ΕΙΔΗΣΕΙΣ

23/5/21

Σοφία Αργυρίου - Μια ματιά στον άνθρωπο πίσω από το επάγγελμα - λειτούργημα του διασώστη

 

Κυριακή, 23 Μαΐου 2021

EKABNews

 

Σοφία Αργυρίου - Μια ματιά στον άνθρωπο πίσω από το επάγγελμα - λειτούργημα του διασώστη

diasostesrodou.blogspot.com

22/04/2020

 

Όταν συμβαίνει κάποιο περιστατικό η φράση που ακούγεται είναι: ''Κάλεσε Ασθενοφόρο''. Δεν είναι όμως το ασθενοφόρο αυτό που θα επιχειρήσει αλλά το πλήρωμα του, το οποίο αποτελείται από ανθρώπους οι οποίοι έχουν κι αυτοί τα δικά τους προβλήματα, αντιμετωπίζουν κι αυτοί ίσως προβλήματα υγείας, έχουν ''χάσει'' κι αυτοί δικούς τους ανθρώπους και έχουν όπως όλοι συναισθήματα.

Μέσα από μια σειρά άρθρων θα επιχειρήσουμε να παρουσιάσουμε τον άνθρωπο πίσω από το επάγγελμα και να αναδείξουμε το πως αυτός αντιλαμβάνεται ένα τόσο ψυχοφθόρο επάγγελμα.

Καλώς ήρθατε στον κόσμο του Διασώστη του ΕΚΑΒ.

Ονομάζομαι Σοφία Αργυρίου  και εργάζομαι στο Εκαβ 5 χρόνια.

Είμαι Εκπαιδεύτρια στο Διεκ Θήβας, στην ειδικότητα διασώστης πλήρωμα ασθενοφόρου, δόκιμη εκπαιδεύτρια στην συνεχιζόμενη εκπαίδευση καθώς στην ομάδα εκπαίδευσης πληθυσμού του Εκαβ.

Εκπαιδεύτρια του ΕRC στην βασική υποστήριξη της ζωής και κάτοχος Πιστοποίησης ILS .

Είμαι  παντρεμένη και μητέρα 3 παιδιών.

1) Τι σημαίνει για έναν διασώστη η άμεση παρέμβασή του σε ένα συμβάν;

Απάντηση

Ως διασώστες τις περισσότερες  φορές είμαστε οι πρώτοι αποκριτές. Καλούμαστε  λοιπόν να είμαστε άρτια εκπαιδευμένοι ώστε να  μπορέσουμε  να ανταπεξέλθουμε σε καταστάσεις πολύ συχνά απειλητικές για την ζωή.

2) Ποιες είναι οι πρώτες σκέψεις, όταν βρίσκεται μπροστά σε ένα άσχημο περιστατικό, τι ανθρώπινες αντοχές πρέπει να διαθέτει;

Απάντηση

Ευτυχώς, όταν εκπαιδευόμαστε μαθαίνουμε να αντιμετωπίζουμε το κάθε συμβάν άσχετα με την βαρύτητα που μπορεί να έχει.

Αυτό σημαίνει  ότι όσο άσχημη εικόνα και  αν έχει ο ασθενής  θα πρέπει να παραμείνουμε ήρεμοι και συγκεντρωμένοι και πιστοί στα πρωτόκολλα μας.

Όμως σαν άνθρωποι καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε και καταστάσεις ακραίες και εκτός των συνηθισμένων γι' αυτό λοιπόν και  οι αντοχές  θα πρέπει να είναι άνω του μέσου όρου .

3) Πώς νιώθετε όταν κάποιος διασώζεται και σε αντίθετη περίπτωση, όταν κάποιος καταλήγει;

Απάντηση

Όταν κάποιος διασώζεται νιώθω  μεγάλη χαρά διότι  συνέβαλα και εγώ σαν κρίκος στην αλυσίδα επιβίωσης του ασθενούς. 

Αντίθετα όταν υπάρχει απώλεια ζωής τα βάζω με τον εαυτό μου και πρέπει να καταπολεμήσω τις ανασφάλειες μου  για το αν ήμουν αρκετά καλή στην δουλειά μου,  συνεχώς σκεπτόμενη με το τι μπορεί να πήγε στραβά.

4) Ποια είναι η πιο δύσκολη στιγμή σε ένα περιστατικό και η πιο συγκινητική; Ευχάριστες στιγμές υπάρχουν;

Απάντηση

Η πιο δύσκολη στιγμή σε ένα περιστατικό είναι όταν ο ασθενής καταλήγει ενώ γύρω είναι η οικογένεια του, οι φίλοι του και βλέπεις στο βλέμμα τους την ανησυχία και τον πόνο.

Μια από τις πιο συγκινητικές στιγμές που έχω ζήσει είναι να βοηθήσω με την συνάδελφο μου σε γέννα και να φέρουμε στον κόσμο μια νέα ζωή..

5) Αποδέχεστε τον χαρακτηρισμό «ήρωας»;

Απάντηση

Ήρωα  δεν θα  με αποκαλούσα, αλλά θα έλεγα σίγουρα ότι το επάγγελμα μου είναι λειτούργημα και δυστυχώς αυτή η δουλειά δεν κάνει για όλους. 

Μπορεί να νιώσεις  ήρωας  για μια στιγμή, όμως με τη σωστή καθοδήγηση και αποκωδικοποιώντας τα μηνύματα που ξεπηδούν από τις αξίες του λειτουργήματος του διασώστη, θα γίνεις ένας αξιοζήλευτος και αξιοπρεπής άνθρωπος και τελικά αυτό θα γίνει η καθημερινότητα σου, ή πιο απλά , άλλη μια μέρα στην δουλειά.

6) Πώς είναι να μένεις μακριά από το σπίτι σου για πολλά 24ωρα λόγω αυτής της συγκεκριμένης δουλειάς;

Απάντηση

Σίγουρα δεν είναι εύκολο γιατί χάνω πολύ σημαντικές οικογενειακές στιγμές αλλά στο τέλος της ημέρας η δουλειά μας προσφέρει μία διαφορετικού τύπου ικανοποίηση.

7) Είστε ικανοποιημένοι από τον χρόνο κάλυψης των περιστατικών;

Απάντηση

Σε γενικές γραμμές ο χρόνος κάλυψης  των περιστατικών  είναι ικανοποιητικός αλλά θα μπορούσε να γίνει και πολύ καλύτερος.

 

 

 

8) Έχετε αισθανθεί ποτέ «ξεκρέμαστος» και «αβοήθητος»;

Απάντηση

Ευτυχώς όχι. Είχα την υποστήριξη της υπηρεσίας και των συναδέλφων μου σε όλες τις πτυχές της επαγγελματικής μου ζωής

9) Κατηγορίες έχετε δεχθεί; Την αντιμετώπιση των διασωστών από συγγενείς των ασθενών, τη θεωρείτε δίκαιη, όταν δε φτάνετε έγκαιρα σε ένα περιστατικό;

Απάντηση

Κατηγορίες προς το παρόν δεν θυμάμαι να έχω δεχτεί αλλά σαν πρώτοι αποκριτές είναι στο πρόγραμμα  να ακούσουμε πολλά.

Τις κατηγορίες φυσικά μερικές φορές τις θεωρώ δικαιολογημένες αλλά όχι δίκαιες .

10) Τα περισσότερα συμβάντα οφείλονται κυρίως στα τροχαία ατυχήματα. Τι πρέπει να γίνει ώστε να μειωθούν έστω και λίγο;

Απάντηση

Να υπάρχει οδηγική παιδεία και εκπαίδευση σε πολύ μικρές ηλικίες.

11) Τι μηνύματα θέλετε να περάσετε για το επάγγελμα-λειτούργημα του διασώστη ΕΚΑΒ;

Απάντηση

Είναι μια δύσκολη και επίπονη δουλειά στην οποία η εκπαίδευση δεν σταματά ποτέ. Αλλά οι ηθικές ανταμοιβές είναι οι καλύτερες  δυνατές.

Όποιος αποφασίσει να ακολουθήσει αυτό το επάγγελμα θα πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι ασκεί λειτούργημα και όχι απλά μια δουλειά. Δεν είναι μονάχα ένα επάγγελμα, είναι στάση ζωής…

Σοφία Αργυρίου

ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ



Πηγή: diasostesrodou.blogspot.com

About " "

Το EKABNews έχει δημιουργηθεί και υποστηρίζεται από εργαζόμενους του ΕΚΑΒ με σκοπό την συγκέντρωση των δημοσιευμάτων που αφορούνε την υπηρεσία και όχι μόνο.. Η ενημέρωση των συναδέλφων , η παρουσίαση διάφορων θεμάτων που αφορούνε τον χώρο, η προβολή των τοπικών νέων ανά παράρτημα, αλλά και η γενικότερη προβολή του ΕΚΑΒ.. είναι μερικοί από τους στόχους της σελίδας. Ευχαριστούμε για την υποστήριξη!

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε το σχόλιό σας να είναι σχετικό με την παραπάνω ανάρτηση.
Γενικές απορίες μόνο στη σελίδα μας στο facebook.

 
Copyright © 2013 EKABNews