ΕΙΔΗΣΕΙΣ

30/4/20

Διασώστης ΕΚΑΒ Πάτρας Γ.Θεοδωρόπουλος: Η ψυχολογική φόρτιση είναι μεγάλη



Πέμπτη, 30 Απριλίου 2020
EKABNews                 

Γ.Θεοδωρόπουλος: Η ψυχολογική φόρτιση είναι μεγάλη
pelop.gr

29/04/2020 [11:40]

Στην πρώτη γραμμή, από το πρώτο λεπτό εμφάνισης του αόρατου εχθρού, βρέθηκαν οι διασώστες του ΕΚΑΒ Δυτικής Ελλάδας. Ηταν οι πρώτοι, πανελλαδικά, που βρέθηκαν στο μέτωπο της μάχης.
Χωρίς να έχουν γνώσεις, όπως όλο το υγειονομικό προσωπικό, για την προφύλαξή τους αλλά και για το τι κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν. Παρ' όλα αυτά με πειθαρχία, απόλυτη συμμόρφωση, διάθεση για προσφορά κατάφεραν να αντεπεξέλθουν.

Την κατάσταση που επικρατούσε στις τάξεις των διασωστών του ΕΚΑΒ Πάτρας μας μεταφέρει ο πρόεδρος του Σωματείου Πληρωμάτων, Γιάννης Θεοδωρόπουλος. Μας περιγράφει τις πρώτες στιγμές, όταν κανείς δεν γνώριζε τον αόρατο εχθρό και πως θα έπρεπε να προφυλασσόμαστε από αυτόν. Επιπλέον, ο κ. Θεοδωρόπουλος μιλώντας στο ένθετο «Λόγοι Υγείας» μας εξομολογείται τους φόβους των εργαζομένων λόγω της υγειονομικής απειλής, αλλά και για την ψυχολογική φόρτιση που δεν συγκρίνεται με την σωματική κούραση.

Πόσο προετοιμασμένο αποδείχθηκε το ΕΚΑΒ για την αντιμετώπισης μιας υγειονομικής κρίσης;
Είναι γεγονός πως στην αρχή δεν ήμασταν προετοιμασμένοι για μια τέτοια κατάσταση. Είχαμε το «προνόμιο» να είμαστε οι πρώτοι που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε την πανδημία και όπως καταλαβαίνετε οι γνώσεις μας πάνω στο θέμα δεν ήταν αυτές που έπρεπε. Σιγά-σιγά, βέβαια, αντιμετωπίζοντας τις καταστάσεις μάθαμε πώς πρέπει να λειτουργούμε. Εμείς ως υπηρεσία και ως λειτουργοί της δημόσιας υγείας είμαστε σε ετοιμότητα όλο τον χρόνο. Η εξειδίκευση των διασωστών του ΕΚΑΒ είναι σε υψηλό επίπεδο, γεγονός που βοήθησε να μην χρειαστούμε πολύ χρόνο προσαρμογής για την αντιμετώπιση της κρίσης του κορονοϊού. Στην αρχή φοβηθήκαμε λίγο, καθώς ήταν κάτι άγνωστο για εμάς και οι πληροφορίες που δεχόμασταν ήταν συγκεχυμένες και δεν υπήρχε η κατάλληλη ενημέρωση, οπότε μπήκαμε με έναν φόβο και μια καχυποψία στην όλη διαδικασία.

Οι συνάδελφοί σας τι σας έλεγαν σχετικά με τους φόβους που είχαν λόγω της επαφής με κρούσματα κατά τη μεταφορά;
Ο φόβος και το άγχος υπήρχαν γιατί είμαστε οικογενειάρχες. Εχουμε παιδιά, έχουμε γονείς, έχουμε ανθρώπους που θα μπορούσαμε να τους δημιουργήσουμε πρόβλημά σε περίπτωση που δεν αντιμετωπίζαμε τα περιστατικά με τον κατάλληλο εξοπλισμό. Αυτό που ήταν δύσκολο για εμάς, ήταν πως σε πολλές περιπτώσεις που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε, δεν είχαμε σωστή ενημέρωση. Είναι πολλές οι περιπτώσεις που δεν ενημερωνόμαστε πλήρως για τον άρρωστο που πρέπει να διακομίσουμε. Δεν έχουμε γνώση αν έχει πυρετό, αν έχει ταξιδέψει σε χώρες του εξωτερικού πρόσφατα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αναλώνονται υλικά προστασίας που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε άλλες περιπτώσεις.

Υπήρξε κάποιο περιστατικό που σας σόκαρε είτε εσάς είτε κάποιον συνάδελφό σας; Κυρίως με κάποιον ασθενή που εξέφραζε φόβους για το τι τον περιμένει;
Ο κόσμος είναι φοβισμένος γενικά. Σε πολλές περιπτώσεις οι ασθενείς φοβόντουσαν για τη ζωή τους. Ο φόβος δημιουργείται επειδή δεν γνωρίζεις τι θα ακολουθήσει. Το πιο δύσκολο για εμάς σε όλη αυτή τη διαδικασία ήταν ο πρώτος ασθενής, τον οποίο κλήθηκαν να διακομίσουν χωρίς προστατευτικά μέσα συνάδελφοι από το ΕΚΑΒ Ηλείας επειδή δεν γνώριζαν. Αυτό είναι το πιο δύσκολο για εμάς. Οταν στη συνέχεια είχαμε τις στολές, αλλά και την ενημέρωση για την προφύλαξή μας, τα καταφέραμε καλά. Πλέον γνωρίζαμε πώς να προφυλαχθούμε και ξέραμε πώς να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση, ακόμα και αν υπάρχουν μικρές ελλείψεις. Είμαστε σε ένα πολύ καλό επίπεδο και ευτυχώς για την περιοχή μας τα κρούσματα έχουν μειωθεί σημαντικά.

Είστε κυριολεκτικά οι πρώτοι άνθρωποι που έρχεστε σε επαφή με τα κρούσματα. Πώς αισθάνεστε για αυτό; Με την έννοια πως υπάρχει κίνδυνος και για εσάς αλλά και για τους κοντινούς σας ανθρώπους.
Η ψυχολογική φόρτιση είναι μεγάλη. Δεν ξέρουμε τι θα αντιμετωπίσουμε. Πηγαίνουμε σε ασθενείς και ακόμα και αν έχουμε πάρει τις κατάλληλες προφυλάξεις, όταν δεν γνωρίζεις τι θα αντιμετωπίσεις, σου δημιουργείται μια ανησυχία. Καλό είναι να έχουμε ενημέρωση για τα συμπτώματα. Διαχρονικά, οι διασώστες έχουμε αποδείξει πως αντέχουμε τη σωματική κούραση. Αυτό που μας πιέζει και μας επηρεάζει είναι η ψυχολογική κούραση επειδή είμαστε οι πρώτοι που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε μια κατάσταση, οποιαδήποτε και αν είναι αυτή. Το ΕΚΑΒ είναι ένας σημαντικός κρίκος στην αλυσίδα του Συστήματος Υγείας. Καταλαβαίνετε, λοιπόν, πόσο μεγάλο θα ήταν το πρόβλημα αν κάποιοι συνάδελφοι νοσούσαν από τον κορονοϊό λόγω της μη σωστής ενημέρωσης για κάποιο περιστατικό. Θα υπήρχε μεγάλο πρόβλημα, αλλά ευτυχώς δεν ζήσαμε κάτι τέτοιο.

Οι δικοί σας άνθρωποι είτε είναι η οικογένεια, είτε οι φίλοι σας, γνωρίζοντας τη φύση της δουλειάς σας, πώς αντέδρασαν στο ενδεχόμενο να έρθετε σε επαφή με ένα κρούσμα;
Μας υπενθύμιζαν συνεχώς να είμαστε προσεκτικοί και να λαμβάνουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας. Σε άλλες περιοχές της χώρας, είχαν παραχωρηθεί σε συναδέλφους κάποιοι ξενώνες ώστε να μην έρχονται σε επαφή με τις οικογένειές τους για να τις προστατεύουν. Εδώ δεν υπήρχε η δυνατότητα για μια τέτοια παροχή. Αυτό που θα ήθελα να τονίσω και θεωρώ σημαντικό είναι πως οι πολίτες μάς αντιμετώπιζαν με επιφύλαξη. Προσπαθούσαμε να προσφύγουμε σε κάποιες υπηρεσίες και μας αντιμετώπιζαν με επιφύλαξη. Ανθρωποι γνωστοί μας κρατούσαν αποστάσεις. Αυτά μας επηρεάζουν ψυχολογικά. Τη στιγμή που εμείς, με τα μέτρα που λαμβάνουμε στη διεκπεραίωση των περιστατικών, είμαστε οι πιο προφυλαγμένοι.

Παρά την κρίση που ζούμε, η ζωή συνεχίζεται έστω και σε πιο αργούς ρυθμούς, μπορείτε να εκτιμήσετε το αν ο Ελληνας σταμάτησε να παίρνει τηλέφωνο το ΕΚΑΒ για περιστατικά που δεν χρειαζόταν η άμεση διακομιδή στο νοσοκομείο, αλλά και αν θα συνεχιστεί αυτό;
Είναι γεγονός πως βάσει στατιστικών έχουν μειωθεί κατά 50% οι κλήσεις προς το ΕΚΑΒ, το είδαμε και στην περιφέρειά μας αυτό. Ομως, θεωρώ πως ξεχνάμε εύκολα σαν λαός και θα ξαναέρθουν οι εποχές που το ΕΚΑΒ θα χρησιμοποιείται σαν ταξί, για προτεραιότητα. Θα επανέλθουν όλα αυτά. Καλό θα ήταν λοιπόν, όλοι μας κάποια στιγμή να συνειδητοποιήσουμε πως τέτοιες κρίσεις μπορούν ανά πάσα στιγμή να μας χτυπήσουν την πόρτα, όταν απαξιώνουμε κάποιες υπηρεσίες δεν βοηθά στο κοινό καλό. Γι' αυτό χρειάζεται οι πολίτες να κάνουν και δεύτερες σκέψεις πριν καλέσουν το ασθενοφόρο. Εμείς θα είμαστε εδώ και θα αντιμετωπίζουμε όποια κρίση υπάρχει, ευελπιστούμε όμως πως και η Πολιτεία, αφού έχει κατανοήσει το λειτούργημα που επιτελούμε και μας τιμά, να το μετουσιώσει σε πράξεις. Δεν είναι δυνατόν ένας διασώστης του ΕΚΑΒ να εργάζεται μέχρι τα 67. Είναι βιολογικά αδύνατο. Θα ζητούσαμε να ενταχθούμε στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα ή να δημιουργηθεί ένα ειδικό συνταξιοδοτικό καθεστώς όσον αφορά τους διασώστες του ΕΚΑΒ. Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε σαν χώρα και πρέπει να συνεχίσουμε συνεπείς και ενωμένοι. Ευτυχώς, το Εθνικό Σύστημα Υγείας άντεξε.

*Από την Έντυπη Έκδοση - Ιατρικό Ένθετο «Λόγοι Υγείας».

Πηγή: pelop.gr


About " "

Το EKABNews έχει δημιουργηθεί και υποστηρίζεται από εργαζόμενους του ΕΚΑΒ με σκοπό την συγκέντρωση των δημοσιευμάτων που αφορούνε την υπηρεσία και όχι μόνο.. Η ενημέρωση των συναδέλφων , η παρουσίαση διάφορων θεμάτων που αφορούνε τον χώρο, η προβολή των τοπικών νέων ανά παράρτημα, αλλά και η γενικότερη προβολή του ΕΚΑΒ.. είναι μερικοί από τους στόχους της σελίδας. Ευχαριστούμε για την υποστήριξη!

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε το σχόλιό σας να είναι σχετικό με την παραπάνω ανάρτηση.
Γενικές απορίες μόνο στη σελίδα μας στο facebook.

 
Copyright © 2013 EKABNews