ΕΙΔΗΣΕΙΣ

13/9/19

ΕΚΑΒ: Μυστήριο με δωρεά του «Νιάρχος» για τη συντήρηση 143 ασθενοφόρων



Παρασκευή, 13 Σεπτεμβρίου 2019
EKABNews

ΕΚΑΒ: Μυστήριο με δωρεά του «Νιάρχος» για τη συντήρηση 143 ασθενοφόρων
iatropedia.gr

Γιάννα Σουλάκη


Τρέχει και δεν φτάνει η νέα Διοίκηση του ΕΚΑΒ να προλάβει προθεσμίες που εκπνέουν, για την αποδοχή δωρεάς ύψους 4 εκατ. ευρώ από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), η οποία αφορά το έργο της συντήρησης και επισκευής 143 ασθενοφόρων.

Την ώρα που ο στόλος του ΕΚΑΒ εμφανίζει σημαντικές ελλείψεις στη συντήρηση των οχημάτων του εξαιτίας ελλιπούς κρατικής χρηματοδότησης, η χώρα μας είχε την πολυτέλεια να αγνοεί επί δύο χρόνια δωρεά του ΙΣΝ για τη δωρεάν επισκευή 143 ασθενοφόρων. Μιας σύμβασης δωρεάς που αμέλησε (ή εμμέσως αρνήθηκε;) να υπογράψει η προηγούμενη Διοίκηση του ΕΚΑΒ, από το 2017 που έγινε η προσφορά από το ΙΣΝ και μέχρι σήμερα.

Την αποκάλυψη έκανε σε συνέντευξη τύπου το πρωί της Πέμπτης, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας, κατά την παράθεση στοιχείων που αφορούσαν αστοχίες και παραλήψεις της προηγούμενης κυβέρνησης στο Εθνικό Σύστημα Υγείας.

Ο υπουργός Υγείας κ. Βασίλης Κικίλιας αποκάλυψε ότι από το 2017 δεν έχει γίνει κανένας διαγωνισμός για την αναβάθμιση του στόλου του ΕΚΑΒ, ενώ από την ίδια εποχή “βρίσκεται σε εκκρεμότητα δωρεά του ιδρύματος Νιάρχος για την συντήρηση των οχημάτων, καθώς δεν έχουν υπογραφεί οι σχετικές συμβάσεις”, τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός, ο οποίος συμπλήρωσε επίσης, ότι “κάθε μέρα κυκλοφορούν στη χώρα μας 70 ασθενοφόρα λιγότερα από τα αναγκαία για τις διακομιδές των ασθενών”.


Τι προβλέπει η δωρεά του ΙΣΝ για τη συντήρηση και επισκευή των ασθενοφόρων
Όλα ξεκίνησαν τον Απρίλιο του 2017, όταν το ΙΣΝ υλοποίησε τη δωρεά 143 υπερσύγχρονων ασθενοφόρων προς το ΕΚΑΒ και συγκεκριμένα 65 συμβατικών ασθενοφόρων, 22 κινητών ιατρικών μονάδων, 26 ασθενοφόρων 4Χ4, καθώς και 30 οχημάτων μικρού όγκου. Η παραλαβή των νέων οχημάτων από την τότε ηγεσία του Υπουργείου Υγείας, ήταν η αφορμή να εκσυγχρονιστεί και να αναβαθμιστεί ο συνολικός στόλος (των 650 συνολικά οχημάτων) του ΕΚΑΒ  κατά 22%.

Αυτό ήταν το πρώτο σκέλος της δωρεάς του Ιδρύματος, ενώ το δεύτερο αφορούσε στη μηχανολογική συντήρηση των οχημάτων για σχεδόν 6 χρόνια, για την οποία θα έπρεπε να υπογραφεί δεύτερη σύμβαση.

Με την παραλαβή των οχημάτων το 2017, το Ίδρυμα πρότεινε στην τότε κυβέρνηση να καλύψει με δική του δαπάνη ύψους 4 εκατ. ευρώ, τη συντήρηση και επισκευή των ασθενοφόρων για περίπου 6 χρόνια, μετά τη λήξη της εργοστασιακής εγγύησης. Παρά τις οχλήσεις, όμως, του ΙΣΝ προς την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας και την τότε Διοίκηση του ΕΚΑΒ, η σύμβαση παρέμεινε ανυπόγραφη και ξεχασμένη σε κάποιο συρτάρι, με κίνδυνο την εκπνοή της προθεσμίας και το χάσιμο της δωρεάς. Κανένας δεν ξέρει γιατί...

Με την ανάληψη των καθηκόντων του ο νέος Πρόεδρος του ΕΚΑΒ κ. Νίκος Παπαευσταθίου, ενημερώθηκε από τους υπεύθυνους του ΙΣΝ ότι πρέπει να ενεργοποιηθεί άμεσα η σύμβαση, τη στιγμή μάλιστα που λήγει και εργοστασιακή εγγύηση των οχημάτων.

Σε επικοινωνία που είχαμε με τον κ. Παπαευσταθίου μας διαβεβαίωσε ότι βρίσκεται σε καθημερινή επικοινωνία με το ΙΣΝ και η δωρεά θα ενεργοποιηθεί μέσα στις επόμενες μέρες.


Πηγή: iatropedia.gr




About " "

Το EKABNews έχει δημιουργηθεί και υποστηρίζεται από εργαζόμενους του ΕΚΑΒ με σκοπό την συγκέντρωση των δημοσιευμάτων που αφορούνε την υπηρεσία και όχι μόνο.. Η ενημέρωση των συναδέλφων , η παρουσίαση διάφορων θεμάτων που αφορούνε τον χώρο, η προβολή των τοπικών νέων ανά παράρτημα, αλλά και η γενικότερη προβολή του ΕΚΑΒ.. είναι μερικοί από τους στόχους της σελίδας. Ευχαριστούμε για την υποστήριξη!

4 σχόλια :

  1. Συνεχίζουν όμως τη συνεργασία με τους αντιπροέδρους κανονικά,για δεν τους ρωτάνε τι έγινε.μια πόρτα τους χωρίζει !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΧΑΧΟΛΟΙ
    Α) Δεν υπάρχει νέα διοίκηση ΕΚΑΒ παρά μόνο ο τέως πρόεδρος του ΕΚΕΠΥ (ελέω Πολάκη) που έγινε πρόσφατα πρόεδρος του ΕΚΑΒ (ελέω Κικίλια) και από τότε κάνει, λέει, καθημερινές επαφές με το ΙΣΝ ( δηλ από τριημέρου) και πολύ κουράστηκε να τρέχει. Όλοι όμως οι υπόλοιποι αντιπρόεδροι, ΔΣ, δ/ντές, οικονομική υπηρεσία, νομική υπηρεσία κλπ που εγγράφως έχουν εισηγηθεί για την υπόθεση αυτή βρίσκονται στις θέσεις τους. Πώς δεν ξέρει λοιπόν κανείς; Η υπηρεσιακή αλληλογραφία των δ/νσεων με τη διοίκηση, της διοίκησης με τον Υπουργό, των υπηρεσιών με το Υπουργείο, του ΕΚΑΒ με το ΙΣΝ δεν βοηθούν καθόλου στην λύση του μυστηρίου; Τα «ξεχασμένα συρτάρια» ποιός, πού και πότε τα ανακάλυψε; Όλοι αυτοί περίμεναν τον δαιμόνιο Πρόεδρο;
    Β) δεδομένου ότι δεν έχει εκπνεύσει η εγγύηση, πως ακριβώς ανεδείχθη η ελλιπής κρατική χρηματοδότηση ή η «πολυτέλεια» της απώλειας χρημάτων από δωρεά! Γιατί αποκρύπτεται ότι η εν λόγω δωρεά αφορά μελλοντική κι όχι παρελθούσα περίοδο (δηλ θα ισχύσει μετά την λήξη της εγγύησης) οπότε τίποτε δεν μπορεί να έχει ήδη χαθεί Πιθανώς δε να κινδυνεύσει στο μέλλον αλλά αφού είναι τόσο απλό το να λυθεί γιατί δεν έχει γίνει στο 3ο μήνα της θητείας της νέας ηγεσίας, που επίσης ενημερώθηκε κατά την πρώτη εβδομάδα τόσο από την Διοίκηση του ΕΚΑΒ όσο και από το ΙΣΝ; Οι υπηρεσίες του Υπουργείου πως έχουν άραγε γνωμοδοτήσει στο αντίστοιχο ερώτημα του ΕΚΑΒ:
    Γ) Αν το να αρνηθείς να υπογράψεις αυτό που οι οικονομικές, διοικητικές και νομικές υπηρεσίες σου χαρακτηρίζουν ομόφωνα ως μη σύννομο είναι μεμπτό, απλώς και μόνο επειδή πρόκειται περί δωρεάς, τότε ας την υπογράψει ο νέος και επιμελής εγκαίρως κι ούτε γάτα ούτε ζημιά! Αλλιώς είτε ας κάνουν νομοθετική ρύθμιση, είτε ας δώσουν σχετική εντολή στις υπηρεσίες (εντέλλεσθε) είτε ας πείσουν το ΙΣΝ να αλλάξει γνώμη και μέθοδο.
    Δ) Τόσο ευχαριστημένοι είναι όλοι (ΙΣΝ, ΕΚΑΒ, υπουργείο) από την μέχρι τώρα συμπεριφορά της Peugeot ώστε να επιδιώκουν ένα κλείσιμο ξεπέτα της πολύπλοκης αυτής υπόθεσης;
    Ε) Οι εν εξελίξει διαγωνισμοί προμήθειας είναι πάντως επτά (οι τρεις εξ ιδίων πόρων) και κανένας τους δεν είναι εκτός προθεσμιών. Ποιος κόπανος πληροφόρησε τον νέο Υπουργό ότι δεν έγινε κανείς από το 2017; Μήπως ο ίδιος που του είπε ότι χρειάζονται 110 ασθενοφόρα τη νύχτα; Μαύρη είναι η νύχτα στα βουνά για όσους πρόλαβαν μεν το δεύτερο κύμα εξόδου (με την εκπαραθύρωση Τζανετή) και ήδη ξηλώνουν και το πρώτο κύμα ενίσχυσης της κίνησης αλλά η κόκκινη γραμμή είναι ξεκάθαρη στο 750 έξω κι είχε ήδη φθάσει 630. Χρειαζόταν λοιπόν ακόμη οι 77 επικουρικοί που απομένουν + 50 ακόμη έξοδοι + αναπλήρωση όποιου εισέρχεται από έναν που θα εξέρχεται Δεν χρειάζεται δα να είσαι και ιδιοφυία ούτε καν αγρονόμος ….
    ΣΤ) Η ανανέωση του στόλου του ΕΚΑΒ στην τελευταία τετραετία ξεπέρασε τα 300 ασθενοφόρα κι αυτό κρίνεται ανεπαρκές. Ας δεχθούμε ως καλοπροαίρετη αυτή την κριτική από οποιονδήποτε άλλον αλλά όχι από αυτούς που έρχονται για τρίτη φορά από το 2004 τόσο στην εξουσία όσο και στην διοίκηση του ΕΚΑΒ (σύνολο ετών οκτώ!!!) χωρίς να έχουν ωστόσο να επιδείξουν ανάλογα αποτελέσματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να κι ένας ακόμα που δεν αντέχει να ακούει, ενώ είναι γνώστης, να βλέπει και να διαβάζει διάφορες παπαντζες δεξιά κι αριστερά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μπορούν άνετα να παραιτηθούν,αρκετά με τους δήθεν,,,,,

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε το σχόλιό σας να είναι σχετικό με την παραπάνω ανάρτηση.
Γενικές απορίες μόνο στη σελίδα μας στο facebook.

 
Copyright © 2013 EKABNews