ΕΙΔΗΣΕΙΣ

11/9/18

Πώς να προστατευθούν τα Πληρώματα Ασθενοφόρου (Ιατρικό και Νοσηλευτικό προσωπικό) από την στέρηση ύπνου!



Τρίτη, 11 Σεπτεμβρίου 2018
EKABNews

Πώς να προστατευθούν τα Πληρώματα Ασθενοφόρου (Ιατρικό και Νοσηλευτικό προσωπικό) από την στέρηση ύπνου!
diasostesrodou.blogspot.com

Μετάφραση, Επιμέλεια και Συγγραφή
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΑΝΟΣ
ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΕΚΑΒ ΡΟΔΟΥ


Το τελευταίο διάστημα έχει ενταθεί η συζήτηση για το αν είναι νόμιμο ή όχι το κυκλικό, εξουθενωτικό, ωράριο στα νοσοκομεία, στο ΕΚΑΒ αλλά και σε όλες τις υπηρεσίες που χρησιμοποιούν αυτό το πρόγραμμα.

Όλοι έχουμε πια συνειδητοποιήσει ότι δεν είμαστε μια κανονική χώρα και ότι είναι αυτονόητο για τις προχωρημένες χώρες της Δύσης, σε μας να γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης και απλά δεν θεωρείται....αυτονόητο.

Ας δούμε λοιπόν από μια άλλη πλευρά την εξουθένωση των πληρωμάτων ασθενοφόρων από ένα συνεχόμενο ωράριο χωρίς ξεκούραση.
Τα πληρώματα ασθενοφόρων είναι ανίκανα να οδηγήσουν ένα όχημα στο τέλος μιας 24ωρης βάρδιας κατά τη διάρκεια της οποίας δεν έχουν κοιμηθεί (ή κοιμηθεί αρκετά). Αυτό συμβαίνει επειδή οι μεγάλης διάρκειας βάρδιες με ανεπαρκή ύπνο προκαλούν κίνδυνο τόσο για τον αποκριτή όσο και για τον υπόλοιπο κόσμο στο δρόμο.

Πολλές μελέτες καταδεικνύουν ότι η παρατεταμένη εγρήγορση στα πληρώματα ασθενοφόρων είναι συγκρίσιμη με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Είκοσι μία ώρες αφυπνίσεως προκαλούν βλάβη του ίδιου μεγέθους με το περιεχόμενο αλκοόλης στο αίμα 0,08 τοις εκατό [1].

Οι επιπτώσεις της στέρησης του ύπνου είναι παρόμοιες με την οξεία τοξίκωση (εξάρτηση από εθιστικές ψυχοτρόπες ουσίες).

Στην Αμερική, ένα μεγάλο ποσοστό παραϊατρικών σκοτώνεται σε τροχαία δυστυχήματα κατά τη μετάβασή του στο σπίτι από την εργασία, όπως η  Susan Elizabeth Kersey , με τη στέρηση ύπνου να θεωρείται ως ο πιθανός ένοχος.

Αναμφισβήτητα, κάποια μορφή κρατικής  ρύθμισης θα βελτίωνε την τρέχουσα πρακτική των υπαλλήλων στις ιατρικές υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης να καταγράφουν μη ασφαλή αριθμό ωρών εργασίας που πραγματοποιήθηκαν διαδοχικά.

ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΩΜΑΤΙΟΥ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΥΠΝΟΥ

Μέχρις ότου μεριμνήσει η πολιτεία, πρέπει να παρακολουθούμε και να φροντίζουμε τους εαυτούς μας δημιουργώντας ασφαλείς χώρους ύπνου.

Μέσα σε ένα δωμάτιο ασφαλούς ύπνου, ένας κουρασμένος ιατρός, διασώστης, νοσηλευτής, μπορεί να κοιμηθεί πριν οδηγήσει στο σπίτι από τη βάρδια.

Προκειμένου να λειτουργήσει το δωμάτιο, πρέπει πρώτα να συμφωνήσουμε ότι ένας σημαντικός, ασφαλής τρόπος σωτηρίας μιας ζωής πραγματοποιείται μέσα στο ασφαλές δωμάτιο.

Ανάλογα με το διαθέσιμο χώρο, ο ασφαλής χώρος ύπνου μπορεί να είναι ένα συνηθισμένο δωμάτιο που μετατρέπεται σε ένα δωμάτιο ασφαλούς ύπνου, τοποθετώντας ένα σήμα στην πόρτα.

Το σύμβολο θα προειδοποιεί  ότι  συνάδελφοι λαμβάνουν τον απαραίτητο ύπνο πριν οδηγήσουν στο σπίτι από τη βάρδια.
Μέσα στο δωμάτιο, είναι σημαντικό να αποκλείσετε το φως με σκίαση και να καλύψετε τα ηλεκτρονικά φώτα.

Μια μηχανή λευκού θορύβου είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αμβλύνετε τους αναπόφευκτους θορύβους των καθηκόντων του σταθμού.

ΠΟΤΕ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΕΙΤΕ Ο ΧΩΡΟΣ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΥΠΝΟΥ


Δημιουργήστε ένα ασφαλές δωμάτιο ύπνου στο σταθμό σας με πινακίδες, μηχανές λευκού θορύβου και καλύμματα παραθύρων. (Ginger Locke)

Το πρόβλημα με τη στέρηση του ύπνου είναι ότι δεν μπορεί να μετρηθεί αντικειμενικά, όπως η αλκοολική τοξίκωση.

Πώς μπορείτε λοιπόν να πείτε εάν εσείς ή οι συνεργάτες σας είστε τόσο νυσταγμένοι και επομένως επιρρεπείς σε τροχαίο δυστύχημα κατά την οδήγηση προς τον τόπο κατοικίας σας;

Μερικά σημάδια υπνηλίας κατά την οδήγηση [2] :
Συχνό ανοιγοκλείσιμο των ματιών, με ολοένα μεγαλύτερη διάρκεια  και αίσθημα αυξανόμενης υπνηλίας.
Πρόβλημα να κρατήσετε τα μάτια ανοιχτά και εστιασμένα.
Χασμουρητό και τρίψιμο των ματιών.

Δεν υπάρχει υποκατάστατο του ύπνου.

Ο ύπνος αναπληρώνεται μόνο με ύπνο.

Αν παρατηρήσετε συμπτώματα υπνηλίας στον εαυτό σας ή στους συνεργάτες σας, κοιμηθείτε για τουλάχιστον 45 λεπτά και αφήστε τουλάχιστον 15 λεπτά μετά το ξύπνημα για να αναζωογονηθείτε πλήρως πριν αρχίσετε να οδηγείτε [3].

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΣΟΥΜΕ Ο ΕΝΑΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ

Σύμφωνα με τις υπάρχουσες απόψεις, η ιδέα ενός πληρώματος που παραμένει στο σταθμό μετά το τέλος της βάρδιας μπορεί να ερμηνευθεί ως αμφισβήτηση των κανόνων.

 Είναι συνηθισμένο για τα πληρώματα να γίνεται παράδοση - παραλαβή ασθενοφόρου στα επερχόμενα πληρώματα και να παραχωρείται ο χώρος στο νέο πλήρωμα.

Εδώ βρίσκεται ακριβώς το σημείο όπου θα πρέπει να φροντίσουμε ο ένας τον άλλο παρατηρώντας ποιος είναι πάρα πολύ εξασθενημένος από τη στέρηση του ύπνου για να οδηγήσει.
Σε αντίθεση με τους οδηγούς φορτοεκφόρτωσης και τους πιλότους των αεροπορικών εταιρειών, δεν υπάρχει διοικητική υπηρεσία που να ρυθμίζει πόσες ώρες το πλήρωμα είναι υποχρεωμένο να κοιμηθεί.

Η απόφαση να φροντίσουμε τον εαυτό μας είναι η μόνη επιλογή που έχουμε.

Τίποτα δεν είναι πιο σημαντικό από το να αφήνεις έναν υπάλληλο που έχει στερηθεί τον ύπνο να κοιμηθεί όσο χρειάζεται ώστε να μπορέσει να επιστρέψει στους δικούς του με ασφάλεια.

Γι' αυτό λοιπόν δημιουργήστε ένα ασφαλές δωμάτιο για να ξεκουραστείτε από τη στέρηση του ύπνου που είναι συνηθισμένο φαινόμενο στα πληρώματα ασθενοφόρων, στο νοσηλευτικό και ιατρικό προσωπικό.

Στο  Τέξας έχουν ήδη δημιουργηθεί ήδη Δωμάτια Ασφαλούς Ύπνου σε 5 διαφορετικούς σταθμούς, τα οποία βρίσκονται ξεχωριστά από τα υπόλοιπα σε μια προσπάθεια να καταπολεμηθεί η κόπωση στο χώρο εργασίας και να αυξηθεί η παραγωγικότητα των πληρωμάτων,


app-facebook
Austin-Travis County Emergency Medical Services
πριν από 2 χρόνια περίπου
As part of our continued commitment to the health and safety of our employees and our efforts to combat fatigue and increase resilience, a Safe Sleep Room Initiative has been implemented at five stations in our system. The rooms are located in a variety of geographical locations. The rooms are dedicated for safe sleep use, separate from a bunk room, so that employees can go to rest after a shift when needed.
The idea creates an area in the station that is transformed into ...


Παραπομπές

Ginger Locke is Associate Professor of EMS Professions at Austin Community College. She believes medics can have long, healthy careers and her professional endeavors revolve around this idea. Interact with her on Twitter and Facebook.

1. Arnedt JT, Wilde GJ, Munt PW, Maclean AW. “How do prolonged wakefulness and alcohol compare in the decrements they produce on a simulated driving task? Accid Anal Prev 2001; 33(3): 337-44
2. drowsydriving.org
3. Horne, J.A., and Reyner, L.A. (1996). Counteracting driver sleepiness: Effects of napping, caffeine, and placebo. Psychophysiology. Volume 3 Issue 33, pp. 306-309.

https://www.ems1.com/ems-products/fitness-health/articles/104701048-How-to-protect-sleep-deprived-EMS-personnel/

https://www.ems1.com/health-and-wellness/articles/157473048-Texas-EMS-agency-adds-Safe-Sleep-Rooms-to-combat-fatigue/

Μετάφραση, Επιμέλεια και Συγγραφή
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΑΝΟΣ
ΔΙΑΣΩΣΤΗΣ ΕΚΑΒ ΡΟΔΟΥ

ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ


Δημοσιεύτηκε 9/9/2018


About " "

Το EKABNews έχει δημιουργηθεί και υποστηρίζεται από εργαζόμενους του ΕΚΑΒ με σκοπό την συγκέντρωση των δημοσιευμάτων που αφορούνε την υπηρεσία και όχι μόνο.. Η ενημέρωση των συναδέλφων , η παρουσίαση διάφορων θεμάτων που αφορούνε τον χώρο, η προβολή των τοπικών νέων ανά παράρτημα, αλλά και η γενικότερη προβολή του ΕΚΑΒ.. είναι μερικοί από τους στόχους της σελίδας. Ευχαριστούμε για την υποστήριξη!

2 σχόλια :

  1. στην πρωτευουσα δεν εχεις χρονο να πιεις νερο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. εκτος αν εισαι παλιος και ξερεις τους διαβιβαστες

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε το σχόλιό σας να είναι σχετικό με την παραπάνω ανάρτηση.
Γενικές απορίες μόνο στη σελίδα μας στο facebook.

 
Copyright © 2013 EKABNews