες διακομιδές ασθενών στα νησιά

Μια χρόνια πληγή του Εθνικού Συστήματος Υγείας, το «κύκλωμα» παράνομων διακομιδών ασθενών στα νησιά, το οποίο εκμεταλλεύεται τις τεράστιες «τρύπες» του υποστελεχωμένου ΕΣΥ, αλλά και τη νοοτροπία διάφορων επιτήδειων υπαλλήλων του Δημοσίου και ιδιωτών, φέρνει για πολλοστή φορά στο προσκήνιο η απίστευτη ταλαιπωρία μιας υπερήλικης συνταξιούχου, η οποία πριν από λίγες ημέρες έγινε «μπαλάκι» μεταξύ του Κέντρου Υγείας Πάρου, του νοσοκομείου Σύρου και των μεσαζόντων.

Όπως αποκάλυψε η ιστοσελίδα fileleutheros.net της Πάρου, στις 27 Απριλίου δελτίο Τύπου του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος ενημέρωνε τους εκπροσώπους των ΜΜΕ για την επείγουσα διακομιδή μιας υπερήλικης (93 χρόνων) από το Κέντρο Υγείας της Πάρου στο νοσοκομείο Σύρου με κάταγμα στο ισχίο έπειτα από πτώση.

«Θαλάσσια ταξί»
Η θαλάσσια διακομιδή της ασθενούς έγινε με «πλωτό ασθενοφόρο». Στην πραγματικότητα δεν πρόκειται για κάποιο εξοπλισμένο διασωστικό του ΕΚΑΒ, αλλά για ψαροκάικα ιδιωτών, τα λεγόμενα και θαλάσσια ταξί, που επιστρατεύονται με τις... «ευλογίες» του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για τις διακομιδές ασθενών, αφού το «πολύπαθο ΕΣΥ» και το ΕΚΑΒ δεν διαθέτουν ειδικό πλωτό μέσο μεταφοράς ασθενών.

Το μοναδικό θαλάσσιο ασθενοφόρο που έχει στη διάθεσή του το ΕΚΑΒ, σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκεται παροπλισμένο στη Νάξο, ενώ η αγορά νέων μέσων – παρότι αποτελεί πάγιο αίτημα των νησιωτών εδώ και δεκαετίες – έχει παραπεμφθεί στις ελληνικές καλένδες! Προφανώς η ύπαρξη δημόσιων πλωτών ασθενοφόρων για κάποιους αρμόδιους του ΕΣΥ θεωρείται πολυτέλεια στη χώρα με τη μεγαλύτερη ακτογραμμή και αριθμό νησιών στην Ευρώπη.

Η μεταφορά της γερόντισσας από την Πάρο στη Σύρο με το καΐκι κόστισε... 3.500 ευρώ! Η ηλικιωμένη γυναίκα χρειάστηκε να χειρουργηθεί και να παραμείνει αρκετές ημέρες κλινήρης στο νοσοκομείο έως και τις 8 Μαΐου, οπότε οι ιατροί έκριναν ότι μπορεί να πάρει εξιτήριο.

Συνοδεία συγγενικού της προσώπου η 93χρονη πήρε το πλοίο της γραμμής για να επιστρέψει στην Πάρο. Επειδή δεν ήταν σε θέση να μετακινηθεί, στο λιμάνι της Παροικιάς την περίμενε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ. Όμως, όταν οι τραυματιοφορείς μπήκαν στο πλοίο για να παραλάβουν τη γερόντισσα, διαπίστωσαν έκπληκτοι πως είχε φύγει από το νοσοκομείο της Σύρου με υποστήριξη οξυγόνου (!), αφού μεταξύ άλλων ήταν καρδιοπαθής!
Μάλιστα, επειδή η παροχή οξυγόνου δεν γινόταν σωστά, η 93χρονη παρουσίασε ταχυκαρδία και, αντί για το σπίτι της, μεταφέρθηκε... στο Κέντρο Υγείας Πάρου. Και από εκεί, ξανά πίσω στο καΐκι με προορισμό τη Σύρο, αφού οι γιατροί του υποστελεχωμένου Κέντρου Υγείας έκριναν επιβεβλημένη την εισαγωγή της για νοσηλεία σε νοσοκομείο!

Τι σημαίνει όλο αυτό το....«πήγαινε - έλα»; Πέρα από την απίστευτη ταλαιπωρία στην οποία υποβλήθηκε η υπερήλικη συνταξιούχος με κίνδυνο να επιβαρυνθεί ακόμα περισσότερο η ήδη εύθραυστη υγεία της, όπως αναφέρει η ιστοσελίδα fileleutheros.net, το ελληνικό Δημόσιο επιβαρύνθηκε με 7.000 ευρώ περίπου για τις δύο διακομιδές με τα καΐκια, ενώ και το υποστελεχωμένο Κ.Υ. Πάρου αναγκάστηκε να στείλει δύο γιατρούς για συνοδεία, προφανώς στερώντας τους από τη βραδινή βάρδια.

Σημειωτέον ότι επί δημαρχίας Γιάννη Ραγκούση έγινε δωρεά στο Κέντρο Υγείας Πάρου από το Βελέντζειο Ίδρυμα Πάρου άρτια εξοπλισμένου για αεροδιακομιδές ασθενών δικινητήριου αεροσκάφους τύπου Cessna, το οποίο τα πρώτα χρόνια χρήσης του είχε μεταφέρει περισσότερους από 750 ασθενείς σε νοσοκομεία της Αθήνας μέσα σε διάστημα 30 λεπτών.

Διά θαλάσσης
Η επιμονή του ΕΚΑΒ στην προτίμηση πλωτών μέσων, των οποίων το κόστος μίσθωσης για μία διακομιδή μπορεί να αγγίζει ακόμη και τα 3.500 - 4.000 ευρώ, επιβαρύνει το Δημόσιο με υπέρογκα έξοδα, εν μέσω οικονομικής κρίσης, ενώ παράλληλα δεν παρέχονται οι απαραίτητες υπηρεσίες στα ήδη βεβαρημένα περιστατικά, καθώς δεν διαθέτουν ούτε ιατρικό εξοπλισμό, ούτε και ασφαλιστική κάλυψη για τους ασθενείς.

Μάλιστα, ενώ βάσει νομοθεσίας έχει καταστεί υποχρεωτική η υγειονομική πιστοποίηση των χρησιμοποιούμενων πλωτών μέσων από το ΕΚΑΒ, έκπληξη προκαλεί το ότι, τουλάχιστον για τις Κυκλάδες, συνεχίζουν να μισθώνονται σκάφη χωρίς να διαθέτουν τα απαραίτητα έγγραφα, αλλά και χωρίς να ελέγχονται από τα αρμόδια όργανα.

Δεδομένου δε ότι πρόκειται για μεταφορά σοβαρών περιστατικών, η διακομιδή τους με ένα μικρό σκάφος κατά τη διάρκεια, έστω και μικρής, θαλασσοταραχής εγκυμονεί σημαντικούς κινδύνους για την επιβίωση των ασθενών, καθώς, ελλείψει ιατρικού εξοπλισμού, έρχονται αντιμέτωποι με αντίξοες συνθήκες, λόγω της ταλάντευσης και των κραδασμών που προκαλεί το κύμα στο πλοιάριο.

Έως τώρα, οι επικεφαλής του Βελέντζειου Ιδρύματος έχουν πολλάκις έρθει σε επαφή με τις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Υγείας, προτείνοντας την προτίμηση, εκ μέρους του ΕΚΑΒ, του ασθενοφόρου αεροσκάφους για τις διακομιδές των σοβαρών περιστατικών, τόσο από το Κέντρο Υγείας της Πάρου όσο και από το Γ.Ν. - Κ.Υ. Νάξου.

Παρ’ όλα αυτά, τα ιδιωτικά, πολλές φορές μη πιστοποιημένα και ακατάλληλα πλωτά μέσα αποτελούν την πρώτιστη επιλογή του φορέα, ακόμη και πριν από τα σκάφη του Λιμενικού Σώματος, ενώ δεύτερα σε σειρά προτίμησης, έρχονται τα αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας, τα οποία, ωστόσο, έχουν περιορισμένη παρουσία στη μεταφορά των ασθενών, τουλάχιστον όσον αφορά την Πάρο, αφού, ενδεικτικά, φέτος το καλοκαίρι, δεν πραγματοποίησαν διακομιδές ούτε ελικόπτερα τύπου Super Puma ούτε τύπου Chinook, αλλά μόνο ένα ελικόπτερο τύπου Bell 212, το οποίο ανέλαβε ένα ελάχιστο ποσοστό μεταφορών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, έως και πριν από λίγους μήνες, το ειδικό ασθενοφόρο αεροσκάφος του Βελεντζείου πραγματοποιούσε τις διακομιδές χωρίς να επιβαρύνει το ελληνικό Δημόσιο, χρησιμοποιώντας πόρους τους οποίους αντλούσε από την ενοικίαση κλινικής στην Αθήνα. Ωστόσο, λόγω της οικονομικής κρίσης, αλλά και των προβλημάτων στη συνεργασία των μονάδων υγείας με τον ΕΟΠΥΥ, η καταβολή των μισθωμάτων είχε σταματήσει, με αποτέλεσμα το Ίδρυμα να καλείται από τη μία πλευρά να καταβάλλει φόρους χωρίς να εισπράττει μίσθωμα, ενώ από την άλλη να πραγματοποιεί διακομιδές χωρίς αντάλλαγμα, γεγονός που οδήγησε για ένα μικρό χρονικό διάστημα στην «προσγείωση» του αεροσκάφους.

Λόγω των οικονομικών δυσκολιών, αλλά με αφοσίωση στον στόχο της παροχής υπηρεσιών υγείας στο νησί της Πάρου και όχι μόνο, το Βελέντζειο Ίδρυμα συνήψε προγραμματική σύμβαση με το υπουργείο Υγείας για την κάλυψη εξόδων των πτήσεων αεροδιακομιδών, το κόστος της οποίας τιμολογήθηκε με το ποσό των 2.500 ευρώ ανά πτήση, μετ’ επιστροφής, για Αθήνα και Ηράκλειο και με 1.200 ευρώ ανά πτήση, μετ’ επιστροφής, για το νοσοκομείο της Σύρου, κόστος που για την ίδια απόσταση (Πάρος - Σύρος, μετ’ επιστροφής), μέσω μίσθωσης ιδιωτικού πλωτού μέσου, αντιστοιχεί σε ποσό άνω των 3.000 ευρώ.

ΜΙΧAΛΗΣ ΛΑΓAΝΗΣ

Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 1969 στις 18-05-2017



Πηγή: topontiki.gr


About " "

Το EKABNews έχει δημιουργηθεί και υποστηρίζετε από εργαζόμενους του ΕΚΑΒ με σκοπό την συγκέντρωση των δημοσιευμάτων που αφορούνε την υπηρεσία και όχι μόνο.. Η ενημέρωση των συναδέλφων , η παρουσίαση διάφορων θεμάτων που αφορούνε τον χώρο, η προβολή των τοπικών νέων ανά παράρτημα, αλλά και η γενικότερη προβολή του ΕΚΑΒ.. είναι μερικοί από τους στόχους της σελίδας. Ευχαριστούμε για την υποστήριξη!

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε το σχόλιό σας να είναι σχετικό με την παραπάνω ανάρτηση.
Γενικές απορίες μόνο στη σελίδα μας στο facebook.

 
Copyright © 2013 EKABNews