ΕΙΔΗΣΕΙΣ

5/6/20

«ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΚΟΜΙΔΩΝ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΕΚΑΒ» - Τα Σύγχρονα Προβλήματα Και Οι Ανάγκες Του ΕΚΑΒ - Νέες Τεχνολογίες - Προβλήματα Υποδομών (Μέρος Δεύτερο)



Παρασκευή, 5 Ιουνίου 2020
EKABNews                 

«ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΚΟΜΙΔΩΝ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΕΚΑΒ» - Τα Σύγχρονα Προβλήματα Και Οι Ανάγκες Του ΕΚΑΒ - Νέες Τεχνολογίες - Προβλήματα Υποδομών (Μέρος Δεύτερο)



1.4 ΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΕΚΑΒ

Το ΕΚΑΒ διαχρονικά αντιμετωπίζει ποικίλες δυσκολίες στην τέλεση του έργου, κάτι που έχει καταστεί ακόμα πιο έντονο κατά τη διάρκεια της τρέχουσας οικονομικής κρ τη μείωση του χρόνου που μεσολαβεί από την απάντηση σε μία κλήση έως το χρόνο ανάθεσης του συμβάντος και λαμβάνοντας υπόψη όχι μόνο γεωγραφικά κριτήρια (περιοχή του συμβάντος), αλλά και πρόσθετες πληροφορίες ( π.χ. καρδιακό επεισόδιο - ανάγκη διακομιδής με κινητή μονάδα και όχι με απλό ασθενοφόρο)

1.4.1 ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΠΙΛΥΣΗ ΜΕ ΤΠΕ

Το πιο σημαντικό θέμα που χρήζει επίλυσης με τις νέες τεχνολογίες, είναι κυρίως η αναβάθμιση και βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών του ΕΚΑΒ προς του πολίτες που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες του, προκειμένου να λαμβάνουν την καλύτερη και αποτελεσματικότερη προνοσοκομειακή ιατρική φροντίδα.

Καλούνται συνεπώς τα νέα συστήματα του ΕΚΑΒ να αντιμετωπίσουν:
  • Μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης των πολιτών από το τηλεφωνικό κέντρο 166. Είναι αναγκαία μία ουσιαστική αύξηση του αριθμού των περιστατικών που εξυπηρετούνται καθημερινά
  • Βελτίωση της δυνατότητας για την παροχή βασικών νοσηλευτικών ή ιατρικών οδηγιών για περιστατικά που δεν απαιτούν άμεση διακομιδή με αποτέλεσμα τη μείωση του κόστους τόσο από τη διαδικασία μεταφοράς και εισαγωγής στη Νοσηλευτική Μονάδα όσο και από την περίθαλψη
  • Την ανάγκη βελτίωσης της απόδοσης λειτουργίας του ΕΚΑΒ μέσω της αποτελεσματικότερης λειτουργίας των κινητών μονάδων και του καλύτερου συντονισμού τους με το Συντονιστικό Κέντρο της Αθήνας, τα Περιφερειακά Κέντρα, τα Νοσοκομεία αναφοράς και το Ε.ΚΕ.ΕΠ.Υ.
  • Την αποτελεσματική και με βέλτιστες λύσεις διαχείριση και διοίκηση του στόλου του ΕΚΑΒ με αποτέλεσμα την ουσιαστική μείωση του λειτουργικού κόστους.
  • Την παραγωγική αξιοποίηση των υφιστάμενων υποδομών ΤΠΕ στα πλαίσια ενός ολοκληρωμένου έργου Εθνικής Εμβέλειας.
  • Το σύστημα για τη δυνατότητα αξιολόγησης και προτεραιοποίησης περιστατικών με σύγχρονες μεθόδους υποστήριξης αποφάσεων (DSS) προκειμένου να εξυπηρετούνται
  •  Σύστημα διακομιδών και λειτουργία του ΕΚΑΒ ταχύτερα τα άκρως επείγοντα περιστατικά
  • Την αξιόπιστη ενημέρωση για τον προβλεπόμενο χρόνο απόκρισης με άμεσο τρόπο και τη δυνατότητα μέτρησης της αποτελεσματικότητας λειτουργίας του ΕΚΑΒ
  • Την βελτιστοποίηση των διοικητικών και επιχειρησιακών αποφάσεων. .

Τα Π.Σ συστήματα που λειτουργούν δεν μπορουν να χαρακτηριστούν σαν ένα ενιαίο και ολοκληρωμένο τηλεματικό πληροφοριακό σύστημα το οποίο θα έδινε τη δυνατότητα στα στελέχη των Συντονιστικών Κέντρων να διαχειριστούν κλήσεις, περιστατικά και διαθέσιμους πόρους (κινητά μέσα) με ορθολογικό και αποτελεσματικό τρόπο.
Επίσης, δεν υπάρχει δυνατότητα απ' ευθείας μετάδοσης ζωτικών δεδομένων των ασθενών που μεταφέρονται από τις κινητές μονάδες του ΕΚΑΒ προς τα Συντονιστικά Κέντρα ή τα νοσοκομεία αναφοράς προκειμένου να υπάρχει καλύτερη αντίδραση σε κρίσιμες περιπτώσεις.
Τέλος, δεν υπάρχει δυνατότητα ενοποιημένης επικοινωνίας ανάμεσα στα Περιφερειακά Συντονιστικό Κέντρα με το αντίστοιχο Συντονιστικό Κέντρο της Αθήνας

1.4.2 ΑΛΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ

Μεταξύ του 2010 και του 2015, περίπου, 120 ασθενοφόρα τέθηκαν εκτός κυκλοφορίας λόγω σοβαρών βλαβών, ενώ ο αριθμός των ασθενοφόρων που καλύπτει την πρωινή και απογευματινή βάρδια στο Λεκανοπέδιο Αττικής έχει μειωθεί κατά 30% λόγω, κυρίως, έλλειψης προσωπικού.

Τη περίοδο 2008-2009 χρησιμοποιούνταν στις εν λόγω βάρδιες 70 με 75 ασθενοφόρα, ενώ το 2015 υπήρχαν 45 έως 50.

Στην Αττική, η απουσία ομάδων διαλογής στα τμήματα επειγόντων περιστατικών του ΕΣΥ και οι ελλείψεις τραυματιοφορέων έχουν ως αποτέλεσμα κάθε πλήρωμα ασθενοφόρου να καθυστερεί, κατά μέσο όρο, 20 λεπτά εντός του νοσοκομείου ανά περιστατικό.

Στις περισσότερες περιπτώσεις οι διασώστες καλούνται να λειτουργούν ως τραυματιοφορείς, μεταφέροντας από τμήμα σε τμήμα τους ασθενείς. Με δεδομένο ότι γίνονται 7 διακομιδές την ημέρα ανά ασθενοφόρο, εκτιμάται ότι κάθε όχημα σπαταλά 2 ώρες από τη βάρδιά του.

Στελέχη του ΕΚΑΒ αναφέρουν ότι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο οργανισμός είναι ο γηρασμένος στόλος του, καθώς τα περισσότερα οχήματα είναι κυκλοφορίας 2003 που έχουν διανύσει από 600.000 έως 800.000 χιλιόμετρα το καθένα.

Την ίδια στιγμή, 120 ασθενοφόρα, εκ των οποίων περίπου 35 στην Αττική, είναι ανενεργά λόγω σοβαρών βλαβών και χρειάζεται μία έκτακτη επιχορήγηση που υπολογίζεται περίπου στο ένα εκατομμύριο ευρώ για την επισκευή τους.

Ταυτόχρονα, εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ κάνουν λόγο για ελλείψεις διασωστών, ενώ η πρόσφατη ένταξη περίπου 600 οδηγών νοσοκομείων στο δυναμικό του ΕΚΑΒ, δεν έλυσε προβλήματα, καθώς σχεδόν το 40% αυτών συνταξιοδοτήθηκε, ενώ παράλληλα, αυξήθηκαν οι αρμοδιότητες του Κέντρου που πλέον εκτός από την παροχή επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας καλείται να μεταφέρει σε κάποιες περιπτώσεις αίματα, γεύματα ακόμα και είδη ιματισμού μεταξύ κτιρίων νοσοκομείων.

Επιπλέον, σε κάποιες περιοχές όπως τα Κύθηρα, η Λέρος, η Κως, άνοιξαν αναγκαστικά νέοι τομείς ΕΚΑΒ –για την ένταξη των οδηγών νοσοκομείων– που, όμως, είναι υποστελεχωμένοι και δεν μπορούν να στηρίξουν τη λειτουργία ούτε ενός ασθενοφόρου (Μπουλούτζα, 2015).

Σαφώς, τα προβλήματα του ΕΚΑΒ δεν περιορίζονται μόνο στη περιοχή της Αττικής. Στη περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, από τα 48 ασθενοφόρα που διατίθενται συνολικά, μόλις, τα 19 με 22 παρέχουν υπηρεσίες, το καθένα από αυτά έχει διανύσει περισσότερα από 700.000 χιλιόμετρα, ενώ 10 ασθενοφόρα έχουν παροπλιστεί, καθώς δεν υπάρχουν χρήματα προκειμένου να αγοραστούν ανταλλακτικά και να επιδιορθωθεί η βλάβη (Agrinionet, 2017).

Στο ΕΚΑΒ Μαγνησίας απαντώνται ανάλογα προβλήματα. Ο όγκος των περιστατικών για το ΕΚΑΒ Βόλου είναι τεράστιος, ο νομός είναι ουσιαστικά και πρακτικά ακάλυπτος από ασθενοφόρα, αφού το προσωπικό καλείται να διαχειριστεί το επείγον σε πρώτη φάση σε όλο το νομό με 3 και ενίοτε με 2 ασθενοφόρα ιδιαίτερα κατά την πρωινή βάρδια. Ο στόλος των ασθενοφόρων είναι σε πολύ άσχημη τεχνική κατάσταση, με καθημερινά μηχανικά προβλήματα και ακινητοποιημένα ασθενοφόρα στα συνεργεία, ενώ ακόμη και αυτά που χρησιμοποιούνται καθημερινά, λειτουργούν οριακά με μηχανικές και λειτουργικές βλάβες.

Οι εργαζόμενοι στο ΕΚΑΒ υποστηρίζουν ότι παλεύουν καθημερινά με αυτοθυσία, έντονη σωματική και ψυχική κόπωση, ξεπερνώντας πολλές φορές τα όριά τους και με αρκετά οφειλόμενα ρεπό στον κάθε εργαζόμενο, αλλά δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν να ξεπερνούν τα ανθρώπινα όριά τους, παρόλο που η Πολιτεία τους όφειλε ακόμη, τον Απρίλιο του 2016, αμοιβές για νυχτερινή εργασία και εργασία στις αργίες για διάστημα 2 ετών (Thessalianews, 2016).

Στη περιοχή της Μεσσηνίας, επίσης, και συγκεκριμένα στα Φιλιατρά τα δύο εν λειτουργία ασθενοφόρα οχήματα έχουν διανύσει 400.000 χιλιόμετρα το καθένα ενώ ο Τομέας έχει μεγάλο χώρο ευθύνης με πάνω από 130 χωριά, ως επί το πλείστον ορεινά. Ο μέσος όρος χιλιομετρικής απόστασης ανά διακομιδή είναι 70 χιλιόμετρα. Το κοντινό νοσοκομείο, λόγω έλλειψης ιατρικού προσωπικού αλλά και τμήματος οδηγών, διακομίζει για άλλα νοσοκομεία πάνω από 80 ασθενείς μηνιαίως. Τους καλοκαιρινούς μήνες οι διακομιδές αυτές υπερδιπλασιάζονται.

Λόγω παλαιότητας και συνεχόμενης λειτουργίας, τα ασθενοφόρα παρουσιάζουν συχνές βλάβες, ενώ ο Τομέας της περιοχής χρειάζεται, τουλάχιστον, πέντε διασώστες επιπλέον για να είναι διαθέσιμα δύο ασθενοφόρα όλο το 24ωρο. Τα δύο ασθενοφόρα του Τομέα είναι κινητές μονάδες χωρίς, όμως, monitor, καθώς παρουσιάζουν βλάβη οι μπαταρίες τους και χρειάζονται αντικατάσταση. Επιπρόσθετα, σημειώνονται καθυστερήσεις στις πληρωμές του προσωπικού. Από τον Ιανουάριο του 2016 μέχρι και τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, δεν είχε πραγματοποιηθεί κάποια πληρωμή στα συνεργεία (Μπαμπαρούτσης, 2016).

Στο παρόν κεφάλαιο αποτυπώθηκε μια περιεκτική εικόνα αναφορικά με την ίδρυση, την εξέλιξη, τη στελέχωση, αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το ΕΚΑΒ. Το κεφάλαιο που ακολουθεί εστιάζει στο έργο και τα μέσα που χρησιμοποιούνται ώστε το ΕΚΑΒ να ολοκληρώνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το λειτούργημα που έχει αναλάβει.


ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ «ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΚΟΜΙΔΩΝ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΕΚΑΒ»
ΜΠΟΥΝΑ ΙΩΑΝΝΑ, ΑΜ: 2010012
ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Δεκέμβριος 2017, Καλαμάτα

Παναγιώτης Σπανός
Διασώστης ΕΚΑΒ Ρόδου


ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ

Δημοσιεύτηκε 02/06/2020


About " "

Το EKABNews έχει δημιουργηθεί και υποστηρίζεται από εργαζόμενους του ΕΚΑΒ με σκοπό την συγκέντρωση των δημοσιευμάτων που αφορούνε την υπηρεσία και όχι μόνο.. Η ενημέρωση των συναδέλφων , η παρουσίαση διάφορων θεμάτων που αφορούνε τον χώρο, η προβολή των τοπικών νέων ανά παράρτημα, αλλά και η γενικότερη προβολή του ΕΚΑΒ.. είναι μερικοί από τους στόχους της σελίδας. Ευχαριστούμε για την υποστήριξη!

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε το σχόλιό σας να είναι σχετικό με την παραπάνω ανάρτηση.
Γενικές απορίες μόνο στη σελίδα μας στο facebook.

 
Copyright © 2013 EKABNews