ΕΙΔΗΣΕΙΣ

2/5/18

«Ενέσεις» στον γηρασμένο στόλο του ΕΚΑΒ

Από το σύνολο των 753 ασθενοφόρων, το 59% αγοράστηκε το διάστημα μεταξύ 1989 και 2005.

Τετάρτη, 2 Μαΐου 2018
EKABNews

Όπως ανέφερε στέλεχος του ΕΚΑΒ στην «Κ», «μπορεί κάποιος να είναι εξαιρετικός διασώστης, να έχει σώσει κόσμο, αλλά να μην είναι σε θέση να συντάξει μία αίτηση»!

«Ενέσεις» στον γηρασμένο στόλο του ΕΚΑΒ
kathimerini.gr

ΠΕΝΝΥ ΜΠΟΥΛΟΥΤΖΑ

Περισσότερα από δεκατρία χρόνια συνεχούς κίνησης στους δρόμους της χώρας μετρούν έξι στα δέκα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ, σε πολλά εκ των οποίων το «κοντέρ» έχει γράψει ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα πορείας. Και κάπως έτσι δικαιολογούνται και οι συχνές μηχανικές βλάβες ακόμα και κατά τη διάρκεια των διακομιδών. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το ΕΚΑΒ διαθέτει 753 ασθενοφόρα, εκ των οποίων το 59% αγοράστηκε το διάστημα μεταξύ 1989 και 2005. Της ίδιας «παλιοσειράς» είναι και το 84% των 103 κινητών μονάδων και το 80% των 35 συνολικά μηχανών που διαθέτει ο «στόλος» του ΕΚΑΒ.

Στα στοιχεία αυτά δεν υπολογίζονται οι πρόσφατες δωρεές ασθενοφόρων που έχουν γίνει προς το ΕΚΑΒ, από τις οποίες ξεχωρίζουν τα 143 οχήματα από το Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος, και τα οποία αναμένεται να αλλάξουν θετικά την ισορροπία στο ΕΚΑΒ μεταξύ νέων και παλιών ασθενοφόρων. Παράλληλα, τρέχουν δύο διαγωνισμοί για αγορά 96 ασθενοφόρων μέσω ΕΣΠΑ, ενώ επίκειται η προκήρυξη τριών διαγωνισμών για 28 ασθενοφόρα για τα παραρτήματα Τρίπολης, Λαμίας και Πάτρας που θα αγοραστούν από ιδίους πόρους του ΕΚΑΒ. Ηδη, τα οχήματα του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος έχουν παραληφθεί και κατανεμηθεί ανά τη χώρα, γεγονός που δίνει την ευκαιρία στη διοίκηση του ΕΚΑΒ να «αποσύρει» παλιά οχήματα και να παραχωρήσει όσα ακόμα είναι σε καλή λειτουργική κατάσταση σε νοσοκομεία για πιο «ήπια» χρήση.

Εκτός από τον γηρασμένο στόλο, το ΕΚΑΒ αντιμετωπίζει και ένα σοβαρό πρόβλημα έλλειψης διοικητικού προσωπικού και ανισοκατανομής των διασωστών στη χώρα. Συνολικά, το ΕΚΑΒ διαθέτει σε όλη τη χώρα 4.116 υπαλλήλους εκ των οποίων οι 3.673 είναι διασώστες. Μπορεί ο αριθμός να ακούγεται μεγάλος, αλλά η αλήθεια είναι ότι νευραλγικές περιοχές της χώρας όπως τα νησιά αντιμετωπίζουν σοβαρές ελλείψεις σε διασώστες, με αποτέλεσμα να μην μπορούν ούτε καν να καλύψουν με αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας 24ωρη λειτουργία ασθενοφόρου. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση της Σαντορίνης, ένα μεγάλο και άκρως τουριστικό νησί, που στην αρχή της κρίσης διέθετε δέκα διασώστες, και τον Δεκέμβριο του 2015 έφτασε να έχει μόλις δύο. Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΕΚΑΒ, τις επόμενες ημέρες θα δημοσιευθεί σε ΦΕΚ διαγωνισμός για πρόσληψη 40 διασωστών που θα κατευθυνθούν κατά προτεραιότητα σε νησιωτικές περιοχές.

Το διοικητικό προσωπικό

«Ενέσεις» τονωτικές επιχειρούνται και στο διοικητικό προσωπικό του ΕΚΑΒ, η έλλειψη του οποίου είναι ένα χρόνιο πρόβλημα, που καλυπτόταν διαχρονικά με εσωτερικές μετακινήσεις. Ομως, όπως ανέφερε στέλεχος του ΕΚΑΒ στην «Κ», «μπορεί κάποιος να είναι εξαιρετικός διασώστης, να έχει σώσει κόσμο, αλλά να μην είναι σε θέση να συντάξει μία αίτηση». Χαρακτηριστική των ελλείψεων είναι η περίπτωση του παραρτήματος Τρίπολης του ΕΚΑΒ, το οποίο στις αρχές του 2016 είχε μείνει με τρία άτομα στις διοικητικές υπηρεσίες, εκ των οποίων ο ένας ήταν ο διευθυντής και τα άλλα δύο ήταν πρώην σταθμάρχες του ΟΣΕ που είχαν βρεθεί στο ΕΚΑΒ μέσω της κινητικότητας.

Πηγή: kathimerini.gr

About " "

Το EKABNews έχει δημιουργηθεί και υποστηρίζετε από εργαζόμενους του ΕΚΑΒ με σκοπό την συγκέντρωση των δημοσιευμάτων που αφορούνε την υπηρεσία και όχι μόνο.. Η ενημέρωση των συναδέλφων , η παρουσίαση διάφορων θεμάτων που αφορούνε τον χώρο, η προβολή των τοπικών νέων ανά παράρτημα, αλλά και η γενικότερη προβολή του ΕΚΑΒ.. είναι μερικοί από τους στόχους της σελίδας. Ευχαριστούμε για την υποστήριξη!

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε το σχόλιό σας να είναι σχετικό με την παραπάνω ανάρτηση.
Γενικές απορίες μόνο στη σελίδα μας στο facebook.

 
Copyright © 2013 EKABNews