ΕΙΔΗΣΕΙΣ

30/12/20

Επαγγελματική εξουθένωση (Burnout) τον καιρό της νόσου COVID-1

 

Τετάρτη,30 Δεκεμβρίου 2020

EKABNews

 

Επαγγελματική εξουθένωση (Burnout) τον καιρό της νόσου COVID-19

diasostesrodou.blogspot.com

27/12/2020

 

Η πανδημία της νόσου COVID-19 έχει διαταράξει την καθημερινή μας ρουτίνα και τον τρόπο με τον οποίο εργαζόμαστε. Αυτό μπορεί να προκαλεί έντονο στρες και να μας κάνει όλους επιρρεπείς στην υπερκόπωση.

Η επαγγελματική εξουθένωση (burnout) είναι αποτέλεσμα χρόνιου στρες που σχετίζεται με την εργασία, το οποίο μας κάνει να αισθανόμαστε σωματικά και ψυχικά εξαντλημένοι και αδιάφοροι για την εργασία μας.

Η διαρκής καταπίεση και οι διακρίσεις που υφίστανται οι έγχρωμοι εργαζόμενοι και άλλες περιθωριοποιημένες ομάδες μπορούν και αυτές να προκαλούν χρόνιο στρες και να οδηγήσουν στην επαγγελματική εξουθένωση.

Εάν η επαγγελματική εξουθένωση δεν αντιμετωπιστεί, μπορεί να πλήξει σοβαρά την υγεία και την ευεξία του ανθρώπου. Μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο ασθένειας και εμφάνισης χρόνιων παθήσεων, όπως η κατάθλιψη, η κατάχρηση αλκοόλ και ουσιών, αλλά και η υψηλή αρτηριακή πίεση. Μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την οικιακή και την κοινωνική μας ζωή.

Οι πληροφορίες που παρέχονται εδώ μπορούν να σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε αποτελεσματικότερα την κατάσταση και να περιορίσετε τον κίνδυνο της επαγγελματικής εξουθένωσης.

Μάθετε τα σημεία και τα συμπτώματα της επαγγελματικής εξουθένωση

Η αναγνώριση των σημείων και των συμπτωμάτων της επαγγελματικής εξουθένωσης, τα οποία συχνά αποτελούν έναν συνδυασμό αντιδράσεων στο γενικότερο χρόνιο στρες και στο χρόνιο στρες που σχετίζεται με την εργασία, είναι το πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση της υπερκόπωσης.

Σημεία και συμπτώματα που σχετίζονται με την εργασία

• Αρνητικά συναισθήματα και αίσθημα απογοήτευσης απέναντι στην εργασία

• Ευερεθιστότητα και ανυπομονησία απέναντι σε συνεργάτες και πελάτες

• Δυσκολία έναρξης ή ολοκλήρωσης των εργασιών στην ώρα τους και λάθη στις εργασίες

• Έλλειψη κινήτρου, αίσθημα αποστασιοποίησης

• Δεν αντλείται ικανοποίηση από τα επιτεύγματα

• Ο εργαζόμενος παίρνει αναρρωτική άδεια συχνότερα από το κανονικό

• Σκέψεις για παραίτηση από την εργασία

Άλλα σημεία και συμπτώματα χρόνιου στρες

 • Αίσθημα στρες, ανησυχία και αγωνία, υπερβολική συναισθηματική φόρτιση, απογοήτευση, λύπη, απελπισία ή κατάθλιψη

• Εξάντληση

• Ευερεθιστότητα

• Δυσκολία συγκέντρωσης

• Δυσκολία στον ύπνο

• Χρήση φαγητού, ναρκωτικών ή αλκοόλ ως μέσων για να νιώσετε καλύτερα ή απλώς για να μη νιώθετε τίποτα

Συχνές αιτίες της επαγγελματικής εξουθένωσης

Στα στοιχεία ενός χώρου εργασίας τα οποία μπορεί να προκαλούν επαγγελματική εξουθένωση περιλαμβάνονται τα εξής: έλλειψη ελέγχου, ασαφείς εργασιακές απαιτήσεις, δυσλειτουργικές δυναμικές, καταπίεση, μονότονες εργασίες, χαοτικό περιβάλλον εργασίας, μεγάλος φόρτος εργασίας και απουσία ισορροπίας μεταξύ της επαγγελματικής και της προσωπικής ζωής.

Λόγω της πανδημίας και της τηλεργασίας υπάρχουν και πρόσθετες αιτίες επαγγελματικής εξουθένωσης, όπως:

• Ανησυχία για τον κίνδυνο έκθεσης στον ιό

• Έλλειψη ορίων ανάμεσα στην εργασία και τη ζωή στο σπίτι και, κατά συνέπεια, απουσία χρόνου για ξεκούραση

• Χρήση νέων εργαλείων επικοινωνίας και αντιμετώπιση τεχνικών δυσκολιών

• Κάλυψη προσωπικών και οικογενειακών αναγκών παράλληλα με την εργασία, όπως η κατ' οίκον διδασκαλία παιδιών και ο έλεγχος ή η φροντίδα ηλικιωμένων

• Αίσθηση ότι δεν συνεισφέρετε αρκετά

• Αβεβαιότητα για το μέλλον του εργασιακού χώρου ή/και της εργασίας σας

• Έλλειψη κοινωνικής υποστήριξης και σχολίων ή ενημέρωσης για την εργασία

Λάβετε τα παρακάτω μέτρα για να αποφύγετε την επαγγελματική εξουθένωση

Βελτιστοποιήστε τον χώρο εργασίας σας: Ορίστε έναν χώρο στον οποίο το κάθε μέλος της οικογένειας θα εργάζεται και θα διαβάζει. Κάντε τον χώρο εργασίας σας άνετο και, ιδανικά, διαχωρίστε τον από όσα έχετε να κάνετε μετά το τέλος του ωραρίου σας.

Πάρτε τον έλεγχο της μέρας σας στα χέρια σας: Εδραιώστε μια σταθερή ημερήσια ρουτίνα, θέστε όρια στις ώρες της εργασίας σας, κάντε περιοδικά διαλείμματα, προγραμματίστε και ορίστε προτεραιότητες, διατηρήστε μια θετική στάση και ζητήστε βοήθεια όταν τη χρειάζεστε.

Κρατήστε επαφή: Επικοινωνείτε με την ομάδα και τους συνεργάτες σας τακτικά, και κρατήστε επαφή με το σύστημα κοινωνικής υποστήριξης που έχετε.

Διατηρήστε το σώμα σας υγιές και δυνατό: Φροντίστε να σηκώνεστε ανά τακτά χρονικά διαστήματα για να τεντωθείτε και να κινηθείτε, γυμναστείτε, πάρτε καθαρό αέρα, κοιμηθείτε αρκετά, διαλογιστείτε, ακολουθήστε μια υγιεινή διατροφή και μείνετε ενυδατωμένοι.

Μην εγκαταλείψετε την ψυχική σας υγεία: Αναγνωρίστε από πού πηγάζει το στρες σας, συνειδητοποιήστε τις αντιδράσεις σας σε αυτό, διαχειριστείτε το στρες με υγιείς στρατηγικές που σας ταιριάζουν και κάντε πράγματα που σας αρέσουν.

Υψώστε το ανάστημά σας: Εάν διακρίσεις και καταχρηστικές συμπεριφορές προκαλούν ή συμβάλλουν στο στρες που βιώνετε, μην υποφέρετε σιωπηλά. Μιλήστε σε άλλους που μπορεί να αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα και ενώστε τις δυνάμεις σας για να ακουστεί η φωνή σας. Επικοινωνήστε με οργανώσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της εργασίας, δημόσιους φορείς ή άλλες οργανώσεις, για να απαιτήσετε ίση μεταχείριση και να παλέψετε για συστηματικές αλλαγές.

Περιορίστε την ενασχόλησή σας με τα μέσα επικοινωνίας: Ορίστε μια συγκεκριμένη ώρα στην οποία θα παρακολουθείτε τις ειδήσεις, περιορίστε τον χρόνο που περνάτε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ενημερωθείτε από αξιόπιστες πηγές.

Τι να κάνετε αν πάσχετε από επαγγελματική εξουθένωση

Αξιολογήστε τις επιλογές σας για τη μείωση του εργασιακού στρες. Μιλήστε ανοιχτά με τον προϊστάμενό σας για το πώς η πανδημία επηρεάζει εσάς και την εργασία σας. Προσπαθήστε να βρείτε λύσεις μαζί.

Εξερευνήστε νέους τρόπους αντιμετώπισης του στρες. Συζητήστε με συναδέλφους, φίλους ή με μέλη της οικογένειάς σας, για να μάθετε πώς μπορείτε να μειώσετε το στρες ή να το αντιμετωπίσετε αποτελεσματικότερα.

Αναζητήστε υποστήριξη. Μην περιμένετε να επιδεινωθούν τα συμπτώματά σας: ρωτήστε για τις διαθέσιμες επιλογές υποστήριξης και ζητήστε βοήθεια. Εάν έχετε πρόσβαση σε κάποιο πρόγραμμα υποστήριξης εργαζομένων, αξιοποιήστε τις υπηρεσίες που προσφέρει. Αναζητήστε πόρους για την ψυχική υγεία και επικοινωνήστε με επαγγελματίες του κλάδου.

NYC HEALTH

ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ

 

Πηγή: diasostesrodou.blogspot.com






About " "

Το EKABNews έχει δημιουργηθεί και υποστηρίζεται από εργαζόμενους του ΕΚΑΒ με σκοπό την συγκέντρωση των δημοσιευμάτων που αφορούνε την υπηρεσία και όχι μόνο.. Η ενημέρωση των συναδέλφων , η παρουσίαση διάφορων θεμάτων που αφορούνε τον χώρο, η προβολή των τοπικών νέων ανά παράρτημα, αλλά και η γενικότερη προβολή του ΕΚΑΒ.. είναι μερικοί από τους στόχους της σελίδας. Ευχαριστούμε για την υποστήριξη!

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε το σχόλιό σας να είναι σχετικό με την παραπάνω ανάρτηση.
Γενικές απορίες μόνο στη σελίδα μας στο facebook.

 
Copyright © 2013 EKABNews