ΕΙΔΗΣΕΙΣ

30/8/17

Διευκρινίσεις περί άδειας οδήγησης και λοιπών αυτονόητων


Τετάρτη, 30 Αυγούστου 2017
ΕΚΑΒNews

*Αναδημοσίευση από Facebook Διασώστης-Πλήρωμα Ασθενοφόρου (ΕΚΑΒ)

Διευκρινίσεις περί άδειας οδήγησης και λοιπών αυτονόητων.



Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε ότι πάνω από τους νόμους του κράτους δεν είναι κανένας εσωτερικός κανονισμός της οποιασδήποτε υπηρεσίας και κανένα προεδρικό διάταγμα.

Ας δούμε τι λέει ο νόμος:
Άδεια οδήγησης Β κατηγορίας = άδεια οδήγησης αυτοκινήτου έως 8 +1 θέσεις & φορτηγού έως 3500 kg μικτό βάρος.
Άδεια οδήγησης Γ κατηγορίας = άδεια οδήγησης φορτηγού (πλην εκείνων των κατηγοριών Δ1 και Δ ) η μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα των οποίων υπερβαίνει τα 3.500 kg.
ΠΕΙ = Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας που πρέπει να κατέχουν οι επαγγελματίες οδηγοί κάτοχοι των αδειών οδήγησης των κατηγοριών C1, C1E, C, CE και D1, D1E, D, DE. (χωρίς αυτό το δίπλωμα δεν ισχύει).

Ποιοι εξαιρούνται από την υποχρέωση κατοχής Π.Ε.Ι.;
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία οι οδηγοί που χρησιμοποιούν οχήματα τα οποία:
- Ανήκουν στις ένοπλες δυνάμεις και στα σώματα ασφαλείας,
- Η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 45 km/h,
- Εξυπηρετούν τις ανάγκες της Πολιτικής Άμυνας της Χώρας,
- Υποβάλλονται σε δοκιμές επί της οδού, για λόγους τεχνικής βελτίωσης, επισκευής ή συντήρησης και νέων ή μεταποιημένων ή διασκευασμένων οχημάτων, τα οποία δεν έχουν ακόμη τεθεί σε κυκλοφορία.
- Χρησιμοποιούνται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης ή για εργασίες διάσωσης,
- Χρησιμοποιούνται για μαθήματα οδήγησης αυτοκινήτων, με σκοπό την απόκτηση άδειας οδήγησης ή ΠΕΙ,
- Χρησιμοποιούνται για ιδιωτικούς σκοπούς, οι οποίοι δεν θεωρούνται εμπορικές
μεταφορές επιβατών ή εμπορευμάτων,
- Μεταφέρουν υλικά ή εξοπλισμό, ο οποίος πρόκειται να χρησιμοποιηθεί για την άσκηση του επαγγέλματος του οδηγού τους, υπό την προϋπόθεση ότι, η οδήγηση των οχημάτων αυτών δεν αποτελεί την κύρια δραστηριότητα του οδηγού (η εξαίρεση αυτή δεν ισχύει για οδηγούς που μεταφέρουν εμπορεύματα τα οποία πρόκειται να πωλήσουν ή να μεταποιήσουν), εξαιρούνται από την υποχρέωση κατοχής Π.Ε.Ι.
(Πουθενά δεν αναφέρεται το ΕΚΑΒ).

Τι οχήματα έχει η θα πάρει το ΕΚΑΒ στο μέλλον;
ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΑ ΠΟΥ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ 3500 kg.
Χρειάζεται λοιπόν άδεια οδήγησης Γ κατηγορίας το Πλήρωμα ασθενοφόρου (με αυτή την ιδιότητα εμφανίζονται οι υπάλληλοι του ΕΚΑΒ στο οργανόγραμμα της υπηρεσίας) που θα οδηγήσει το όχημα;
Η απάντηση είναι εύκολη αλλά θα την κάνουμε ευκολότερη. Το ΕΚΑΒ έχει οχήματα μικρού όγκου πχ τύπου Smart. Τα πληρώματα ασθενοφόρου που τα οδηγούν χρειάζονται άδεια οδήγησης Γ κατηγορίας;

Ας το αναλύσουμε περαιτέρω: Στο υποθετικό σενάριο που ένας υπάλληλος του ΕΚΑΒ εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα θα δικαστεί με τους νόμους του κράτους (ΚΟΚ). Ο ΚΟΚ αναφέρει ότι το ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ χρειάζεται Β κατηγορία άδεια οδήγησης (όπως και το Smart που προαναφέραμε) αν ο υπάλληλος του ΕΚΑΒ έχει Β κατηγορία άδεια οδήγησης ποιο θα είναι το μεμπτό της υπόθεσης;
ΚΑΝΕΝΑ θα είναι καθόλα νόμιμος είτε οδηγούσε το ασθενοφόρο είτε το smart γιατί απαιτούν την ίδια άδεια οδήγησης και τα δύο! (Β ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ).
Βέβαια το οξύμωρο είναι ότι ακόμα και τώρα που κατέχουν όλοι οι υπάλληλοι της υπηρεσίας Γ κατηγορίας άδεια οδήγησης ο νομοθέτης δεν εξαιρεί ξεκάθαρα το ΕΚΑΒ (από την υποχρέωση του ΠΕΙ) παραμόνο τα σώματα ασφαλείας στρατό, αστυνομία, πυροσβεστική καθιστώντας την άδεια οδήγησης που έχουν άκυρη καθώς χωρίς ΠΕΙ δεν ισχύει. Βέβαια το όλο παράδειγμα αυτό είναι άκυρο καθώς αν και δεν εξαιρείται το ΕΚΑΒ τα ασθενοφόρα του είναι Β κατηγορίας οπότε δεν χρειάζονται και ΠΕΙ.

Ας σχολιάσουμε ομως και το αυτονόητο. Χρειάζεται η άδεια οδήγησης Γ κατηγορίας δηλαδή του φορτηγού μεταφοράς εμπορευμάτων στον Διασώστη του ΕΚΑΒ; Η απάντηση είναι προφανής, ΟΧΙ! Δεν θα τον κάνει καλύτερο οδηγό ενός οχήματος άμεσης επέμβασης όπως το ασθενοφόρο ένα τέτοιο δίπλωμα. Αυτό που χρειάζεται πραγματικά είναι το μάθημα της ασφαλής οδήγησης που διδάσκεται στο ΙΕΚ ΕΚΑΒ να γίνει από θεωρητικό πρακτικό, προσαρμοσμένο στην οδήγηση ενός οχήματος άμεσης επέμβασης όπως γίνεται στο εξωτερικό. Μάλιστα θα έπρεπε να γίνονται και ανάλογα σεμινάρια μέσω της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης στους υπαλλήλους του ΕΚΑΒ όπως γίνεται με το θεωρητικό αλλά και πρακτικό μέρος των πρώτων βοηθειών.

Τέλος να αναφέρουμε ότι υπάρχουν στον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα ασθενοφόρα οχήματα που είναι πάνω από 3500 kg όπως είναι τα ασθενοφόρα του Χαμόγελου του Παιδιού (Sprinter 519) που συνεργάζεται με το ΕΚΑΒ ως ΜΚΟ. Τα ασθενοφόρα αυτά χρειάζονται άδεια οδήγησης Γ κατηγορίας και ΠΕΙ από τα πληρώματα για να είναι νόμιμη η οδήγηση τους αλλά εξαιρούνται με νόμο από την υποχρέωση της χρήσης ταχογράφου αν και φέρουν ταχογράφο ως οχήματα άνω των 3 μισή τόνων.

Το αν θα συνεχίσει ο φορέας υποδοχής (ΕΚΑΒ) να ζητά ως προαπαιτούμενο προσόν την άδεια οδήγησης Γ κατηγορίας για διορισμό στην υπηρεσία μέσω ΑΣΕΠ είναι ένα ζήτημα που δυστυχώς δεν μπορεί να υπάρξει απάντηση άμεση. Το αν μετά τον διορισμό είναι υποχρεωμένος ο υπάλληλος του ΕΚΑΒ να κατέχει άδεια οδήγησης Γ κατηγορίας για να οδηγήσει τα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ νόμιμα νομίζουμε ότι απαντήθηκε παρόλο που η γνώση και η κατανόηση της νομοθεσίας το καθιστά αυτονόητο.



Δείτε στο ΕΚΑΒNews


About " "

Το EKABNews έχει δημιουργηθεί και υποστηρίζετε από εργαζόμενους του ΕΚΑΒ με σκοπό την συγκέντρωση των δημοσιευμάτων που αφορούνε την υπηρεσία και όχι μόνο.. Η ενημέρωση των συναδέλφων , η παρουσίαση διάφορων θεμάτων που αφορούνε τον χώρο, η προβολή των τοπικών νέων ανά παράρτημα, αλλά και η γενικότερη προβολή του ΕΚΑΒ.. είναι μερικοί από τους στόχους της σελίδας. Ευχαριστούμε για την υποστήριξη!

1 σχόλιο :

  1. Εξαιρέσεις ΠΕΙ Αριθ. Πρωτ. Γ454/19716/1780/09 Γενικός γραμματέας ΥΠ.Συγκοινωνιών Δ. ΠΛΑΤΗΣ.Το ασθενοφόρο σαν όχημα χρειάζεται Γ γιατί σαν εργαζόμενος δεν εργάζεσαι σε ίδια επιχείρηση.Ευχαριστώ.

    Γιώεργος Ραβάνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε το σχόλιό σας να είναι σχετικό με την παραπάνω ανάρτηση.
Γενικές απορίες μόνο στη σελίδα μας στο facebook.

 
Copyright © 2013 EKABNews