ΕΙΔΗΣΕΙΣ

11/11/17

Κλήσεις για 5.355 περιστατικά στο ΕΚΑΒ Βόλου το α΄ 8μηνο του 2017


Σάββατο, 11 Νοεμβρίου 2017
ΕΚΑΒNews

Κλήσεις για 5.355 περιστατικά στο ΕΚΑΒ Βόλου το α΄ 8μηνο του 2017
taxydromos.gr

Απαιτείται να φτάσουν άμεσα στον τόπο ξεπερνώντας τις οποιεσδήποτε δυσκολίες που θα συναντήσουν στον δρόμο, να αντιμετωπίσουν άμεσα τα περιστατικά επί τόπου με κατάλληλο χειρισμό, παρά τον πανικό και την αναστάτωση του χώρου, να σώσουν ζωές σε δευτερόλεπτα…

Ρεπορτάζ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Το προσωπικό του ΕΚΑΒ, γιατροί και διασώστες, δίνει καθημερινά απερίγραπτη μάχη προκειμένου να φέρει σε πέρας το έργο του και μάλιστα υπό ακραίες συνθήκες τώρα που η κρίση προκαλεί ακραίες συμπεριφορές, ενώ αυξάνονται τα καρδιολογικά επεισόδια, τα ψυχιατρικά περιστατικά, οι κρίσεις πανικού και άγχους, οι αυτοκτονίες.

Το πρώτο οχτάμηνο του 2017 το ΕΚΑΒ Βόλου κλήθηκε να αντιμετωπίσει 5.355 επείγοντα περιστατικά και 1.435 χρόνια. Κάθε μήνα χειρίζεται τουλάχιστον 700-900 επείγοντα περιστατικά, ενώ η Λάρισα περίπου 1.000, και τα Τρίκαλα και η Καρδίτσα από 500 περίπου επείγοντα περιστατικά.

Πρώτα σε αριθμό και με αύξηση τα εμφράγματα

Το 60% των επειγόντων περιστατικών που κλήθηκε να αντιμετωπίσει το ΕΚΑΒ ήταν καρδιολογικά επεισόδια, ενώ σε δεύτερο βαθμό απασχόλησαν εγκεφαλικά επεισόδια και στη συνέχεια άλλα παθολογικά προβλήματα.

Η διευθύντρια του ΕΚΑΒ Θεσσαλίας, Βασιλική Αυγέρη, είπε ότι προτεραιότητά της από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε ήταν να καλύπτονται όλες οι βάρδιες και τα ασθενοφόρα να βρίσκονται σε καλή κατάσταση, σε διαρκή επισκευή και συντήρηση. «Ο πολίτης έχει δικαίωμα να έχει εύκολη πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη. Χτίζουμε καθημερινά την εμπιστοσύνη μας μαζί του», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Το ΕΚΑΒ αντιμετωπίζει καθημερινά κατά μέσο όρο τουλάχιστον 30 περιστατικά, τα περισσότερα μάλιστα πρωινές ώρες, ενώ το απόγευμα έχει μεγάλο όγκο εργασίας με τα εξιτήρια και τις διακομιδές χρόνιων περιστατικών.

Τα τελευταία δύο χρόνια τα εμφράγματα -και σε δεύτερο βαθμό οι ανακοπές- σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΚΑΒ αυξήθηκαν κατά 12%. Η κ. Αυγέρη λέει ότι αφορούν ολοένα και μικρότερες ηλικίες, και συγκεκριμένα άτομα από 40 έως και 55 ετών.

Χρειάζονται ακριβείς πληροφορίες

Οι πληροφορίες που δίνονται στο τηλεφωνικό κέντρο, επισημαίνει από την πλευρά του ο υπεύθυνος του ΕΚΑΒ Κώστας Σταμνάς, πρέπει να είναι ακριβείς ώστε να υπάρχει και σωστή διαχείριση. Παρά το άγχος και τον πανικό, απαιτείται να υπάρχει σαφής ενημέρωση για τα συμπτώματα τους ασθενούς ώστε να αποφασίζεται αν θα σταλεί στον τόπο η Κινητή Μονάδα ή το ασθενοφόρο.

Από κει και πέρα, η κ. Αυγέρη λέει ότι τα πληρώματα του ΕΚΑΒ δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό. Βρίσκονται στο κάθε περιστατικό που είναι εντός του αστικού ιστού μέσα σε 7 λεπτά, χρόνος που μετράει αντίστροφα για τους συγγενείς των ασθενών, οι οποίοι εν μέσω αφόρητου άγχους μετρούν τριπλάσιο ή και τετραπλάσιο χρόνο μερικές φορές.

Η αντιμετώπιση του περιστατικού είναι η καλύτερη ανταμοιβή για τους διασώστες, σύμφωνα με την κ. Αυγέρη. Η ικανοποίηση που εισπράττουν δεν μπορεί να μετρηθεί. «Υπάρχουν πολλά και ανάμεικτα συναισθήματα» επισημαίνει.

Δυστυχώς, η κρίση και τα οικονομικά προβλήματα που δημιουργεί, προκαλούν ακραίες συμπεριφορές στους ανθρώπους, γεγονός που εισπράττεται και από τους διασώστες του ΕΚΒ. Σε ορισμένες περιπτώσεις, λέει ο γιατρός του ΕΚΑΒ, υπάρχει μεγάλη απαίτηση, συνυπάρχει όμως και το άγχος για τις πρώτες βοήθειες.

Τα δύο τελευταία χρόνια, παράλληλα με την αύξηση των καρδιολογικών περιστατικών υπάρχει αύξηση ύψους 30-40% στα ψυχιατρικά περιστατικά και στις αυτοκτονίες, και τις απόπειρες αυτοκτονίας κατά 20%.

Αγώνας με το… άγνωστο

Οι διασώστες του ΕΚΑΒ δεν γνωρίζουν ποτέ τι πρόκειται να αντιμετωπίσουν. Ο διασώστης Κώστας Γιάνναρος τονίζει ότι «το κάθε περιστατικό είναι ξεχωριστό. Μπορεί να ξεκινήσει από ένα πονοκέφαλο και να εξελιχθεί σε ανακοπή ή βαρύ ισχαιμικό. Μπορεί να υπάρχουν δυσχέρειες ως προς τη μεταφορά του. Άλλες δυσκολίες αντικειμενικές στη διαχείριση του ασθενούς».

Η Διοίκηση του ΕΚΑΒ Θεσσαλίας προσπαθεί με κάθε τρόπο να ανταπεξέλθει σε δύσκολους καιρούς. Η κ. Αυγέρη λέει ότι μέλημά της είναι να στελεχώσει τα Κέντρα Υγείας ώστε να υπάρχει καλή πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη και σε μη προσβάσιμες περιοχές.

Μείωση στα τροχαία και τους τοκετούς

Τα μόνα περιστατικά που φαίνεται να έχουν μειωθεί είναι οι τραυματισμοί από τροχαία, και συγκεκριμένα τα θανατηφόρα με δίκυκλα (κατά 20%) -γεγονός που αποδίδεται από το ΕΚΑΒ στους αυξημένους ελέγχους της Τροχαίας- αλλά και οι τοκετοί (σε απίστευτα υψηλό ποσοστό έως και 80%).

Να επισημανθεί ότι το ΕΚΑΒ διαθέτει στη Μαγνησία συνολικά δώδεκα ασθενοφόρα και μία μηχανή, ενώ έχει 56 διασώστες, εκ των οποίων οι τέσσερις είναι γιατροί, και ένα διοικητικό υπάλληλο, καθώς οι άλλοι δύο αποσπάστηκαν στο Κέντρο Υγείας Αλμυρού.

Με στόχο την καλύτερη δυνατή παροχή πρώτων βοηθειών, το ΕΚΒ μεριμνά για τη διαρκή εκπαίδευση των πληρωμάτων του αλλά και των πολιτών, ώστε να είναι σε θέση να παρέμβει σε πρώτο χρόνο.

Πηγή: taxydromos.gr



About " "

Το EKABNews έχει δημιουργηθεί και υποστηρίζετε από εργαζόμενους του ΕΚΑΒ με σκοπό την συγκέντρωση των δημοσιευμάτων που αφορούνε την υπηρεσία και όχι μόνο.. Η ενημέρωση των συναδέλφων , η παρουσίαση διάφορων θεμάτων που αφορούνε τον χώρο, η προβολή των τοπικών νέων ανά παράρτημα, αλλά και η γενικότερη προβολή του ΕΚΑΒ.. είναι μερικοί από τους στόχους της σελίδας. Ευχαριστούμε για την υποστήριξη!

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε το σχόλιό σας να είναι σχετικό με την παραπάνω ανάρτηση.
Γενικές απορίες μόνο στη σελίδα μας στο facebook.

 
Copyright © 2013 EKABNews