ΕΙΔΗΣΕΙΣ

13/1/19

Σαν σήμερα 14 Ιανουαρίου το ΕΚΑΒ ΘΡΗΝΕΙ... Πέφτει το πρώτο ελικόπτερο το 2001 - Καθιερώνεται η «Ημέρα θυσίας του διασώστη»!


Δευτέρα, 14 Ιανουαρίου 2019
EKABNews

Καθιερώνεται η 14 Ιανουαρίου, ημερομηνία πτώσης του πρώτου ελικοπτέρου του ΕΚΑΒ, ως «Ημέρα θυσίας του διασώστη»

Η 14η Ιανουαρίου καθιερώνεται από φέτος ως «Ημέρα θυσίας του διασώστη», η ετήσια δηλαδή ημέρα μνήμης για τους νεκρούς του ΕΚΑΒ όλων των ειδικοτήτων, οι οποίοι έπεσαν εν ώρα υπηρεσίας. Θα τιμάται δε σε όλη την χώρα με διαδικασίες αποτίμησης της λειτουργίας του οργανισμού και του παρεχόμενου έργου του. Η πρώτη εκδήλωση μνήμης θα λάβει χώρα σήμερα Δευτέρα 14-1-2019 στο αμφιθέατρο της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΕΚΑΒ στις 09.30 π.μ. παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας και της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας.



Σαν σήμερα 14 Ιανουαρίου 2001 το ΕΚΑΒ ΘΡΗΝΕΙ... Πτώση ελικοπτέρου που μετέφερε συνολικά πέντε επιβάτες

Την Κυριακή 14 Ιανουαρίου του 2001 και ώρα 12:55  δόθηκε τηλεφωνικά από το Συντονιστικό Κέντρο του ΕΚΑΒ στο γραφείο αεροδιακοµιδών αίτηση αεροδιακοµιδής ασθενούς από Πάτµο. Η αίτηση διαβιβάστηκε µέσω FAX στο Γραφείο Επιχειρήσεων της HELITALIA στις 12:59.
Το ΕΚΑΒ ανέλαβε την εκτέλεση αποστολής αεροδιακοµιδής του 75χρονου ασθενούς Αγαπητού Βαρκάδου που είχε υποστεί καρδιακό επεισόδιο από τη νήσο Πάτµο στην Αθήνα με πλήρωμα τέσσερα μέλη, τον ιταλό κυβερνήτη Αντόνιο Βακάρι,  συγκυβερνήτη τον Παναγιώτη Καταβέλη, την γιατρό Σοφία Μπεφόν και τον νοσηλευτή Γιώργο Λεβεντζώνη.


 Η Σοφία Μπεφόν-ιατρός ΕΚΑΒ

Η απογείωση του ελικοπτέρου από το αεροδρόμιο του Ελληνικού µε προορισµό την Πάτµο πραγµατοποιήθηκε την 13:46. Η διαδροµή την οποία θα έπρεπε να ακολουθήσει,  σύµφωνα µε το υποβληθέν σχέδιο πτήσεως, ήταν Αθήνα- Πάτµος -Αθήνα.
Μετά από πτήση 48 min, υπό καλές µετεωρολογικές συνθήκες το ελικόπτερο προσγειώθηκε στη Μύκονο στις 14:34. Αφού συµπλήρωσε τις δεξαµενές του µε καύσιμα απογειώθηκε για τον τελικό προορισµό του (Πάτµο) στις 14:47.

Η προσγείωση στο ελικοδρόμιο της Πάτμου έγινε στις 15:22. Έπειτα από τηλεφωνική επαφή του πληρώµατος του ελικοπτέρου µε τον βοηθό του Γραφείου Επιχειρήσεων της Helitalia, συνεφωνήθη να προσγειωθεί στην Σύρο, λόγω επιδεινώσεως του καιρού Αθηνών.

Η απογείωση από το ελικοδρόμιο της Πάτμου πραγµατοποιήθηκε στις 15:36.

Μετά την λήψη του τελευταίου µετεωρολογικού Αθηνών από το αεροδρόµιο της Μυκόνου, ο κυβερνήτης του ελικοπτέρου απεφάσισε την συνέχιση της πτήσεως προς Αθήνα, παρά την επικράτηση ιδιαιτέρως δυσµενών καιρικών συνθηκών σε ακτίνα 20 ναυτ. µίλια από το Α/∆ Ελληνικού.

Σε απόσταση 7 ναυτ. µιλίων νοτίως του Σουνίου και ενώ ο κυβερνήτης του ελικοπτέρου είχε λάβει εντολή από τον Ελεγκτή Προσεγγίσεως του αεροδρομίου Ελληνικού να κατευθυνθεί στην Αίγινα, το ελικόπτερο εξαφανίστηκε από την οθόνη του RADAR Προσεγγίσεως, χωρίς κάποια αναφορά.

Σύμφωνα με το πόρισμα παίρνει αριστερή κλίση και προσκρούει με δύναμη στην επιφάνεια της θάλασσας με αποτέλεσμα να  αποκοπεί το ουραίο τμήμα. Η καμπίνα διαλύεται και βυθίζεται αμέσως. Λόγω της σφοδρότητας της σύγκρουσης ο θάνατος των 5 ανθρώπων είναι ακαριαίος. Τα σώματά τους παρασύρονται  από τα θαλάσσια ρεύματα, μακριά από το σημείο της πτώσης.

Επακολούθησε αµέσως κήρυξη του ελικοπτέρου σε κατάσταση ανάγκης από το Ενιαίο Κέντρο Συντονισµού Έρευνας και ∆ιάσωσης (ΕΚΣΕ∆) και η έναρξη των προβλεποµένων διαδικασιών για τον εντοπισµό του και τη διάσωση των επιβαινόντων. Την 18:56 ώρα το αεροναυαγοσωστικό ελικόπτερο SUPER PUMA της Πολεµικής Αεροπορίας (Π.Α.) εντόπισε συντρίμματα του στην προαναφερθείσα θέση.

 Τα κύρια τμήματα του ελικοπτέρου στο βυθό (βάθος 248 μ.)






Τα κύρια τµήµατα του ελικοπτέρου εντοπίστηκαν από το ωκεανογραφικό πλοίο "ΑΙΓΑΙΟ" του Εθνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΚΘΕ), σε βάθος 248m την 19-1-2001, οι δε θαλάσσιες και εναέριες έρευνες για την ανεύρεση των αγνοουμένων συνεχίστηκαν έως το βράδυ της 25-1-2001, χωρίς αποτέλεσµα.

Ένα µέρος των συντριµµάτων του ελικοπτέρου ανελκύσθη την 10-2-2001 ενώ τα υπόλοιπα την 1-3-2001. Παράλληλες έρευνες του βαθυσκάφους "ΘΕΤΙΣ", για τον εντοπισµό των αγνοουµένων δεν απέδωσαν.



Το πόρισμα
Το πόρισμα της επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφαλείας Πτήσεων ανέφερε ότι από τον ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας της Μυκόνου δόθηκε στον κυβερνήτη του ελικοπτέρου δελτίο καιρού προγενέστερο του ισχύοντος με αποτέλεσμα ο καιρός να φαίνεται καλύτερος απ ότι τελικά ήταν. Εάν ο κυβερνήτης είχε λάβει το νεότερο δελτίο με την ραγδαία επιδείνωση τότε σύμφωνα με την κοινή λογική και τους κανόνες της επαγγελματικής ειδικότητας, θα προσγειωνόταν το ελικόπτερο στο αεροδρόμιο της Σύρου που έχει νοσοκομείο και δεν θα είχαμε 5 θύματα.

Την ίδια ώρα ούτε ο ελεγκτής των Αθηνών ενημέρωσε το ελικόπτερο για τις ακραίες καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν πάνω από το αεροδρόμιο του Ελληνικού.

Τα συντρίμμια του μοιραίου ελικοπτέρου βρέθηκαν 5 μέρες μετά κοντά στη νησίδα Άγιος Γεώργιος, στα ανοιχτά του Σουνίου. Δυστυχώς καμιά από τις οικογένειες των αδικοχαμένων, εκτός από αυτήν της Σοφίας Μπεφόν, δεν μπόρεσε να πει το τελευταίο αντίο στους δικούς της ανθρώπους, αφού ποτέ δεν βρέθηκαν. Μόνο η σορός της άτυχης γιατρού, αναγνωρίστηκε με την μέθοδο του DNA, σχεδόν 3 μήνες μετά το τραγικό συμβάν, στις 18 Μαρτίου 2001, όταν το πτώμα της βρέθηκε στο ακρωτήριο Γραμβούσα των Χανίων".



Αιτίες της πτώσης σύμφωνα με το πόρισμα

Η συνέχιση της πτήσεως µε κανόνες VFR νύχτα και υπό µετεωρολογικές συνθήκες IMC.
Η παραγνώριση της επικρατούσης κακοκαιρίας.

Πιθανή απώλεια προσανατολισµού στο χώρο, η οποία οδήγησε σε αδυναµία ελέγχου της πτήσεως του Ε/Π µε αποτέλεσµα τη βύθιση και συντριβή του.

Δείτε το πόρισμα εδώ



Τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ
Τα 5 ελικόπτερα Αugusta  Α109Ε αγοράστηκαν από το Υπουργείο Υγείας/ΕΚΑΒ το 1999 με συγχρηματοδοτήσει από το δεύτερο Κ.Π.Σ., έλαβαν δε Πιστοποιητικό Πτητικής Ικανότητας (ΠΠΙ) και ενεγράφησαν στο Ελληνικό Νηολόγιο την 28-6-2000.

Μετά από διεθνή διαγωνισµό ανεδείχθη μειοδότρια για την Τεχνική Υποστήριξη και Επιχειρησιακή Εκμετάλλευση η Ιταλική Εταιρεία HELITALIA. Η Σχετική Σύµβαση µε υποχρέωση έναρξης του πτητικού έργου την 1-10-2000 υπεγράφη την 1-6-2000. Με νεότερη όµως συµπληρωµατική Σύµβαση το ανατεθέν έργο άρχισε την 13-7-2000.

Τον Ιούνιο 2000 η Ελληνική και η Ιταλική ΥΠΑ (ΕΝΑC) συμφώνησαν για την ένταξη των Ε/Π στο Ιταλικό ΑOC της HELITALIA και την ανάληψη της εποπτείας της εταιρείας από την ENAC.


Σήμερα και τα τρία εναπομείναντα ελικόπτερα είναι ακινητοποιημένα.

EKABNews
Ατύχημα 14/1/2001
Πλήρωμα ελικοπτέρου
Αντόνιο Βακάρι – κυβερνήτης
Παναγιώτης Καταβέλης – συγκυβερνήτης
Σοφία Μπεφόν – ιατρός
Γιώργος Λεβεντζώνης – νοσηλευτής
Αγαπητός Βαρκάδος – ασθενής








About " "

Το EKABNews έχει δημιουργηθεί και υποστηρίζεται από εργαζόμενους του ΕΚΑΒ με σκοπό την συγκέντρωση των δημοσιευμάτων που αφορούνε την υπηρεσία και όχι μόνο.. Η ενημέρωση των συναδέλφων , η παρουσίαση διάφορων θεμάτων που αφορούνε τον χώρο, η προβολή των τοπικών νέων ανά παράρτημα, αλλά και η γενικότερη προβολή του ΕΚΑΒ.. είναι μερικοί από τους στόχους της σελίδας. Ευχαριστούμε για την υποστήριξη!

1 σχόλιο :

Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε το σχόλιό σας να είναι σχετικό με την παραπάνω ανάρτηση.
Γενικές απορίες μόνο στη σελίδα μας στο facebook.

 
Copyright © 2013 EKABNews