ΕΙΔΗΣΕΙΣ

4/2/20

Αλ. Κιτσόπουλος στην «ΒτΚ»: Στην Εντατική το ΕΚΑΒ – Αττική: ο μεγάλος ασθενής!



Τρίτη, 4 Φεβρουαρίου 2020
EKABNews

Συνέντευξη στην ΒΡΑΔΥΝΗ της ΚΥΡΙΑΚΗΣ ο γ. γραμματέας του Σωματείου Εργαζομένων ΕΚΑΒ και γ. σύμβουλος της ΠΟΕΔΗΝ, Αλέξιος Κιτσόπουλος


Στην Εντατική το ΕΚΑΒ
Η ΒΡΑΔΥΝΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

Η ανταπόκριση του ΕΚΑΒ σε κλήση για σοβαρό καρδιολογικό πρόβλημα δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 10 λεπτά. Όμως, μόνο στο 5% ανταποκρίνεται σε αυτούς τους χρόνους. Ίδια καθυστέρηση σημειώνεται και στα υπόλοιπα έκτακτα περιστατικά, αφού στο 40% φτάνει σε μία και πλέον ώρα. Ειδικά στην Αττική, για 5 εκατ. πολίτες υπάρχουν 66 ασθενοφόρα, εκ των οποίων τα 8 είναι μόνο για προγραμματισμένες διακομιδές (μη επείγοντα). Κυρίως όμως λείπουν 500 άτομα προσωπικό διότι για να λειτουργήσει σε 24ωρη βάση ένα όχημα προϋποθέτει την ύπαρξη 10 διασωστών. Σε πολλές περιοχές, υπάρχει αυτή τη στιγμή ένα ή και... κανένα ασθενοφόρο. Για το θέμα των καθυστερήσεων και γενικότερα των προβλημάτων, η “ΒτΚ” απευθύνθηκε στον γ.γ. του Σωματείου Εργαζομένων ΕΚΑΒ και γενικό σύμβουλο της ΠΟΕΔΗΝ Αλέξιο Κιτσόπουλο.

ΤΟΥ ΦΑΝΗ ΚΑΡΑΜΠΑΤΣΑΚΗ

Κύριε Κιτσόπουλε, Αττική – ο μεγάλος ασθενής;

Πράγματι, στον νομό Αττικής το τελευταίο διάστημα η επιχειρησιακή ικανότητα του ΕΚΑΒ είναι πλέον κάτω των ορίων ασφαλείας, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν ανθρώπινες ζωές. Εκτός από την μειωμένη δύναμη διασωστών που υπήρχε ήρθε να προστεθεί και η έλλειψη ασθενοφόρων οχημάτων. Το τελευταίο διάστημα παρατηρούνται τεράστιες καθυστερήσεις στην επισκευή και συντήρηση των ασθενοφόρων δωρεάς ΙΣΝ. Από τα 58 που ήρθαν στην Αττική σήμερα κυκλοφορούν τα μισά. Τα εναπομείναντα ασθενοφόρα, πλην της δωρεάς, είναι λίγα, κινούνται σε 24ωρη βάση, με εκατοντάδες χιλιάδες χλμ το καθένα και είναι ιδιαιτέρως  καταπονημένα. Από το 2007 έχει ολοκληρωθεί μόλις ένας διαγωνισμός (κατά το ήμισυ) προμήθειας ασθενοφόρων χωρίς να περιλαμβάνεται η περιφέρεια Αττικής. Είναι επιτακτική η ανάγκη προμήθειας ασθενοφόρων καθώς και η ολοκλήρωση των διαγωνισμών που είναι σε εξέλιξη. 
Το σωματείο έστειλε εξώδικο. Η κατάσταση βελτιώθηκε κάπως αλλά το πρόβλημα παραμένει. Δεν μπορούμε με μόλις 50-55 ασθενοφόρα πρωί απόγευμα και 30 την νύχτα να εξυπηρετήσουμε τα επείγοντα περιστατικά άμεσα. Χρειαζόμαστε τουλάχιστον 80 -85  σε καθημερινή βάση. Αυτό σημαίνει νέοι διασώστες και νέα ασθενοφόρα.


Δηλαδή μας λέτε ότι το ΕΚΑΒ αδυνατεί προσφέρει τις υπηρεσίες του στους πολίτες με επάρκεια...

Από την στιγμή που το ΕΚΑΒ δεν μπορεί να εγγυηθεί ένα ελάχιστο στάνταρ, ειδικά στον νομό Αττικής, όσο αναφορά την ανταπόκριση στο επείγον (π.χ. σε τροχαίο σε 5 λεπτά, καρδιολογικό σε  7-10 λεπτά, σε επείγον παθολογικό σε 15-20 λεπτά) δεν μπορούμε να μιλάμε για δομημένη υπηρεσία επειγόντων.

Τι γίνεται με τις δευτερογενείς διακομιδές;

Το ΕΚΑΒ εκτός από τα επείγοντα, τα οποία όπως είναι φυσικό είναι σε πρώτη προτεραιότητα, εκτελεί και δευτερογενείς διακομιδές δηλ. εξιτήρια από νοσοκομεία, επανεξετάσεις κλπ. Από την στιγμή που τα νοσοκομεία δεν διαθέτουν οδηγούς-πληρώματα ασθενοφόρου αλλά και οχήματα για να τα διεκπεραιώσουν τα έχει αναλάβει το ΕΚΑΒ. Φυσικά εξυπηρετούμε λίγα περιστατικά γιατί τα διαθέσιμα ασθενοφόρα είναι ελάχιστα. Στην Αττική υπάρχουν μόνο 6-8 καθημερινά  και τα περιστατικά είναι εκατοντάδες. Εκεί έρχεται ο ιδιώτης για να καλύψει το κενό. Υπάρχουν πολλές καταγγελίες για το κόστος της μεταφοράς, πράγμα το οποίο ο νόμος το απαγορεύει. Δεν επιτρέπεται η αποζημίωση. Τα ιδιωτικά ασθενοφόρα εκτελούν νόμιμα μόνο από και προς την κλινική περιστατικά. Αυτό βέβαια δεν συμβαίνει και ο πολίτης βάζει βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Τι πρέπει να γίνει για να αλλάξει η κατάσταση;

Οι προσλήψεις που πρέπει να γίνουν σήμερα στο ΕΚΑΒ και στα νοσοκομεία, οι αλλαγές στα ΤΕΠ και στο σύστημα εφημεριών, δηλαδή περισσότερα νοσοκομεία χωρίς έλλειψη ειδικοτήτων για να αποφεύγονται οι άσκοπες διακομιδές,  ώστε να εξυπηρετούνται άμεσα τα επείγοντα περιστατικά, η στελέχωση των Κέντρων Υγείας και η  πρωτοβάθμια υγεία καθώς και η ορθή διαχείριση του προσωπικού είναι βασικοί παράμετροι για την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες. Είναι μια αλυσίδα όλα.

Πώς μπορεί διευκολυνθεί το έργο σας τουλάχιστον από τους πολίτες;

Να μην μας καλούν άσκοπα, πχ για ένα πυρετό, κάτι απλό παθολογικό κλπ.
Να δίνουν σωστά στοιχεία στην επικοινωνία.
Να μας ανοίγουν δρόμο όταν κάνομε χρήση σειρήνας.
Να μην κυκλοφορούν στην ΛΕΑ.

Στην υπόλοιπη Ελλάδα πως είναι η κατάσταση;

Υπάρχουν περιοχές που η κατάσταση είναι καλύτερη. Το ΕΚΑΒ μπορεί να εγγυηθεί τα ελάχιστα στάνταρ στην παροχή άμεσης προνοσοκομειακής φροντίδας. Τα μεγαλύτερα προβήματα υπάρχουν στα νησιά, όπου το προσωπικό δεν επαρκεί για την στελέχωση ακόμα και ενός ασθενοφόρου σε 24ωρη βάση. Εκεί μετακινούνται διασώστες για ορισμένο χρονικό διάστημα για να καλύψουν τα κενά. Δυστυχώς η πολιτεία δεν δίνει κίνητρα για την αποδοχή των θέσεων. Στην Σαντορίνη και στην Μύκονο ο μισθός ενός υπαλλήλου επαρκεί μόνο για το ενοίκιο και το φαγητό της οικογένειας.
Σε τουριστικές περιοχές, όπως η Χαλκιδική ο πληθυσμός την θερινή περίοδο πολλαπλασιάζεται. Οι διασώστες όμως παραμένουν οι ίδιοι.

Έχετε θέσει τα προβλήματα στο Υπουργείο Υγείας; Απαντήσεις πήρατε;

Κάναμε συναντήσεις τόσο με τον κο Κικίλια όσο και με τον κο Κοντοζαμάνη. Αναγνώρισαν τα προβλήματα. Μας άκουσαν. Περιμένουμε ακόμη την υλοποίηση των υποσχέσεων που έδωσαν για: παροχή κινήτρων στους διασώστες που εργάζονται στα ασθενοφόρα, την νομοθετική ρύθμιση για την προστασία μας από βιοπραγίες κατά την εκτέλεση των καθηκόντων μας, την νομοθέτηση της στολής μας που είναι απαραίτητη για την εργασία μας καθώς και μια σειρά επιμέρους ζητήματα όπως αγορά ασθενοφόρων, οργανισμός, αναβάθμιση του ΙΕΚ ΕΚΑΒ, υλικοτεχνική υποδομή που έχουν να κάνουν κυρίως με την εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας και αναβάθμιση της ειδικότητας μας.
Περιμένουμε να αποτυπωθούν όλα αυτά στα δυο νομοσχέδια που θα καταθέσει το Υπουργείο το αμέσως προσεχές διάστημα. Εάν δεν γίνουν δεν υπάρχει άλλος τρόπος από τις κινητοποιήσεις για να προασπίσουμε τόσο την ανάγκη του πολίτη για τις υπηρεσίες που παρέχουμε όσο και τις ανάγκες μας ως εργαζόμενοι των 700 ευρώ που παίρνουν οι νεοδιοριζόμενοι και των 1000 ευρώ μετά από 30 χρόνια υπηρεσίας.

Τεράστιες καθυστερήσεις που στο 40% ξεπερνούν τη μία ώρα ακόμη και για την διακομιδή ασθενών που χαροπαλεύουν









About " "

Το EKABNews έχει δημιουργηθεί και υποστηρίζεται από εργαζόμενους του ΕΚΑΒ με σκοπό την συγκέντρωση των δημοσιευμάτων που αφορούνε την υπηρεσία και όχι μόνο.. Η ενημέρωση των συναδέλφων , η παρουσίαση διάφορων θεμάτων που αφορούνε τον χώρο, η προβολή των τοπικών νέων ανά παράρτημα, αλλά και η γενικότερη προβολή του ΕΚΑΒ.. είναι μερικοί από τους στόχους της σελίδας. Ευχαριστούμε για την υποστήριξη!

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε το σχόλιό σας να είναι σχετικό με την παραπάνω ανάρτηση.
Γενικές απορίες μόνο στη σελίδα μας στο facebook.

 
Copyright © 2013 EKABNews