ΕΙΔΗΣΕΙΣ

10/11/20

Γ. Παπουτσάκης (αερολιμενάρχης Σύρου): «Βάζουμε πλάτες για να λειτουργεί απρόσκοπτα η βάση του ΕΚΑΒ»

 

Τρίτη, 10 Νοεμβρίου 2020

EKABNews

 

Γ. Παπουτσάκης (αερολιμενάρχης Σύρου): «Βάζουμε πλάτες για να λειτουργεί απρόσκοπτα η βάση του ΕΚΑΒ»

logotypos.gr

09/11/2020

 

Από Θεοδόσης Δανάμπασης

Την έντονη ανησυχία του για την υποστελέχωση  του προσωπικού που είναι διαθέσιμο για το καθαρά επιχειρησιακό (πτητικό) κομμάτι και τον έλεγχο ασφαλείας των πτήσεων,  μετά και τις αυξημένες ανάγκες που έχει επιφέρει τα τελευταία τέσσερα χρόνια η λειτουργία της πτητικής βάσης του ΕΚΑΒ στη Σύρο, εκφράζει στον “Λ” ο αερολιμενάρχης Σύρου Γιώργος Παπουτσάκης, ο οποίος αναφέρθηκε επίσης στα έργα για την επέκταση του διαδρόμου, την επιβατική κίνηση στη σεζόν που πέρασε και την εν γένει κατάσταση του αερολιμένα.

“Για να πάρουμε άδεια, πρέπει να έρθει άτομο από Αθήνα”

Αρχικά, ο κ. Παπουτσάκης έκανε μια σύντομη ιστορική αναδρομή για την δημιουργία της πτητικής βάσης του ΕΚΑΒ στη Σύρο και τις εξαιρετικά γρήγορες διαδικασίες που πραγματοποιήθηκαν μέσα σε 2-3 μήνες (πράγμα σπάνιο για Δημόσιο), έτσι ώστε να ολοκληρωθεί το έργο τάχιστα επί υπουργού Υγείας Πολλάκη.

“Πράγματι, μας τηλεφώνησαν από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και την Πολεμική Αεροπορία για να εξετάσουμε από κοινού την διαθεσιμότητα χώρων ώστε να στηθεί στη Σύρο μια πλήρης πτητική μονάδα του ΕΚΑΒ με μόνιμο πτητικό μέσο και προσωπικό στη Σύρο. Εμείς τότε τους είπαμε ότι από χώρο είμαστε εντάξει, αλλά θα έπρεπε να βρεθεί και μια λύση έτσι ώστε να ενισχυθεί με προσωπικό ο αερολιμένας για να μπορεί να “ανοίξει” και το ωράριο.

Αφού έγινε τάχιστα ο έλεγχος και διαπιστώθηκε η διαθεσιμότητα και καταλληλότητα του χώρου, έγιναν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες και μέσα σε χρόνο ρεκόρ ολοκληρώθηκαν όλες οι απαιτούμενες ενέργειες, ενώ παράλληλα ο υπουργός τότε κ. Πολλάκης τόνισε ότι θα πίεζε την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για να μας ενισχύσει.

Δυστυχώς, από τότε δεν έχει γίνει κάτι τέτοιο. Μπορεί μερικοί να ακούνε ότι στον αερολιμένα δουλεύουν περί τα 10-13 άτομα, ωστόσο είμαστε μόνο δύο άτομα για τη διαχείριση του πύργου ελέγχου  (εγώ παράλληλα είμαι και ο υπεύθυνος λειτουργίας του αερολιμένα) και άλλοι δύο πυροσβέστες για την εν γένει πυρασφάλεια εγκαταστάσεων/πτήσεων. Γι αυτό και το ωράριο είναι τόσο στενό, ώστε να καλύπτει τις ανάγκες του αεροδρομίου, δηλαδή την εμπορική πτήση, και τα ιδιωτικά εκπαιδευτικά προγράμματα.

Έτσι, τα τελευταία 4 χρόνια, παρά την “ασφυξία” που νιώθουμε, βάζουμε πλάτη για να λειτουργεί απρόσκοπτα η πτητική βάση του ΕΚΑΒ, που σημειωτέον λειτουργεί σε 24ωρη βάση και εφευρίσκουμε τρόπους για να το καταφέρουμε. Κανονικά, αν ο ένας από τους δύο είχε βάρδια και τύχαινε να κληθεί ο δεύτερος το βράδυ για μια επείγουσα αεροδιακομιδή από το ΕΚΑΒ, τότε ο δεύτερος ήταν εμπλεκόμενος για τουλάχιστον 6 ώρες μέχρι να γυρίσει πίσω το ελικόπτερο στη βάση του, ενώ έχει τύχει να υπάρχουν περισσότερες από δύο έκτατες βραδινές αεροδιακομιδές από το ΕΚΑΒ. Ωστόσο την επομένη θα έπρεπε να κάνει κανονικά την πρωινή του βάρδια. Αυτός ο άνθρωπος όμως ήταν “καμένος”, κάτι που δεν ισχύει για το προσωπικό του ΕΚΑΒ αφού για να ξαναλειτουργήσει μετά από ένα περιστατικό πρέπει οπωσδήποτε να περάσουν 6 ώρες από την τελευταία πτήση (rest crew), με αποτέλεσμα αν χρειαστεί άμεσα δεύτερη αεροδιακομιδή, να στέλνεται άλλο πτητικό μέσο από διαφορετικό σημείο της Ελλάδας, όπως πρόσφατα είχε γίνει από Χίο ή Αθήνα.

Έτσι, κανονίσαμε όποιος έχει βάρδια και ολοκληρώνεται το ωράριό του, να είναι σε αναμονή μέχρι την άλλη μέρα το πρωί, μέχρι να αναλάβει το δεύτερο άτομο στον πύργο ελέγχου.

Για να φανταστείτε, λοιπόν, ότι για να πάρουμε άδεια, πρέπει να έρθει συνάδελφος από Αθήνα, έτσι ώστε όταν φύγει ο ένας αδειούχος από δω, να υπάρχει ένα δεύτερο άτομο για να μας πάει μία-μία η βάρδια”.

Πτωτική πορεία στην επιβατική κίνηση

Ερωτηθείς για το πώς κύλησε η φετινή ιδιότυπη χρονιά με τις παρενέργειες και τους πολλαπλούς περιορισμούς που τέθηκαν λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, ο κ. Παπουτσάκης έσπευσε να χαρακτηρίσει πολύ φτωχή την επιβατική κίνηση στον αερολιμένα Σύρου, τονίζοντας για μια ακόμη φορά ότι αν δεν ήταν επιδοτούμενο το δρομολόγιο, δεν ξέρει κατά πόσο θα ήταν διαθέσιμο στο κοινό η χρήση του αεροπλάνου αφού αυτή τη στιγμή, όλες οι υπάρχουσες συνθήκες δεν ευνοούν τη χρήση του από το επιβατικό κοινό, το οποίο δεν εξυπηρετείται ούτε από τη συχνότητα και το ωράριο των δρομολογίων, ούτε βεβαίως και από την υψηλή  τιμή του εισιτηρίου σε σχέση με τα υπόλοιπα θαλάσσια μέσα.

Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Παπουτσάκης, “Το 2021 το αεροδρόμιο συμπληρώνει 30 χρόνια λειτουργίας. Από το 1997 μέχρι το 2002, η εμπορική κίνηση ήταν άκρως ικανοποιητική και σε υψηλά επίπεδα, κυρίως λόγω των παρεμβάσεων που είχε κάνει το ΚΑΖΙΝΟ για να προσελκύει πελάτες. Από κει και πέρα, πήρε την κάτω βόλτα, λόγω και του αυξημένου ανταγωνισμού που υπήρξε από την ακτοπλοΐα (από τα σύγχρονα και γρήγορα πλέον θαλάσσια μέσα), την εγγύτητα με το νέο αεροδρόμιο του ΕΛ. Βενιζέλου και από το γεγονός ότι μάλλον δεν στηρίχτηκε όσο  θα έπρεπε από την τοπική κοινωνία.

Και αυτό ισχύει αν δούμε  το παράδειγμα της Πάρου, που παρότι άργησε να ξεκινήσει, η τοπική κοινωνία διαπίστωσε πλέον τις αυξημένες ανάγκες της στον τουρισμό και έσπευσε να επεκτείνει το αεροδρόμιο της, σε σχέση με τη Σύρο που το αντίστοιχο πλάνο βάλτωσε από το 1995-1996.

Εμπορικά, λοιπόν, το αεροδρόμιο της Σύρου δεν έχει ιδιαίτερο μέλλον παρά και τη συμφωνία της τελευταίας στιγμής που έγινε μεταξύ της βάσης καυσίμων της BP και του Υπουργείου Αμύνης για να τροφοδοτεί με καύσιμα την πτητική βάση στη Σύρο.

Αυτό που πιστεύω ότι θα μπορούσε να δώσει μια ώθηση στον αερολιμένα θα ήταν η λειτουργία ιδιωτικών εκπαιδευτικών σχολών, όπως γίνεται στην Κοζάνη, όπου εκεί έχουν εγκατασταθεί δύο σχολές πιλότων, ωστόσο και αυτή η προσπάθεια έμεινε στη μέση”, υπογράμμισε ο αερολιμενάρχης Σύρου.

Τέλος, αναφορικά με τα έργα για την επέκταση του διαδρόμου, ο κ. Παπουτσάκης τόνισε ότι δεν είναι ο καταλληλότερος για να εκτιμήσει την πορεία του έργου, αλλά από την εμπειρία του πιστεύει ότι θα πάρουν ακόμα αρκετό χρόνο καθώς οι μέχρι τώρα διαδικασίες έχουν καθυστερήσει στα γραφειοκρατικά γρανάζια, με αποτέλεσμα να πιστεύει πως μάλλον η Νάξος θα ολοκληρώσει νωρίτερα τα δικά της έργα που γίνονται στο αεροδρόμιό της απ’ ότι εμείς.

 «Το επιβατικό κοινό, δεν εξυπηρετείται ούτε από τη συχνότητα και το ωράριο των δρομολογίων, ούτε βεβαίως και απο την υψηλή τιμή του εισιτηρίου»

 

Πηγή: logotypos.gr



About " "

Το EKABNews έχει δημιουργηθεί και υποστηρίζεται από εργαζόμενους του ΕΚΑΒ με σκοπό την συγκέντρωση των δημοσιευμάτων που αφορούνε την υπηρεσία και όχι μόνο.. Η ενημέρωση των συναδέλφων , η παρουσίαση διάφορων θεμάτων που αφορούνε τον χώρο, η προβολή των τοπικών νέων ανά παράρτημα, αλλά και η γενικότερη προβολή του ΕΚΑΒ.. είναι μερικοί από τους στόχους της σελίδας. Ευχαριστούμε για την υποστήριξη!

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε το σχόλιό σας να είναι σχετικό με την παραπάνω ανάρτηση.
Γενικές απορίες μόνο στη σελίδα μας στο facebook.

 
Copyright © 2013 EKABNews